امضای تفاهم ‌نامه همکاری خدمات الکترونیکی میان نظام مهندسی و شهرداری معاونت شهردار قم مطرح کرد:

امضای تفاهم ‌نامه همکاری خدمات الکترونیکی میان نظام مهندسی و شهرداری قم

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم از امضای تفاهم‌ نامه همکاری خدمات الکترونیکی میان سازمان نظام مهندسی و شهرداری قم خبر داد.

کد خبر: 961221009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ اسفند ۹۶ - ۳:۴۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم از امضای تفاهم‌ نامه همکاری خدمات الکترونیکی میان سازمان نظام مهندسی و شهرداری قم خبر داد.

امضای تفاهم ‌نامه همکاری خدمات الکترونیکی میان نظام مهندسی و شهرداری

امضای تفاهم ‌نامه همکاری خدمات الکترونیکی میان نظام مهندسی و شهرداری

تفاهم ‌نامه همکاری خدمات الکترونیکی میان  نظام مهندسی و شهرداری قم امضا شد

غلام رضا جانقربان با اشاره به خدمات مختلفی که در حوزه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری قم به شهروندان ارائه می‌ شود، بیان داشت: یکی از مهم ‌ترین اقدامات این معاونت موضوع صدور پروانه‌ های ساختمانی و نظارت بر ساخت و ساز در شهر قم است.
جانقربان، به امضای تفاهم نامه همکاری خدمات الکترونیک فی ما بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری قم اشاره کرد و گفت: زیر سیستم امور مهندسین ناظر بطور کامل پیاده سازی و برخی از موارد در این مورد اجرایی شده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بهبود فرآیند ارائه گزارش مهندسان ناظر و برون رفت از موازی کاری، کمک به جلوگیری از تخلفات ساختمانی و تسریع و تسهیل در ارائه به موقع گزارش‌ های مرحله ای طبق مقررات ملی ساختمان را از جمله مزایای این تفاهم نامه بیان کرد و ادامه داد: این تفاهم نامه به تسریع در روند ارائه و تحویل گیری گزارش‌ های الکترونیک مهندسان ناظر معرفی شده توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان در موعد مقرر کمک شایانی می ‌کند.
جانقربان، یکی دیگر از ظرفیت‌ های این تفاهم ‌نامه را کاهش سفرهای درون شهری شهروندان و افزایش سرعت رسیدگی به پروژه‌ های در حال ساخت اشاره و عنوان کرد: اجرای این تفاهم نامه سبب حذف برخی از فرآیندهای دستی و در نتیجه کاهش هزینه ‌های پرسنلی در هر دو سازمان خواهد شد.

امضای تفاهم ‌نامه همکاری خدمات الکترونیکی میان نظام مهندسی و شهرداری

وی با عنوان این که امضا الکترونیک پروانه ‌های ساختمانی بدون حضور مهندسین در شهرداری و صرفاً با رمزی که در اختیار آن ‌ها گذاشته و با امنیت مناسب قابل انجام است، تصریح کرد: تهیه و ارسال گزارشات مرحله ‌ای پیشرفت عملیات ساختمانی و تخلفات به صورت آنلاین توسط مهندس ناظر بدون حضور در شهرداری، صدور دستور نقشه بدون حضور مالکین در شهرداری و ارسال به نظام مهندسی جهت انتخاب طراح و بالا بردن امنیت اطلاعات از جمله ظرفیت ‌های این طرح است.

منبع : قم نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی برق

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ اسفند ۹۶
936 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0