نسبت به ایمنی معادن سواد کوه احساس خطر میکنیم عضو هیئت مدیره نظام مهندسی معدن استان زنجان بیان کرد:

معادن، پتانسیل بالایی در آبادی مناطق محروم دارد

مهدی حمیدی اظهار داشت: ایجاد اشتغال در معادن موجب آبادی در مناطق محروم می گردد.

کد خبر: 970331017 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۱ خرداد ۹۷ - ۱:۰۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مهدی حمیدی اظهار داشت: ایجاد اشتغال در معادن موجب آبادی در مناطق محروم می گردد.

معادن، پتانسیل بالایی در آبادی مناطق محروم دارد

معادن، پتانسیل بالایی در آبادی مناطق محروم دارد

معادن، پتانسیل بالایی در آبادی مناطق  محروم دارد

وی،‌ گفت: کشاورزی و معدنکاری از دیرباز یکی از مهم‌ ترین فعالیت ‌های بشر بوده است و سابقه این فعالیت در این حوزه‌ ها به پیدایش بشر باز می‌ شود، هر دو این صنایع جزو صنایع مادر محسوب می گردند که در تامین مواد اولیه سایر صنایع نقش حیاتی دارند.
‌عضو هیئت مدیره نظام مهندسی معدن استان زنجان بیان کرد: بخش معدن کشور از ویژگی ‌های منحصر به فردی برخوردار است و سرمایه‌ گذاری ‌های بی ‌شمار در این زمینه گواه اهمیت بالای این بخش است و صنعت فولاد و مس در جهان فعلی، نبض حیات صنایع به حساب می ‌آیند. علاوه بر آن، این بخش در ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و آبادانی مناطق محروم توانایی و پتانسیل بالقوه دارد.

معادن، پتانسیل بالایی در آبادی مناطق محروم دارد

حمیدی ادامه داد: آن چه بخش معدن را از بخش صنعت متمایز می ‌سازد، توانایی معدن و صنایع‌ معدنی در محرومیت ‌زدایی و توسعه آبادانی بخش صنعت و معدن کشور علاوه بر نیروی کار متخصص، به ماشین‌آلات مدرن نیز وابسته است و آمار بانک ‌های مرکزی نشان می‌ دهد که در سال های اخیر بین سی و شش الی چهل درصد سرمایه‌ گذاری در ماشین‌ آلات در کشور در بخش صنایع و معادن انجام شده است.
عضو هیئت مدیره نظام مهندسی معدن استان زنجان، با اشاره به رابطه مستقیم بهره‌ وری و ماشین‌ آلات صنعتی، اظهار داشت: یکی از مسیرهای انتقال فناوری و افزایش بهره‌ وری معادن استفاده از ماشین ‌آلات صنعتی است. با توجه به سهم بیست و پنج درصدی صنایع و معادن از اقتصاد کشور، به این ترتیب این بخش اقتصاد تقریبا ۱٫۵ برابر بیش از سهمی که از تولید نا خالص داخلی دارند، ماشین آلات سرمایه ‌گذاری شده در کشور را بکار گرفته و این در حالیست که این رقم در بخش خدمات تقریبا یک و در بخش کشاورزی تقریبا ۰٫۶ برابر است.
وی خاطر نشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اختیاراتی غیرحاکمیتی را به سازمان نظام مهندسی معدن استان تفویض کرده است. نمونه‌ برداری از معادن برای حقوق دولتی، تفویض کارشناسی ماده بیست و یک، تحویل بار نامه‌های معادن، تایید تمامی صلاحیت‌ های فنی و دولتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله اختیاراتی است که سازمان نظام مهندسی معدن دارد. هم چنین در روزهای اخیر این سازمان تفاهم با آب منطقه ‌ای برای نظارت بر حفر چاه‌ ها داشته باشد و اقدامات مطلوب و مناسب موجب اعتماد دیگر ارگان‌ ها بجز سازمان صنعت و معدن به نظام مهندسی معدن شده است.
منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ خرداد ۹۷
880 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0