پیام مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران رضا نگهبان

پیام مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران بمناسبت بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان

اهمیت انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان در کسب اعتبار اجتماعی مهندسان را جدی بگیرید .

کد خبر: 190720001 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ تیر ۹۸ - ۸:۳۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،اهمیت انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان در کسب اعتبار اجتماعی مهندسان را جدی بگیرید .

پیام مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران

پیام مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران

پیام مدیر کل راه و شهرسازی  استان تهران بمناسبت بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان

رضا نگهبان خطاب به اجلاس برگزاری انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی پیامی به شرح ذیل صادر نموده است.

شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان جایگاه خاصی در فرآیند نظارت، آموزش، اشتغال‌زایی مهندسان و پاسداشت اصول اخلاق حرفه ای ایفا می کند.
اهداف و وظایف شورای مرکزی که در فصل هشتم قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان آمده است، بهتر می تواند نقش، ترکیب و جایگاه این سازمان حرفه‌ای را بیان کند: بررسی مسائل مشترك «نظام‌مهندسی استان ها»‌ و «سازمان» , تعیین خط‌مشی‌های كوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در چارچوب «قانون» و مقررات و مصوبات هیئت عمومی و ابلاغ آن ها، ایجاد زمینه‌های مناسب برای انجام وظایف اركان «سازمان» از طریق مذاكره و مشاوره با مراجع ملی و محلی در امور برنامه‌ریزی، مدیریت، اجرا و كنترل طرح های ساختمانی و شهرسازی، حل‌وفصل اختلافات نظام‌مهندسی استان ها, نظارت بر عملكرد نظام‌ مهندسی استان‌ها و اصلاح خط‌مشی ها از طریق مذاكره و ابلاغ دستورالعمل‌ ها، همکاری اجرایی در زمینه گرداوری مقررات ملی ساختمان و ترویج و كنترل اجرای آن، تهیه «شناسنامه فنی و ملكی ساختمان‌ها»، برگزاری مسابقات حرفه‌ای و تخصصی و همكاری با وزارت كار و امور اجتماعی و وزارت کشور و چندین مورد دیگر می بایست به جد پیگیری گردد

اما رجحان منافع عمومی، حفظ محیط زیست و میراث فرهنگی، رعایت قانون و ترجیح اصول اخلاقی بر منافع شخصی، رفتار شرافتمندانه و مسولانه توام با امانتداری, رازداری، حسن نیت و انصاف، بکار گرفتن نهایت دقت و دانش فنی در انجام کار حرفه ای وجه متمایز مهندس مسلمان ایرانی است، باید به آموزه های اخلاق اسلامی و حرفه ای بیاندیشیم تا شهروندان به جامعه مهندسین اعتماد کنند و سرمایه اجتماعی رشد یابد.

پیام مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران

اکنون بار دیگر صد و سیزده هزار نفر عضو نظام مهندسی ساختمان استان تهران نگاه به تصمیم گیری و اقدام صحیح این شورا در جلسات آتی آن دارند. آسیب شناسی و شناخت نقاط ضعف و هم‌چنین بررسی فرآیندهای این موضوع اکنون بیش از گذشته احساس می گردد. در واقع تکامل در ذات آدمی است پس این تکامل در تکمیل و ارتقای تصمیم گیریها حول مباحث با اهمیت سازمان نظام مهندسی که با کار و معیشت مهندسان هم سر و کار دارد امری است واجب، حرفه ای و اخلاقی.
بهمین منظور این جلسه میتواند پایه گذار همین آسیب شناسیها و رفع موانع و محدودیتها برای مهندسان مومن سرزمین مان باشد.
منبع: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ تیر ۹۸
574 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0