تفاهم نامه میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان تفاهم نامه

تفاهم نامه میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان با اداره کل دادگستری استان کردستان

تفاهم نامه میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان با اداره کل دادگستری استان کردستان تفاهم نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان با اداره کل دادگستری استان کردستان امضا گردید.

کد خبر: 970331024 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۱ خرداد ۹۷ - ۸:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی استان کردستان، تفاهم نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان با اداره کل دادگستری استان کردستان امضا گردید.

تفاهم نامه میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان

تفاهم نامه میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان

تفاهم نامه میان سازمان  نظام مهندسی ساختمان  استان کردستان با اداره کل دادگستری استان کردستان

اين تفاهم نامه با حضور نمايندگي، امید محمودی – ریاست، بهار راستین – نایب رئیس و ثابتی – خزانه دار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان و علی رشیدی – معاون قضایی ریاست کل و معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کردستان ونائب رئیس شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان بمنظور ايجاد و گسترش و همفكري و همكاريهاي آموزشي- پژوهشي امضاء شد.
با امضاي اين تفاهم نامه طرفين حد اعلاي سعی خويش را در جهت گسترش توان در حل مشكلات و معضلات حقوقی و آموزشی- مهندسی بکار خواهند بست.
متن این تفاهم نامه بدین شرح است:
تفاهـم نامه
مقدمه:
اين تفاهم نامه بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان با نمايندگي امید محمودی ریاست سازمان و محمد صدیق ثابتی خزانه دار سازمان (كه از اين پس اختصاراً سازمان ناميده ميشود) و اداره کل دادگستری استان کردستان (که از این پس اختصاراً دادگستری نامیده میشود) با نمايندگي علی رشیدی، معاونت قضایی رئیس کل ومعاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کردستان و نائب رئیس شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان بمنظور ايجاد و گسترش و همفكري و همكاري هاي آموزشي- پژوهشي توافق و به امضاء مي ‌رسد. با امضاي اين تفاهم نامه طرفين حد اعلاي سعی خويش را در جهت گسترش توان در حل مشكلات و معضلات حقوقی و آموزشی- مهندسی موضوع اين تفاهم بعمل آورده و از هيچ كوششي در اين جهت خودداري نخواهند کرد.
ماده ۱- موضوع
الف- بمنظور انجام رسیدگیهای تخصصی در راستای تحقق هر چه بیش تر عدالت و رضایت خاطر طرفین پرونده های مطروحه له و علیه سازمان نظام مهندسی ساختمان یا مهندسان عضو سازمان و نهایتا جلوگیری از اطاله رسیدگیها، اداره کل داد گستری استان کردستان موافقت مینماید نسبت به تعیین حداقل یکی از شعب داد سرا، دادگاه حقوقی و دادگاه کیفری دو در هر شهرستان و یک شعبه در دادگاه تجدید نظر استان بعنوان شعبه تخصصی دعاوی و شکایات امور ساختمانی مرتبط با پروژه های طراحی، نظارت و اجرا، له یا علیه سازمان نظام مهندسی ساختمان واعضای آن اقدام کند، رسیدگی در این شعب با حضور قضات محترم که آشنایی کاملی با مقررات و نظامات اداری، فنی و ایمنی بخش ساختمان دارند انجام میپذیرد. مفاد این بند توسط مقام ارجاع با رعایت صلاحیت محلی و ذاتی، در دادسرا و دادگاه اجرا خواهد شد.
ب ) بنا به تجویز ماده بیست و هفت قانون نظام مهندسی ساختمان مصوب سال هفتاد و چهار مجلس شورای اسلامی، دادگستری موافقت مینماید انجام کارشناسی پرونده های موضوع بند الف ماده یک این تفاهم نامه را به اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان که دارای پروانه کارشناس رسمی دادگستری هستند ارجاع کند.
ج- اداره کل دادگستری استان کردستان موافقت کرد بمنظور پیشگیری از بروز حوادث و ورود خسارت و لطمات مالی و جانی، با محوریت معاونت آموزش، نسبت به برگزاری کارگاهها و کلاس های آموزشی با حضور قضات صاحب نظر با موضوعات مسئولیتهای انتظامی، حقوقی و جزائی مرتبط با امور مهندسی بخش ساختمان اقدام کند . در این کلاس ها و کارگاهها، قضات محترم شعب تخصصی موضوع بند (الف) نیز حضور خواهد یافت تا هر چه بیش تر با مقررات فنی و اداری مهندسی بخش ساختمان آشنا گردند .
د- در جهت حفظ منزلت مهندسین و اطلاع رسانی دعاوی و شکایات به آنها، مقرر گردید سازمان نظام مهندسی با اطلاع رسانی مناسب، ترتیبی اتخاذ کند که کلیه اعضا نسبت به ثبت نام در سامانه خدمات قضایی (ثنا) در دفاتر خدمات قضایی الکترونیک اقدام کنند . هم چنین مفاد لازم مبنی بر پذیرش ابلاغ در این سامانه بعنوان ابلاغ قانونی به طرفین را در نمونه قراردادهای طراحی، نظارت و اجرا درج کند.
هـ) با توجه به این که برخی تخلفات ساختمانی مستقیماً با جان افراد از قبیل عوامل پروژه، ساکنین فعلی یا آتی، همسایگان و عابرین ارتباط دارد، دادگستری موافقت مینماید صرفاً با اعلام وقوع تخلف مالک از طرف ناظرین عالی سازمان نظام مهندسی ساختمان، موضوع را بلافاصله توسط دادستان محترم در هر شهرستان بررسی و در صورت احراز وقوع تخلف، موضوع را جهت اقدامات مقتضی از جمله تعطیلی پروژه و الزام مالک به انجام اقدامات پیشگیرانه یا اصلاحی بمراجع انتظامی ارجاع کند.
ماده ۲- سازمان نظام مهندسی ساختمان در حد مقررات سازمان موارد ذيل را دستور کار خود قرار میدهد:

