نشست دویست و چهل و یکم شورای مرکزی نشست دویست و چهل و یکم

برگزاری نشست دویست و چهل و یکم شورای مرکزی

شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور عصر روز 3 شنبه هجدهم تیر ماه نشست دویست و چهل و یکم خود را با حضور اعضای اصلی و علی البدل و روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها به ریاست بهادری، دبیر اجرایی شورای مرکزی در محل سالن جلسات این شورا برگزار نمود.

کد خبر: 190710005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ تیر ۹۸ - ۱۱:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور عصر روز ۳ شنبه هجدهم تیر ماه نشست دویست و چهل و یکم خود را با حضور اعضای اصلی و علی البدل و روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها به ریاست بهادری، دبیر اجرایی شورای مرکزی در محل سالن جلسات این شورا برگزار نمود.برگزاری نشست دویست و چهل و یکم شورای مرکزی 

 نشست دویست و چهل و یکم شورای مرکزی

نشست دویست و چهل و یکم شورای مرکزی

برگزاری نشست دویست و چهل  و یکم شورای مرکزی

نشست دویست و چهل و یکم شورای مرکزی برگزار شددر این جلسه که با حضور بیست و چهار نفر از اعضای اصلی رسمیت یافت، رئیس هیئت اجرایی انتخابات شورای مرکزی گزارشی از روند مقدمات برگزاری انتخاباتی سالم و دقیق و بی طرفانه بیان داشت و افزود: صد و بیست و دو نفر از اعضای هیئت مدیره سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها برای شرکت در این رقابت داوطلب شده‌اند که تاکنون ۷ نفر از آنها انصراف داده اند.
وی در ادامه اظهارات خود به تشریح نحوه رای گیری پرداخت و ادامه داد: برای صرفه جویی در هزینه ها کتاب انتخابات چاپ نخواهد شد و صرفاً از طریق سیستمی و تشکیل نشست فشرده، کاندیداها معرفی می گردند.
مصوبه شورای مرکزی در باره تعداد اسامی مندرج بر روی برگه های آرا
اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در جلسه دویست و چهل و یکم خود با اکثریت آرا به تصویب رساندند که براساس ادوار گذشته، در هنگام برگزاری انتخابات شورای مرکزی اسامی شصت و چهار نفر در برگه‌های رای درج گردد.
در این مصوبه که جهت تصمیم نهایی و ابلاغ و اجرا به وزارت راه و شهرسازی فرستاده می شود، با استناد به ماده نوزدهم قانون نظام مهندسی ساختمان و مواد ۱۰۷ و ۱۰۸ آیین نامه اجرایی، در مورد نحوه برگزاری انتخابات شورای مرکزی توضیحاتی داده شده است.
پیش از این رئیس وقت هیئت اجرایی انتخابات شورای مرکزی در نامه به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بود با توجه به این که در ادوار گذشته به شیوه معمول انتخاب تعداد شصت و چهار نفر اعم از اصلی و علی البدل بوده و لیست منتخبان به وزیر محترم راه و شهرسازی اعلام می شد، وی طبق لیست فوق نسبت به انتخاب اعضای شورای مرکزی با قیداصلی و علی البدل اقدام می‌ کرد.
در نشست شورای مرکزی مهندس نویریان مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی که بعنوان مهمان حضور داشت در اظهارات خود به تشریح علل تصمیم اخیر وزارت راه و شهرسازی پرداخت و بیان کرد: با درج تنها بیست و پنج نفر از منتخبین در برگه های رای عملاً سبدهای ائتلاف بیشتری حضور می یابند و همه منتخبین از یک ائتلاف نخواهد بود.
بدنبال این اظهارات، پیشنهاد گردید هیأتی مرکب از دبیر اجرایی شورای مرکزی و چند تن دیگر از اعضای این شورا و دبیر کمیسیون روسای سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان استانها با حضور در وزارت راه و شهرسازی در این زمینه به رایزنی خواهند پرداخت.
پیشنهاد عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در فدراسیون جهانی سازمانهای مهندسی
در نشست دویست و چهل و یکم شورای مرکزی، حبیب الله بیطرف، عضو این شورا در اظهارات خود به تفصیل در مورد سازمان غیر دولتی فدراسیون جهانی سازمان‌ های مهندسی به ایراد سخن پرداخت.

بیطرف گفت: فدراسیون یاد شده ۵۰ سال است که به عنوان زیر مجموعه سازمان یونسکو در حال فعالیت است.

نشست دویست و چهل و یکم شورای مرکزی

وی در اظهارات خود حاضر آن را با چشم انداز، اهداف و ماموریتهای فدراسیون جهانی سازمان‌ های مهندسی آشنا کرد و مزایای عضویت در این سازمان را برشمرد.

بیطرف تصریح کرد: فدراسیون جهانی سازمان‌ های دولتی تنها سازمان جهانی است که تمام رشته های مهندسی را همراهی می‌کند و تا به حال نود کشور جهان در آن عضویت یافته اند.

بیطرف در خاتمه توصیه کرد سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بعنوان یک نهاد مردمی و ملی در این سازمان بین المللی عضویت یابد و از مزایای عضویت در جهت تعالی اعضای خود بهره مند شود.

این پیشنهاد به اتفاق آرا مورد تصویب اعضای شورای مرکزی قرار گرفت.

در نشست دویست و چهل و یکم شورای مرکزی علاوه بر طرح و تصویب بودجه و سرانه عضویت سال نود و هشت سازمان، پیشنهاد نظام نامه ماده صد و سیزدهم آیین‌نامه اجرایی مطرح و نظامنامه سامانه ارجاع نظارت استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، هم‌چنین گزارش اقدامات انجام شده در مورد آزمون ماده بیست و هفت به اطلاع اعضا رسید.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ تیر ۹۸
589 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0