تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و دانشکده معماری تفاهم‌نامه همکاری

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و دانشکده معماری دانشگاه تهران

نشست هم اندیشی و امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و دانشکده معماری دانشگاه تهران برگزار گردید.

کد خبر: 980330006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ خرداد ۹۸ - ۱۱:۴۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نشست هم اندیشی و امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و دانشکده معماری دانشگاه تهران برگزار گردید.

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و دانشکده معماری

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و دانشکده معماری

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام  مهندسی ساختمان استان تهران و دانشکده معماری دانشگاه تهران

نشست هم‌اندیشی درخصوص امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان نظام مهندسی استان تهران و دانشکده معماری دانشگاه تهران، ۳ شنبه مورخ بیست و هشتم خرداد ماه نود و هشت در محل پردیس هنرهای زیبای این دانشگاه برگزار گردید.

در این جلسه، که محمد طاهری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران؛ غلامرضا اکرمی، ریاست دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران؛ شاهین حیدری، ریاست پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و تنی چند از مسئولان دانشگاه حضور داشتند، طرفین ابتدا درباره نحوه همکاری و نیازهای دانشجویان مهندسی در رشته های مختلف برای ورود به بازار کار و عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان بحث و تبادل نظر کردند.

حضور دانشجویان در سطوح مختلف تحصیلی بعنوان کارورز در سازمان نظام مهندسی، آشنایی ایشان با شرایط کار در کشور و هم‌چنین نحوه استفاده اعضای سازمان نظام مهندسی از امکانات دانشگاه، برگزاری آزمونهای مختلف، صدور کارت عضویت و دریافت مجوزهای قانونی از جمله مواردی بود که در این نشست، بررسی گردید.

بعد از هم اندیشی و تبادل نظر نیز متن تفاهم‌نامه میان سازمان نظام مهندسی و دانشکده معماری امضا گردید تا پس از توافق نهایی به امضای توافق‌نامه همکاری بینجامد.

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به امضای اولین تفاهم‌نامه همکاری میان این سازمان و یک دانشگاه فنی و مهندسی بیان کرد: امیدوار هستیم این اقدام فتح بابی باشد برای امضای چنین تفاهم‌نامه هایی میان سازمان نظام مهندسی و همه دانشگاهها تا دغدغه اصلی دانشجویان فنی و مهندسی که همان چگونگی ورود به حرفه مهندسی است بطور کلی برطرف گردد.

محمد طاهری در حاشیه امضای اولین تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران به ایده اولیه عقد چنین تفاهم‌نامه ای اشاره و بیان کرد: ایده نگارش و امضای این تفاهم نامه در راستای رسالتی است که سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه‌ های فنی و مهندسی بعهده دارند و این رسالت، ارتقای اطلاعات فنی صاحبان تخصص‌ های مرتبط با ساختمان همچنین رشد و اعتلای دانش مهندسی کشور است.

طاهری با اشاره به این که امیدوار هستم ظرف روز های آینده، دو طرف از توان تحقیقاتی، پژوهشی، فناوری و اجرایی یکدیگر به نحوی شایسته و مطلوب استفاده کنند، افزود: همکاری میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشکده‌ های فنی و مهندسی سبب میشود مهم‌ ترین دغدغه دانشجویان رشته‌های مرتبط که آشنایی عملی و اجرایی با رشته تحصیلی و راه های ورود به حرفه مهندسی است، برطرف گردد.

طاهری با اشاره به این که این تفاهم‌نامه ظرف روزهای آینده به موافقت‌نامه منجر می گردد، گفت: با اجرایی شدن بندهای موافقت‌نامه شاهد برگزاری دوره‌های مختلف کارآموزی و کارورزی برای دانشجویان خواهیم بود.

ریاست دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران با اشاره به این که جای کارورزی و کارآموزی برای دانشجویان رشته های معماری خالی است اظهار امیدواری کرد: با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این دانشکده و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران شرایط برای برگزاری دوره های کارآموزی ویژه دانشجویان فراهم گردد.

غلامرضا اکرمی در حاشیه امضای اولین تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، با عنوان این که هدف اصلی دانشگاه و مدارس معماری، آموزش تئوری است در حالیکه معماری در کنار آموزش تئوری نیازمند آموزشهای عملی است، ادامه داد: در دانشکده معماری دانشجویان نمیتوانند در حد نیاز خود کار عملی انجام دهند و معمولا دروس تئوری به اجرا نمیرسد.

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و دانشکده معماری

اکرمی با اشاره به اینکه کارورزی یکی از اصول مهم در رشته های فنی و مهندسی است، تصریح کرد: ما به سازمان نظام مهندسی پیشنهاد کردیم خلاء موجود در بحث کارآموزی و کارورزی دانشجویان را با همکاری یک دیگر برطرف کنیم که خوشبختانه مورد موافقت رئیس سازمان نیز قرار گرفت.

وی به آشنایی سازمان نظام مهندسی با کلیه دستگاههای اجرایی مرتبط با این حوزه اشاره و عنوان کرد: این آشنایی و حضور گروه های تخصصی در سازمان میتواند به رفع دغدغه دانشجویان برای ورود به بازار کار و کسب تجربیات عملی کمک کند.

ریاست دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران با عنوان این که این اقدام در نهایت برای کشور مفید خواهدبود، خاطرنشان کرد: ورود دانشجویان باتجربه به عرصه کار و عضویت ایشان در سازمان نظام مهندسی قطعا به رشد صنعت ساختمان در کشور کمک خواهدکرد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ خرداد ۹۸
544 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0