انعقاد تفاهم‌نامه این مرکز تحقیقات و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تفاهم‌نامه این مرکز تحقیقات و سازمان

انعقاد تفاهم‌نامه این مرکز تحقیقات و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری که با حضور محمد شکرچی‌زاده ریاست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و محمد طاهری ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران و جمعی از معاونین و مدیران 2 مجموعه برگزار گردید

کد خبر: 191112017 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ آبان ۹۸ - ۲:۱۹ ب.ظ

​​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری که با حضور محمد شکرچی‌زاده ریاست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و محمد طاهری ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران و جمعی از معاونین و مدیران ۲ مجموعه برگزار گردید،

انعقاد تفاهم‌نامه این مرکز تحقیقات و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

انعقاد تفاهم‌نامه این مرکز تحقیقات و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

انعقاد تفاهم‌نامه این مرکز  تحقیقات و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

تفاهم‌نامه هشت ماده‌ای با موضوع استفاده از ظرفیت‌ ها و توانمندی‌ های علمی، فنی و اجرایی طرفین و ایجاد هماهنگی بیش تر بمنظور بهبود و ارتقای کیفیت و ایمنی ساختمان‌ ها در استان تهران در حوزه‌های مختلف تخصصی شامل مقررات ملی ساختمان، ضوابط فنی – اجرایی، گواهی‌نامه‌های فنی، سازه و زلزله، مقاوم‌سازی، محافظت در مقابل آتش، ژئوتکنیک و گودبرداری، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، معماری و شهرسازی پایدار، مصالح و بتن، آکوستیک، هم‌چنین موضوعات مرتبط با ترافیک شهری و سایر زمینه‌ های تخصصی موضوع فعالیت طرفین به امضای طرفین رسید.
مرکز تحقیقات و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تفاهم‌نامه همکاری منعقد نمودند
طبق مفاد این تفاهم‌نامه، برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی، سمینارها و کارگاه ‌های تخصصی مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه بمنظور ارتقاء سطح علمی اعضای سازمان شامل ناظران، مجریان و طراحان، همکاری نزدیک‌ تر در جهت دریافت نظرات و بازخوردهای اعضای سازمان در زمینه مباحث مقررات ملی ساختمان، کاربردی‌تر شدن، سازگاری بیشتر با شرایط موجود و افزایش قابلیت اجرایی آن، همکاری بمنظور استفاده از محصولات و سیستم ‌های با کیفیت در صنعت ساخت و ساز استان تهران، توسعه کاربرد مصالح دارای مدرک گواهی نامه فنی مرکز و تلاش در جهت جلوگیری از کاربرد مصالح بدون کیفیت و ایمنی لازم در جریان ساخت و ساز و ارتقای سطح دانش فنی مهندسان از طریق نشریات و آگاهی‌نامه‌های تخصصی، حوزه‌هایی است که امضاکنندگان این تفاهم ‌نامه در چهارچوب آن ها عمل خواهند کردند.

طبق همین اساس، همکاری تحقیقاتی و پژوهشی برای رفع نیازهای موجود، همکاری در انتشار و توزیع نشریات و کتب، همکاری در انجام تحقیقات میدانی کمیسیون ‌ها و گروه‌ های تخصصی سازمان توسط مرکز، استفاده از امکانات آموزشی و پژوهشی مرکز و استفاده از کتاب‌خانه و منابع مرجع مرکز توسط اعضای سازمان، دیگر زمینه‌های همکاری طرفین مطابق با تفاهم به عمل آمده خواهد بود.

خاطرنشان می‌گردد در نشست امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، ‌ مسکن و شهرسازی با اشاره به این موضوع که امروز به توسعه مهندسی در کشور نیاز داریم، اظهار داشت: در طول چند دهه گذشته، ‌ تعداد مهندسان و دفاتر مهندسی افزایش یافته است اما توسعه مهندسی مناسب را نداشته‌ایم. توسعه مهندسی به این معنی که با تکیه بر توسعه پایدار، وضعیت فعلی کشور را بهبود ببخشیم و مخاطرات را به حداقل برسانیم.

