امضای تفاهم‌ نامه میان سازمان نظام مهندسی و مدیریت بحران توانمندی و آمادگی تهران در رویارویی با حوادث افزایش می ‌یابد

با امضای تفاهم‌ نامه میان سازمان نظام مهندسی و مدیریت بحران صورت می‌ گیرد

ریاست سازمان پیش گیری و مدیریت بحران شهر تهران بیان کرد: طبق تفاهم نامه همکاری میان سازمان پیش گیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران توانمندی و ظرفیت آمادگی شهر تهران در رویارویی با حوادث با استفاده از ظرفیت این دو سازمان ارتقا می یابد.

کد خبر: 960717018 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ مهر ۹۶ - ۳:۴۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، ریاست سازمان پیش گیری و مدیریت بحران شهر تهران بیان کرد: طبق تفاهم نامه همکاری میان سازمان پیش گیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران توانمندی و ظرفیت آمادگی شهر تهران در رویارویی با حوادث با استفاده از ظرفیت این دو سازمان ارتقا می یابد.امضای تفاهم‌ نامه میان سازمان نظام مهندسی و مدیریت بحران

امضای تفاهم‌ نامه میان سازمان نظام مهندسی و مدیریت بحران

امضای تفاهم‌ نامه میان سازمان نظام مهندسی و مدیریت بحران

با امضای تفاهم‌ نامه میان سازمان نظام  مهندسی و مدیریت بحران صورت می‌ گیرد

احمد صادقی در آئین امضای تفاهم نامه سازمان پیش گیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان این که سازمان نظام مهندسی ظرفیتهای بالقوه وبالفعل زیادی برای استفاده در زمینه ایمن سازی شهر دارد، افزود: متاسفانه شاهدیم که از ظرفیتهای بالقوه این سازمان کم تر استفاده شده است.
صادقی با بیان این که در نگاه کلی به شهرها توجه به ایمنی ساختمان بعنوان سرپناه شهروندان از ضروریات محسوب می گردد، ادامه داد: افزایش روز افزون تغییرات اقلیمی در شهرها ضرورت توجه ویژه به ایمنی مسکن را با اهمیت تر میکند .
وی تصریح کرد: سازمان مدیریت بحران و نظام مهندسی ساختمان استان تهران ماموریت مشترکی در زمینه حفظ مال و جان افراد دارند که با برنامه ریزیهای کارشناسانه و همکاری میتوانند در ایجاد مامن امن برای شهروندان موثر بوده و تلفات و خسارات ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی را به حداقل برسانند.
به گفته صادقی رویکرد جهانی مدیریت بحران تا پیش از سال ۲۰۰۵ میلادی عمدتا برمبنای مقابله با حوادث بود ولی از سال ۲۰۰۵ به بعد موضوع مقاوم سازی ابنیه مورد توجه قرار گرفته و ضرورت هدایت جامعه بسوی تاب آوری بیش تر مورد توجه قرار گرفت .
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطر نشان ساخت: برای نیل به جامعه تاب آور در برابر حوادث و بحرانها نیازمند تلفیق دانش مدیریت بحران و دانش مهندسی هستیم که درصورت عدم تحقق این همکاری شاید رسیدن بجامعه تاب آور امکانپذیر نباشد .

امضای تفاهم‌ نامه میان سازمان نظام مهندسی و مدیریت بحران


وی با تاکید بر این که حادثه پلاسکو تلنگری برای ارزیابی نقاط ضعف دربرابر این حادثه بود، اظهار داشت: یکی از کمبودهایی که بعد از حادثه پلاسکو مورد توجه قرارگرفت این بود که تیمهای متخصص آواربرداری وجود نداشت. هم چنین پروتکلی مبنی بر این که چه نوع اقدامی در حوادث این چنینی با سازه های بلند مرتبه باید صورت گیرد نیز موجود نبود.هم چنین دستگاههای تخصصی آواربرداری در کشور نیز تجربه مواجهه با آوربرداری از ساختمانهای بلند مرتبه را نداشتند. چرا که تنها تجربه های ما زلزله های گسترده در بم و ورزقان بود که اکثرا ساختمانهای آن نیز بیش از پنج طبقه ارتفاع نداشتند.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: حادثه پلاسکو حادثه ای جدید بود که به ما نشان داد از این قبیل ساختمانها در کلانشهرها داریم و جای دستگاههای تخصصی و بومی برای ورود به حوادثی از این قبیل خالی است. درضمن در چنین حوادثی اجازه ورود تیمهای تخصصی آواربرداری داده نمیشود.
وی با اشاره به ظرفیت سازمان نظام مهندسی برای ارتقای سطح ایمنی سازه ها و آموزش ساختار مدیریت بحران شهر گفت: مبحث آموزش جزو اولویتهای مدیریت بحران است که هر دو سازمان نظام مهندسی و مدیریت بحران باید از ظرفیتهای دورن سازمانی و بین المللی استفاده کرده و در جهت ارتقای آموزش به شهروندان ایفای نقش کنند.
منبع : آریا بازار

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مهر ۹۶
1026 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0