معدن

سازمان نظام مهندسی معدن: فعالیت های معدنی کشور را در شرایط تحریم نجات داد

نادعلی اسماعیلی دهج روز سه شنبه در کمیسیون معادن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان افزود: در صورتی که صنایع کشور دسترسی به مواد اولیه نداشتند به حتم دشمنان با تشدید تحریم ها تاثیر بیشتری می توانستند بر روی اقتصاد ایران بگذارند

کد خبر: 4569 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ دی ۹۵ - ۴:۱۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،نادعلی اسماعیلی دهج روز سه شنبه در کمیسیون معادن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان افزود: در صورتی که صنایع کشور دسترسی به مواد اولیه نداشتند به حتم دشمنان با تشدید تحریم ها تاثیر بیشتری می توانستند بر روی اقتصاد ایران بگذارند.فعالیت های معدنی کشور را در شرایط تحریم نجات داد

فعالیت های معدنی کشور را در شرایط تحریم نجات داد

فعالیت های معدنی

فعالیت های معدنی کشور را در شرایط تحریم نجات داد

وی یادآورشد: هم اکنون هم فعالیت اقتصادی ای برای کشور مزیت محسوب می شود که معدن در آن حضور داشته باشد.

اسماعیلی فعالیت معدنی را نمونه بارز اقتصاد مقاومتی اعلام و اظهار کرد: در فعالیت معدنی از مواد اولیه بومی و داخلی، با توسعه صنایع، اشتغالزایی، ثروت افزایی و رشد صادرات مواجه هستیم و تمام این موارد از جمله مباحث مورد تاکید اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ایران گفت: معدن، چشمه جوشان صنعت و تولید است و باید زمینه را برای رشد و ترقی آن فراهم کرد.
وی به برخورد نادرست صدا و سیما با بهره برداران معادن اشاره و خاطرنشان کرد: در صورتی که رادیو و تلویزیون برای فعالیت های معدنی کار فرهنگی می کرد، روستاییان به جای مهاجرت به شهرها، مقابله با بهره برداران به بهانه جلوگیری از تصرف زمین هایشان و ایجاد مشاغل کاذب، می توانستند در معادن فعالیت کنند و وضعیت معیشتی بهتری داشته باشند.
اسماعیلی تاکید کرد: صدا و سیما باید این مباحث را مطرح کند و بگوید که اگر فعالیت معدنی در کشور وجود نداشته باشد، اقتصاد کشور با وضعیت بدتری مواجه خواهد شد.


رئیس سازماننظام مهندسی ایران گفت: با دیدی که به بهره برداران داخلی معادن وجود دارد، وضعیت برای ورود بهره برداران خارجی که مشتاق فعالیت در ایران هستند، فاجعه است.
وی نظام مهندسی معدن را یار و یاور بهره برداران اعلام کرد و خواستار همکاری همه جانبه ناظران فنی با بهره برداران به منظور کمک به آنان شد.
اسماعیلی تصریح کرد: در صورتی که مسئولان فنی راه مشخص شده سازمان نظام مهندسی معدن را به درستی طی نکنند، به حتم پروانه فعالیت آنان لغو خواهد شد.
رئیسنظام مهندسی معدن ایران گفت: باید بر مبنای اصولی ناظران فنی به شکل مداوم و دائم مسئولیت نظارت در معادن را داشته باشند.
وی به آغاز پژوهشگری و همکاری با مراکز پژوهشی در حوزه معادن کشور اشاره کرد و افزود: بخش پژوهش سازمان از آموزش جدا شده است و به زودی دستورالعمل آن برای اجرا به تمام استان ها صادر می شود.

فعالیت های معدنی کشور را در شرایط تحریم نجات داد

منبع: ایرنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ دی ۹۵
1303 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0