عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران: از رئیس سازمان نظام مهندسی شکایت می‌کنم عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران: از رئیس سازمان نظام مهندسی شکایت می‌کنم

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران: از رئیس سازمان نظام مهندسی شکایت می‌کنم

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران: از رئیس سازمان نظام مهندسی شکایت می‌کنم ، یکی از آن 9 نفر اشاره شده از سوی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بنده هستم

کد خبر: 030322010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ خرداد ۰۳ - ۸:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران: از رئیس سازمان نظام مهندسی شکایت می‌کنم ، یکی از آن ۹ نفر اشاره شده از سوی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بنده هستم

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران: از رئیس سازمان نظام مهندسی شکایت می‌کنم

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران: از رئیس سازمان نظام مهندسی شکایت می‌کنم
قربانخانی بیان کرد: از رئیس سازمان نظام مهندسی شکایت می‌کنم
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران در واکنش به سخنان رئیس شورای مرکزی بیان کرد: یکی از آن ۹ نفر بنده هستم و از رئیس سازمان به مراجع قضایی و انتظامی شکایت خواهم کرد.
حسن قربانخانی در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در نشست خبری در مورد ۹ نفر از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران، گفت: یکی از آن ۹ نفر اشاره شده از سوی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بنده هستم و بابت این سخنان از وی در مراجع قضایی و انتظامی شکایت رسمی خواهم کرد.
وی گفت: رئیس سازمان ۹ سال هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی تهران بوده و حدود سه سال است که رئیس شورای مرکزی است.
قربانخانی گفت: با توجه به این سابقه فعالیت مدیریتی، این سئوال مطرح می‌شود که آیا وی در بروز وضعیت کنونی نقش نداشته است. چرا این شخص فرافکنی می‌کند؟
وی با یادآوری این‌که برای انتخاب رئیس موردنظر وی در سازمان (نظام مهندسی تهران) ۲ ماه جلسات هیئت مدیره برگزار نشد، گفت: در یکی از جلسات هیئت مدیره که برگزار و اعضا به حد نصاب رسیده بودند، اجازه توزیع برگ رای داده نشد. اما پس از حذف یکی از اعضای هیئت مدیره،‌ شرایط برای انتخاب رئیس موردنظر فراهم شد.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مورد بخش دیگری از اظهارات رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و انتقاد از وزارت راه و شهرسازی مبنی بر این‌که چرا این وزارت‌خانه با ۹ عضو هیئت مدیره استان تهران مماشات می‌کند و اعضای علی‌البدل جایگزین این افراد نمی‌شوند، افزود: در این رابطه قانون می‌گوید هر عضو هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی که چهار جلسه پشت سر هم و ۸ جلسه متناوب غیبت داشته باشد باید به شورای مرکزی معرفی شود. در واقع غیبت زمانی برای اعضای هیئت مدیره لحاظ می‌شود که جلسات به حد نصاب برسد.
قربانخانی ادامه داد: آیین‌نامه‌های اجرایی و ابلاغیه‌های وزارت راه و شهرسازی می‌گوید وقتی جلسه برگزار نمی‌گردد، نبود اعضا غیبت محسوب نخواهد شد.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، علت هجمه به ۹ عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را چینش بازرسان و اعضای شورای انتظامی نظام مهندسی دانست و گفت: چرا در زمانی که که دوره کنونی رو به اتمام است می‌خواهند حق دوره بعدی هیئت مدیره را پایمال کنند؟ چرا برخی به‌دنبال حذف یکی از بازرسان سازمان هستند که گزارش تخلفات رئیس سازمان را به نهادهای بالادستی ارائه کرده است؟
قربانخانی افزود: بالاتر از قانون نداریم؛ اگر تخلفی صورت گرفته باید در مراجع مربوطه به‌ آنها رسیدگی شود، نباید با استفاده از رسانه‌ها بخواهند به عده‌ای فشار بیاورند.
دیروز رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه سامانه شهرستان های تهران و شهر تهران را یک‌پارچه کردیم، گفته بود: به‌ علت سامانه‌ای شدن، برخی استان‌ها از جمله تهران، البرز و مازندران با مقاومت در برابر این سامانه مواجه هستیم.در استان تهران بیش از ۵۰ روز است که نتوانسته ایم جلسه ای برگزار کنیم. تعدادی در هیئت مدیره هستند که جلسات را از حد نصاب می اندازند.
شکیب افزود: در واقع ۹ نفر هیئت مدیره تهران با هماهنگی یکدیگر جلسات را آبستراکسیون می کنند. متاسفانه وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان دستگاه نظارتی به صورت جدی به این ماجرا وارد نشده است و باید این افراد به شورای انتظامی معرفی شوند. به این افراد نامه زدم و گفتم که سازمان نظام مهندسی را تعطیل کرده اید، در این صورت نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان باید منحل گردد.
شکیب با بیان اینکه پدرخوانده ها اراده حاکمیت را برعهده گرفته اند، افزود: راهکار جلوگیری از این وضعیت رد صلاحیت پدرخوانده ها نیست، چراکه این افراد در دوره های بعدی هئیت مدیرها سه چهار نفر را وارد کرده اند. بنابراین راهکار سامانه یک‌پارچه است.
شکیب افزود: به‌عنوان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اعلام می‌کنم در سازمان های نظام مهندسی استان تهران و مازندران فساد ریشه گسترانده است، پدرخوانده ها حتی برای بنده هم پرونده سازی کرده اند. این در حالی است که ۳۰ سال است پروانه دارم، اما یک متر هم کار نگرفته‌ام. این افراد آنقدر پول دارند که هر کاری را می توانند انجام دهند.
وی افزود: چرا با ۹ عضو هیئت مدیره استان تهران مماشات می شود، چرا اعضای علی‌البدل جایگزین این افراد نمی‌شوند؟
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ خرداد ۰۳
66 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0