دیدار رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با نماینده مجلس  رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

دیدار رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با نماینده مجلس شورای اسلامی

 رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در دیدار با احمدی لاشکی، نماینده مجلس، گفت: ارتباط خوب و سازماندهی شده میان نظام مهندسی ساختمان و نمایندگان مجلس، زمینه ای برای هویت مردمی و بهره وری فعالیتهای صنفی و تخصصی سازمان است/ احمدی لاشکی گفت: از ظرفیتهای مشاوره ای و تخصصی نظام مهندسی برای ارائه دیدگاه های کارشناسانه در موضوعات مهم ملی هم چون انتقال آب دریای خزر و اصلاح قانون نظام مهندسی باید بهره برده شود.

کد خبر: 190712007 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ تیر ۹۸ - ۲:۵۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در دیدار با احمدی لاشکی، نماینده مجلس، گفت: ارتباط خوب و سازماندهی شده میان نظام مهندسی ساختمان و نمایندگان مجلس، زمینه ای برای هویت مردمی و بهره وری فعالیتهای صنفی و تخصصی سازمان است/ احمدی لاشکی گفت: از ظرفیتهای مشاوره ای و تخصصی نظام مهندسی برای ارائه دیدگاه های کارشناسانه در موضوعات مهم ملی هم چون انتقال آب دریای خزر و اصلاح قانون نظام مهندسی باید بهره برده شود.

دیدار رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با نماینده مجلس

دیدار رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با نماینده مجلس

دیدار رییس سازمان نظام مهندسی  ساختمان استان مازندران با نماینده مجلس شورای اسلامی

فرشیدرضا حقیقی، رییس سازمان استان در دیداری که میان اعضای هیئت‌مدیره سازمان با قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم شریف نوشهر، چالوس و کلاردشت در محل سازمان برگزار گردید، با تأکید بر اهمیت ارتباطات خوب نظام‌مهندسی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد تا نظرات کارشناسان و مدیران سازمان نظام‌ مهندسی نیز در روند بررسی و اصلاح قانون نظام‌مهندسی ‌بطور جدی لحاظ گردد.

حقیقی، ضمن اشاره به ماهیت غیرانتفاعی بودن و استقلال مالی این سازمان صنفی، از تلاش جدی مهندسان عضو جهت بقای تخصصی آن و تقویت زیرساخت ‌های آموزشی و خدماتی سازمان نظام‌مهندسی خبر داد. وی، بیش از ۳۰ درصد هزینه‌های سازمان را در راستای ترویج فرهنگ و اصول مهندسی دانست و برگزاری کلاس ‌های آموزشی مهارتی و ارتقا، آیین روز مهندسی، روز کاروکارگر و گردهمایی ها و جلسات تخصصی را تنها بخشی از فعالیت ‌های سازمان برشمرد.

وی، بیش از ۳۰ درصد هزینه‌های سازمان را در راستای ترویج فرهنگ و اصول مهندسی دانست و برگزاری کلاس ‌های آموزشی مهارتی و ارتقا، آیین روز مهندسی، روز کاروکارگر و گردهمایی ها و جلسات تخصصی را تنها بخشی از فعالیت ‌های سازمان برشمرد.

رییس سازمان استان، در ادامه بیان عملکردهای آموزشی، ترویجی و تنسیقی سازمان نظام‌مهندسی، به بحث‌ های بیمه‌ای مهندسان نیز اشاره و با اشاره به برخی از رویه‌ها و چالش ‌های آن، خواستار افزایش اعتبار شغلی و ضمانتی برای همه مهندسان به ‌خصوص اعضای دارای پروانه اشتغال شد. حقیقی، خواستار ایجاد سازوکار قانونی جهت بهره‌برداری مهندسین از صندوق بیمه‌ای شد که مالکین و کارفرمایان هزینه آن را می ‌پردازند.

حقیقی، خواستار ایجاد سازوکار قانونی جهت بهره‌برداری مهندسین از صندوق بیمه‌ای شد که مالکین و کارفرمایان هزینه آن را می ‌پردازند.

در ادامه این نشست، هر کدام از اعضای حاضر در جلسه نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

احمدرضا گران، تأکید بر پی‌گیری نمایندگان مجلس جهت اجرایی شدن ماده چهار آیین‌نامه اجرایی قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان و کیفی سازی و تعیین صلاحیت ‌ها، حضور نماینده سازمان ‌های خصوصی علاوه برنهادهای دولتی و عمومی در کمیته تخصصی تعیین مصادیق شفافیت، تورج نائیج پور استفاده از ظرفیت‌ های تخصصی مهندسان در جهت پشتیبانی از طرح‌ های حمایتی، عادل منصورکیایی سلیقه‌ای عمل کردن برخی از مراکز خدماتی و تصمیم ‌گیری درزمینه رعایت طرح ‌های جامع و تفصیلی ضوابط شهرسازی و عدم توجه کافی در اعمال نظرات نظام‌مهندسی در موضوع کمیسیون ماده پنج، سیف اله علی نیا زمان مسئولیت مهندسان در ساختمان‌ ها و توزیع بودجه بر حسب شرایط جغرافیایی هر استان و ضرورت پروانه موقت برای ساختمان‌ ها یا سنددار شدن زمین‌ های دارای کاربری، محمد فیروزیان توجه ویژه به بحث تراکم و افزایش سطح اشغال بدون در نظرگرفتن ظرفیت ‌های شهری و حسین نعمتیان در مورد اجرایی شدن بیمه همگانی حوادث طبیعی و مشکلات موجود راه‌های ارتباطی غرب با مرکز استان و استفاده از ظرفیت حمل و نقل ریلی و دریایی توضیحاتی را ارائه دادند.

دیدار رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با نماینده مجلس

احمدی لاشکی نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از نشست با منتخبان جامعه مهندسان در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان، افزایش آمار کمی مهندسان را هم یک فرصت و هم در صورت عدم آموزش‌ های کاربردی و مهارتی یک معضل دانست. و طبق این اساس نقش سازمان نظام‌مهندسی را در جهت افزایش کیفی ارتقای دانش و مهارت ‌های اجرایی و نظارتی مهندسان عضو بسیار حیاتی و مهم عنوان کرد.

نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اهمیت مشاوره گرفتن از سازمان ‌های صنفی هم چون نظام‌مهندسی در موضوعات ملی هم چون انتقال آب دریای خزر و یا اصلاح قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان، بر رایزنی و پی‌گیری‌های جدی خودش با اعضای کمیسیون عمران مجلس اشاره کرد و بر استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان استان را نیز برای دفاع از نظرات کارشناسی و حفظ اعتبار جامعه مهندسی نیز تأکید کرد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ تیر ۹۸
851 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0