استان البرز:

نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی با اعضای شورای اسلامی شهر کرج

روز سه شنبه 16 آذر ماه 95، هیات مدیره سازمان در محل سالن جلسات هیات مدیره، میزبان جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج بودند.

کد خبر: 2896 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ آذر ۹۵ - ۱:۰۶ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،روز سه شنبه ۱۶ آذر ماه ۹۵، هیات مدیره سازمان در محل سالن جلسات هیات مدیره، میزبان جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج بودند. در ابتدای این دیدار که آقایان علی بخشی، وحیدی، قاسم پور، مصطفایی، مهندس سرحدی، مهندس کاویانی، مهندس عباسی، دکتر محمودی و دکتر باغستانی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج حضور داشتند، مهندس قنبری با خوشآمد گویی و تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر کرج، به طور خلاصه به تشریح عملکرد سازمان نظام مهندسی پرداخت و حمایت و همدلی سازمان و شورا را در راستای تحقق اهداف شهر خواستار شد. نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی با اعضای شورای اسلامی

نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی با اعضای شورای اسلامی

نشست هیات مدیره

نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی با اعضای شورای اسلامی

آقای علی بخشی نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج، ضمن تشکر از پذیرایی و نحوه عملکرد سازمان نظام مهندسی البرز، ریاست مهندس قنبری در سال دوم از دوره سوم هیات مدیره سازمان را تبریک گفت.

قنبری در ادامه تاکید کرد: سازمان و شورای شهر میتوانند مشارکت ویژه ای را در سطح شهر با همکاری یکدیگر انجام دهند.

مهندس سرحدی دیگر عضو شورا نیز  با تشکر و تبریک به ریاست سازمان گفت: می توان مشارکت بین سازمان و شورای شهر در امر خدمات را شروع نمود. وی اضافه کرد: باید نحوه این مشارکت تعریف گردد.

سرحدی ادامه داد : در شورای دوره سوم مصوبات مناسبی در جهت خدمات به سازندگان ارایه گردید که شورای دوره چهارم آن مصوبات را پیگیری نموده است . وی تصریح کرد: در مورد عوارض ماده صد و پروانه در صورت پرداخت نقدی ۲۳ درصد جایزه خوش حسابی دارد.

در ادامه دکتر باغستانی بعد از سلام و تبریک با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان البرز گفت: می توان در خلق شرایط جدید به نفع مردم شهر خدمات ویژه ایجاد نمود که این مهم با همکاری اعضای محترم سازمان نظام مهندسیاجرایی می گردد.

مهندس حسام عباسی نیز با عرض تبریک به هیات رییسه و ریاست سازمان بیان کرد: بهتر است تعرفه های سازمان به نسبت قیمت هر منطقه، تعیین  گردد.

دکتر بهنام محمودی عضو دیگر شورای شهر با تبریک انتخاب هیات رییسه جدید به اعضای سازمان گفت، جلسات مشترک با سازمان توسط شورای شهر برنامه ریزی شده است. وی افزود: یکی از این مشارکت ها می تواند بررسی بافت های فرسوده در شهر باشد.  ساخت مجموعه تفریحی و پزشکی می تواند بهانه ای برای اجرای طرح های مشارکتی بین سازمان شورا و شهرداری گردد و حتی می توان در مورد هتلها نیز در شهر کرج، تفاهم شود.

محمودی ادامه داد بعضی از سازندگان شهر بعنوان سازندگان برتر شهر می توانند به شورا معرفی گردند تا در صورت ساخت ساختمانهای استاندارد و در شرایط ساخت آنها کمک گردد.

نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی با اعضای شورای اسلامی

این عضو شورای شهر کرج  گفت می توان با ایجاد و استفاده از پتانسیل مهندسان شهر و ایجاد شرکت های مشاور در پروژه های عمرانی از مشاورین شهر کرج استفاده نمود.

وی همچنین با اشاره به رکود ساخت و مشکلات پیش آمده برای برخی سازندگان کم تجربه اضافه کرد: به دلیل عدم اطلاع و یا عدم اطلاع رسانی مناسب بعضی از سازندگان دچار ورشکستگی گردیده اند، خوب است مهندسان ، به سازنده در خصوص نوسانات بازار مسکن و تغییر قیمت مصالح و خدمات مهندسی مشاوره بیشتری بدهند و شهرداری  نیز شرایط جرایم و اضافه جرایم سالیانه را به اطلاع سازندگان برساند.

مهندس چاوشی دبیر سازمان با تشکر از حضور اعضای محترم شورای شهر گفت پتانسیل مهندسی در شهر برای مشاوره پروژه های عمرانی وجود دارد اما ساختمان از کالای اقتصادی به کالای مصرفی تبدیل گردیده است و این شرایط مهندسی و حضور شورا را تغییر میدهد.

مهندس قنبری با اشاره به ظرفیت های مهندسان استان گفت: مهندسان بومی شهر به شرایط شهر اشراف و حس دلسوزی دارند که باید از آنها به ویژه در تهیه طرح های تفضیلی استفاده نمود.

وی همچنین بر  فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مقررات ملی ساختمان و دیگر هشدارهای لازم در سطح شهر ، با روش های مختلف از جمله بیلبوردهای شهری تاکید کرد.

نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی با اعضای شورای اسلامی

منبع: روابط عمومی سازمان

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آذر ۹۵
1277 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0