تخلف مهندسان ناظر در کمیسیون ماده 100 امضای تفاهم نامه

امضای تفاهم نامه ۴ سازمان خدمات رسان به میزبانی شهرداری پایتخت

با امضای تفاهم نامه میان چهار سازمان مرتبط با حوزه ساخت و ساز و خدمات رسان ، فرآیند زمان تشکیل پرونده، ساخت ملک و هزینه های جاری در پایتخت کاهش پیدا میکند. تصمیمی که روز گذشته در جلسه نمایندگان سازمان نظام مهندسی استان، شرکت آب و فاضلاب، شرکت برق و به میزبانی شهرداری پایتخت گرفته شد و منجر به امضای تفاهم نامه مهمی در موضوع ساخت و ساز شهری شده است.

کد خبر: 961227011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ اسفند ۹۶ - ۸:۳۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، با امضای تفاهم نامه میان چهار سازمان مرتبط با حوزه ساخت و ساز و خدمات رسان ، فرآیند زمان تشکیل پرونده، ساخت ملک و هزینه های جاری در پایتخت کاهش پیدا میکند. تصمیمی که روز گذشته در جلسه نمایندگان سازمان نظام مهندسی استان، شرکت آب و فاضلاب، شرکت برق و به میزبانی شهرداری پایتخت گرفته شد و منجر به امضای تفاهم نامه مهمی در موضوع ساخت و ساز شهری شده است.

امضای تفاهم نامه 4 سازمان خدمات رسان به میزبانی شهرداری پایتخت

امضای تفاهم نامه ۴ سازمان خدمات رسان به میزبانی شهرداری پایتخت

امضای تفاهم نامه ۴ سازمان خدمات رسان به  میزبانی شهرداری پایتخت

کارشناسان شهرسازی معتقد هستند این دستور العمل در نهایت به کاهش هزینه های اجرا، کاهش روال بروکراسی اداری و البته ارتقاء کیفیت ساختمان منجر خواهد شد.
مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با تایید این خبر، از امضا تفاهم نامه الزام استفاده از خدمات نظارتی مهندسان ۴ رشته اصلی ساختمان (معماری، سازه، برق و تاسیسات مکانیکی) بمنظور کاهش تشریفات اداری بین سازمانی، یکی شدن فرآیندهای اجرایی و تسهیل در خدمات رسانی به مردم میان شهرداری تهران، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، شرکت آب و فاضلاب استان تهران و شرکت توزیع نیروی برق شهرتهران خبر داد .
سید حمید موسوی در مورد امضا تفاهم نامه الزام استفاده از خدمات نظارتی مهندسان ۴ رشته اصلی ساختمان اظهار داشت: درراستای اطمینان از ایمنی، بهره دهی مناسب، آسایش و صرفه اقتصادی و اجرا و کنترل آن درجهت حمایت از مردم که نهایت منجر به کاهش هزینه ها جاری می گردد، این تفاهم نامه بین معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، سازمان نظام مهندسی ساختمانی استان تهران، شرکت اب و فاضلاب استان تهران و شرکت توزیع نیروی برق شهر تهران بعد از برگزاری نشست های مشترک کارشناسی در روز های پایانی سال نود و شش امضاء شد.
موسوی در تشریح این تفاهم نامه افزود: این تفاهم نامه بمنظور کاهش تشریفات اداری بین سازمانی و یکی شدن فرآینده های اجرای و تسهیل درخدمات رسانی و در جهت حمایت از مردم بعنوان بهره برداران از ساختمانها و حفظ و افزایش بهره وری منابع مواد و انرژی و سرمایه ها ی ملی که در نهایت منجر به کاهش هزینه ها جاری میشود به امضاء رسید .
مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران مطرح کرد: بمنظور بهبود فرآینده ها، در راستای تجمیع ارایه خدمات مهندسی در ساختمانها تصمیم گرفته شد استفاده از خدمات نظارتی مهندسان ۴ رشته معماری، سازه، تاسیسات مکانیکی و برق در تمام پروانه های صادره شهر تهران الزامی و از تاریخ اول اردی بهشت سال نود و هفت ضمن ثبت در ظرفیت اشغال مهندسان معرفی شده، نام و مشخصات ناظران ۴ رشته توسط شهرداری در پروانه ساخت قید گردد و تایید ناظران در پروانه ساختمانی بمنزله تایید قطعی عملیات اجرایی انجام شده است و ملاک عمل برای دستگاههای فوق میباشد.

امضای تفاهم نامه ۴ سازمان خدمات رسان به میزبانی شهرداری پایتخت

وی همچنین عنوان کرد: طبق این تفاهم نامه مقرر شد در راستای کاهش و بهینه سازی مصرف آب و استفاده مجدد از آب خاکستری، کمیسیون مشترکی با حضور تمامی سازمانهای ذی ربط با محوریت شهرداری بعنوان دبیر تشکیل و بسترهای اجرایی شدن این مهم راهکارهای لازم برای تشویق و ترغیب متقاضیان ایجاد سامانه های بهره برداری از آب خاکستری تمهید واجرایی گردد .
میرکل ساختمان و معماری ادامه داد: با توجه به مشکلات ناشی از آلودگی هوا تهران ، تصمیم گرفته شد کمیسیون مشترکی با حضور تمامی سازمانهای مربوطه با محوریت سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران بعنوان دبیر تشکیل و اقدامات اجرای موتور خانه های ساختمانهای مسکونی و عمومی با توجه به استاندارد شانزده هزار تنظیم و ابلاغ گردد.
وی هم چنین خاطر نشان کرد: با توجه به یکی از بندهای این تفاهم نامه که در مورد بافتهای فرسوده است مقرر شد شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در راستای کاهش هزینه های مهندسی، نسبت به پی گیری موضوعات جهت اجرایی شدن در کمیته ۴ نفره استان تهران اقدامات لازم را انجام دهند.
موسوی با اشاره به اهمیت خدمات گاز رسانی به ساختمانها، یاد آور شد: در این راستا با توجه به ساز و کار لازم با هدایت سازمان نظام مهندسی تصمیم گرفته شد در اسرع وقت در مورد تجمیع خدمات ناظران گاز با ناظران ۴ رشته اصلی ساختمان در پروانه ساختمانی صورت گیرد و موضوع باتوجه به مفاد این تفاهم نامه عملیاتی گردد.

منبع : شهر فردا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ اسفند ۹۶
708 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0