تفاهم نامه میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان

الف- همکاری لازم به منظور تامین فضاهای آموزشی لازم و تامین هزینه های ذی ربط
ب- ارائه خدمات اطلاع رسانی و ثبت نام مهندسان در سامانه خدمات قضایی (ثنا)
ج- اعلام رئوس و سرفصلهای آموزشی مورد نیاز از لحاظ مسئولیت های حقوقی و جزائی وانتظامی
د – ارائه خدمات کارشناسی تخصصی در صورت اعلام دادگستری
و – همکاری و مشارکت در گرداوری جزوات و بولتن های آموزشی تخصصی حقوقی در صنعت ساختمان
ماده ۴- مدت
مدت تفاهم نامه از زمان امضا براي یک سال و از ابتدای تیر نود و هفت لغایت انتهای خرداد نود و هشت تعيين مي گردد، و با اعلام قبلي يكي از طرفين قابل فسخ بوده و ضمناً در صورت رضايت طرفين قابل تمديد ميباشد.
ماده ۵-امضا اين تفاهم نامه هيچ گونه تعهد مالي خاصي را براي سازمان و اداره کل داد گستری ايجاد ننموده و كليه هزينه ها حسب مورد بررسي و توافق مي گردد.
ماده ۶) طرفین تفاهم نامه بلافاصله بعد از امضای این تفاهم نامه مراتب را جهت اجرا به واحدها و اشخاص ذی ربط ارجاع مینمایند.
اين تفاهم نامه در دو نسخه و شش ماده در تاريخ سی و یکم خرداد نود و هفت به امضا طرفين رسيده و از تاريخ امضاء معتبر ميباشد.
با استعانت از خداوند متعال، امید است با همفكري و همكاري متقابل، نتايج ارزشمندي حاصل شود.

منبع :سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ خرداد ۹۷
877 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0