شکرچی زاده ادامه داد: سوانحی که در چند وقت اخیر در کشور رخ داده نشان می‌ دهد که سازه‌ها و شهرهای ما از تاب‌‌آوری لازم برخوردار نیست و این یک موضوع مهم در حوزه مهندسی کشور بشمار می‌ رود. ما از لحاظ کمی خیلی پیشرفت کرده‌ایم ولی در حوزه کیفیت این پیشرفت را کم‌تر شاهد بوده‌ایم. گذار از کمیت به کیفیت باید دغدغه ما شود.

وی گفت: شهرهای کشور بویژه شهر تهران با مخاطرات طبیعی بسیاری مواجه است بگونه‌ای که می‌توانیم از کلمه بی‌دفاع برای آن استفاده کنیم. من بعنوان رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی این دغدغه را دارم و مایل هستم آن را با نهادها و سازمان‌ های ذی‌ربط در جهت حل این مشکل در میان بگذارم.

وی با اشاره به این که هم ساخت و سازهای موجود و هم ساخت و سازهای جدید نیازمند توجه ویژه از طرف سازمان ‌های مسئول است، تصریح کرد: در شهر تهران یکسری ساخت و سازهای جدید در حال انجام است که که مهندسینمان درگیر آن هستند. بنابراین باید توجه کنیم که این سازه‌های جدید را طبق آیین‌نامه‌ها و مقررات موجود پیش ببریم و بخوبی بر اجرای آن نظارت نماییم تا ریسک جدیدی را در سازه‌هایمان ایجاد نکنیم. مهندسی کشور امروز آن طور که باید و شاید به مسئولیتی که بر عهده‌اش است توجه ندارد و با وجود اقدامات خوبی که صورت گرفته و محصول نهایی که محصول مهندسی است برای ما آن طور که باید راضی‌کننده نیست.

انعقاد تفاهم‌نامه این مرکز تحقیقات و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در کنار ساخت و سازهای در حال انجام، موضوع ساختمان‌های موجود نیز یک دغدغه بسیار مهم برای ماست. ما در مرکز تحقیقات در حال گرداوری دستورالعمل‌ هایی هستیم که چگونه ساختمان ‌های موجود را ارزیابی کنیم و چگونه مهندسین‌مان را برای بهبود شرایط ساختمان ‌های موجود آموزش بدهیم. این موضوع نیز می‌تواند یک محور مهم برای همکاری‌ های فی‌مابین دو مجموعه باشد. ما بسیار علاقمند هستیم در حوزه‌های بنیادین همچون مقررات ملی ساختمان و پیوست ششم استاندارد دو هزار و هشتصد با شما همکاری ‌های خوبی را به انجام برسانیم.

محمد طاهری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز با ابراز خرسندی از برگزاری نشست و امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری که از مدت‌ ها پیش در جریان بود، افزود: یکی از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه بهره‌مندی از ظرفیت ‌ها و پتانسیل ‌های هر دو سازمان است. قطعا این دو مجموعه با توجه به رسالتی که به عهده دارند می ‌توانند در کنترل ساخت و ساز بسیار موثر عمل کنند و اقدامات آنها در این حوزه مفید خواهد بود.

طاهری گفت: در کنار این موضوع، همکاری میان دو مجموعه در حوزه ارتقای آموزش‌ها، ارتقای کیفیت ساخت و سازها و حسن اجرای مقررات و آیین نامه‌ها نیز می ‌تواند بعنوان محورهای مهم همکاری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی بیشترین متخصصین را در حوزه ساختمان دارد و مطمئنا در گرداوری مقررات و آیین‌نامه‌ها می ‌تواند کمک زیادی به مرکز تحقیقات کند.

طاهری، این تفاهم‌نامه را مهم‌ترین تفاهم‌نامه در حوزه افزایش کیفیت ساخت و ساز امروز عنوان کرد.

در این نشست، هم‌چنین سعید بختیاری معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و غلامی معاون آموزش و توسعه فناوری این مرکز و غلامی مدیر آموزش سازمان نظام ‌مهندسی استان تهران و الهی‌فر عضو کمیسیون این سازمان در مورد اقدامات تحقیقاتی و آموزشی سازمان ‌های متبوع خود توضیحاتی را در اختیار حاضران در نشست قرار دادند.

در بخش پایانی این دیدار تفاهم‌نامه مشترک همکاری از طرف محمد شکرچی‌زاده ریاست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و محمد طاهری ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران امضا گردید.

منبع: اخبار بنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آبان ۹۸
833 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0