تعطیلی معادنی که مشکل ایمنی دارد ریاست سازمان نظام مهندسی معدن

تعطیلی معادنی که مشکل ایمنی دارد

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد: براساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت معادنی که مشکل ایمنی دارد یا باید مشکلات را بسرعت حل کنند یا در غیر اینصورت تعطیل می گردد.

کد خبر: 970331003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۱ خرداد ۹۷ - ۱۲:۵۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد: براساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت معادنی که مشکل ایمنی دارد یا باید مشکلات را بسرعت حل کنند یا در غیر اینصورت تعطیل می گردد.

تعطیلی معادنی که مشکل ایمنی دارد

تعطیلی معادنی که مشکل ایمنی دارد

معادنی که مشکل ایمنی دارد  تعطیل می گردد

نادعلی اسماعیلی دهج، امروز در جلسه خبری گفت: پس از حادثه معدن زغال سنگ یورت و به درخواست وزارت خانه در مدت ۱ ماه از صد و بیست و پنج معدن زغال سنگ بازرسیهای ایمنی ازجانب کارشناسان این سازمان صورت گرفت، که تعدادی محدودی از آن ها مشکلاتی داشتند، که قرار شد برای ادامه فعالیت بسرعت این مشکلات را حل کنند.
ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ادامه داد: هم چنین وظیفه ارزیابی ریسک معادن کشور به سازمان نظام مهندسی معدن واگذار گردیده و در هفتصد معدن این ارزیابیها شروع شده است، که شامل مسایل ایمنی و هم چنین نحوه بهره برداری خواهد شد و نتایج به وزارتخانه اعلام می گردد.
اسماعیلی تصریح کرد: این سازمان بیست و شش هزار عضو دارد که بیش از ده هزار آنها تعیین صلاحیت شده اند و ساماندهی محدوده های معدنی هم از وظایف این سازمان است که پیش بینی میکنیم سال آینده همه محدوده های معدنی ساماندهی گردد.
وی اظهار داشت: در سال نود و شش بیش از هزار و دویست طرح اکتشافی از طرف اعضای سازمان تایید شده و بیش از هزار و سیصد و پنجاه طرح بهره برداری و ششصد و شصت و هشت گزارش پایان عملیات سال گذشته صادر گردیده است .
اسماعیلی با عنوان این که شش هزار معدن فعال در کشور داریم، خاطر نشان کرد: بیش از پنج هزار و نهصد مسئول فنی در این معادن فعال هستند و سال گذشته بیش از دویست و بیست دوره آموزشی برای معدن کاران برگزار گردیده است.

تعطیلی معادنی که مشکل ایمنی دارد

اسماعیلی ادامه داد: در مجموع سال گذشته بیش از چهار هزار و ششصد فقره پروانه اشتغال معدنی صادر گردیده است.
ریاست سازمان نظام مهندسی معدن افزود: انتخابات نظام مهندسی معدن در سی استان تایید شده و هیئت مدیره جدید با حدود چهل و پنج درصد تغییرات مشخص میشود.
اسماعیلی با اشاره به میزان تاثیرگذاری تحریمها در بخش معدن، خاطر نشان کرد: بخش معدن کم ترین تاثیرها را از تحریم میپذیرد چنان چه در دوره های قبلی تحریمها، صادرات کاشی، سیمان و فولاد را داشتیم.
ریاست سازمان نظام مهندسی معدن از ارایه طرحی به وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد: که طبق آن سازمان نظام مهندسی مسئولیت طرح زمین- گردشگری را بعهده میگیرد و میتواند در بخش فنی و باهمکاری سازمان گردشگری برای بازدید گردشگران از پدیده های زمین شناسی، معادن دارای خواص درمانی و ژئوتوریسم همکاری کند.
اسماعیلی یاد آور شد: این طرح با موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت مراحل اجرایی شدن را طی میکند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان ۹۷

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ خرداد ۹۷
926 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0