تفاهم نامه در ارتباط با ساماندهی و بکارگیری سازندگان ذیصلاح در پروژه های ساختمانی گرداوری تفاهم نامه

بررسی و گرداوری تفاهم نامه در ارتباط با ساماندهی و بکارگیری سازندگان ذیصلاح در پروژه های ساختمانی

چهارمین نشست کارشناسی در مورد بررسی و گرداوری "تفاهم نامه در ارتباط با ساماندهی و بکارگیری سازندگان ذی صلاح در ساخت و ساز شهر تهران، شناسنامه فنی، ارجاع کار نظارت و اجرای مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان برگزار گردید.

کد خبر: 191013014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸ - ۶:۵۳ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران،چهارمین نشست کارشناسی در مورد بررسی و گرداوری “تفاهم نامه در ارتباط با ساماندهی و بکارگیری سازندگان ذی صلاح در ساخت و ساز شهر تهران، شناسنامه فنی، ارجاع کار نظارت و اجرای مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان برگزار گردید.

تفاهم نامه در ارتباط با ساماندهی و بکارگیری سازندگان ذیصلاح در پروژه های ساختمانی

تفاهم نامه در ارتباط با ساماندهی و بکارگیری سازندگان ذیصلاح در پروژه های ساختمانی

بررسی و گرداوری تفاهم نامه  در ارتباط با ساماندهی و بکارگیری سازندگان ذیصلاح در پروژه های ساختمانی

نشست کارشناسی در مورد بررسی و گرداوری “تفاهم نامه در ارتباط با ساماندهی و بکارگیری سازندگان ذیصلاح در ساخت و ساز شهر تهران، شناسنامه فنی، ارجاع کار نظارت و اجرای مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان، ۴ شنبه دهم مهر ماه در محل شورای اسلامی شهر تهران برگزار گردید.

در این جلسه که با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، تعدادی از اعضای هیأت مدیره، معاون برنامه‌ریزی و سیستم‌ها، مشاور عالی سازمان، نمایندگان کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران و معاونت شهرسازی شهرداری تهران، نماینده وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید، محتوای تفاهم نامه بعنوان محوریت تعیین تکلیف و ساماندهی و ایجاد سامانه سازندگان و نظارت عالیه از تاریخ تفاهم نامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه مدت زمان این تفاهم نامه، تعهدات سازمان نظام مهندسی ساختمان، شورا و شهرداری و روند سامانه جامع، فرایند انتخاب سازنده ذی صلاح در این تفاهم نامه و بحث معرفی مناطق بعنوان پایلوت و سطح و دسترسی، از جمله مسائلی بود که بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

مرجانه میری در تشریح این تفاهم نامه بیان کرد: پس از اجرای بخشی از بندهای این تفاهم‌نامه سازمان نظام مهندسی استان تهران موظف است حداکثر ظرف مدت تعیین شده از تاریخ تفاهم نامه نسبت به ایجاد سامانه سازندگان با در نظر گرفتن تمامی ملاحظات لازم اقدام کند.

به نحوی که عملیات سازنده ذی صلاح از مرحله صدور پروانه تا پایان کار در سامانه جامع تهیه گردد و قابلیت دسترسی برای شهرداری، وزارت راه و شهرسازی قابل مشاهده و ره‌گیری و کنترل باشد. ضمناً  سازمان می‌بایست فرایند انتخاب و معرفی سازنده ذی صلاح را طی گزارشی به هیأت ۵ نفره ارائه دهند.

تفاهم نامه در ارتباط با ساماندهی و بکارگیری سازندگان ذیصلاح در پروژه های ساختمانی

وی اظهار داشت: ما خواستار کنترل و رصد مجری، در صورت ارائه گزارش توسط مجری هستیم و در صورت نیاز کنترل ناظر، هم‌چنین هم موضوع دسترسی مطرح گردید و به قابلیت دسترسیها اشاره کرد.

رادفرما معاون برنامه‌ریزی و سیستمهای سازمان نیز بیان کرد: دسترسی ما به ۲ صورت انجام می ‌گیرد یا بصورت انتقال داده، که با لینک دو نرم افزار از طریق وب سرویس و اگر جنبه کنترلی دارد به هر کدام از نهادها که بخواهند می‌توانیم با یک سطح دسترسی مشخص دسترسی بدهیم

در نهایت این امر واقعی تر شدن حضور مجری را نشان می ‌دهد و اهداف عالیه تفاهم نامه در راستای حفظ حقوق بیت‌المال اجرایی گردد و تلاش بر این است که با توجه به همگرایی که وجود دارد به فرایند و فراخور ظرفیت‌ ها با تمام توان و پتانسیل بتوانیم از این طرح دفاع کنیم.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

خرید اینترنتی کتاب مباحث آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ مهر ۹۸
505 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0