گردهمایی نقش مهندسی مکانیک در مدیریت آب و انرژی گردهمایی

گردهمایی نقش مهندسی مکانیک در مدیریت آب و انرژی برگزار گردید

گردهمایی نقش مهندسی مکانیک در مدیریت آب و انرژی روز 4 شنبه دهم۱۰ آبان ماه امسال با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در هتل خورشید تابان مشهد برگزار گردید.

کد خبر: 960812003 تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ آبان ۹۶ - ۸:۱۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ،گردهمایی نقش مهندسی مکانیک در مدیریت آب و انرژی روز ۴ شنبه دهم۱۰ آبان ماه امسال با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در هتل خورشید تابان مشهد برگزار گردید.گردهمایی نقش مهندسی مکانیک در مدیریت آب و انرژی

گردهمایی نقش مهندسی مکانیک در مدیریت آب و انرژی

گردهمایی نقش مهندسی مکانیک در مدیریت آب و انرژی

گردهمایی نقش مهندسی مکانیک در مدیریت  آب و انرژی برگزار گردید

در این گردهمایی ۲ روزه که اعضای هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان کشور و جمعی از اعضای هیئت مدیره سازمان و مهندسان رشته مکانیک و تاسیسات ساختمانی نیز حاضر بودند.
دكتر سيد مجيد مزيناني نايب رييس اول سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي ضمن خيرمقدم به شركت كنندگان گردهمایی حول صرفه جویی انرژی و آب اظهار داشت که این ۲ مقوله مهم از جمله موارد بین حوزه ای و بین رشته ‌ای میباشد که نیازمند مشارکت گسترده و عظیم حاکمیتی مخصوصا در حوزه فرهنگ است. تا زمان یکه حاملهای انرژی و همین طور آب ارزان باشند یقینا مردم به دنبال صرفه جویی نخواهند رفت.
استفاده از تکنولوژی و فناوریهای نوین در صرفه جویی انرژی در تمام تخصصها از دیگر سخنان آقای دکتر مزینانی بود.
فرج الله رجبی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد : سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان به حمداله قوی ‌ترین و منسجم ترین تشکیلات بخش خصوصی است که در جامعه قدم اساسی را در عمران و آبادانی و ساخت و سازهای کشور برمی‌ دارد.
رجبی ادامه داد: ما مهندسان عادت داریم که در توسعه کشور قدم های اساسی را در شهرسازی و ساخت و سازها و شهرهایمان برداریم .
وی افزود: با تمام توان ظرفیتمان را آن قدر در این حرفه بالا برده ایم که در برخی از محفلها کارمان مورد نقدهای بی مورد قرار میگیرد.
وی تصریح کرد : سی سال در این کشور سعی کردید تا مقررات ملی ساختمان یعنی ایمنی، استاندارد، افزایش بهره وری و حفظ سرمایه ملی رعایت گردد.
وی عنوان کرد: اگر شما از کار فنی و مهندسی دست بكشيد کدام دستگاه دولتی ویا غير دولتي میتواند به اندازه شما در زمینه کار و ظرفیت فنی در توسعه کشور موثر باشد؟
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور مطرح کرد: ما آنقدر به توان شما واقف هستیم که سازمان خودمان را بهتر از دیگران اداره كنیم.
به گفته وی ما امروز در مجلس در حال گرداوری پیش ‌نویس اصلاح قانون نظام مهندسی هستيم، تا به حال پانزده نشست سه ساعته در کمیسیون عمران مجلس برگزار گردیده، که صاحب نظران دستگاههای مرتبط با ساخت و ساز در نشست ها آن شرکت دارند، كه همه در حال تهيه پيش نويس براي اصلاح بخشهايي از اين قانون هستند.
وی ادامه داد: ما در اين اصلاحیه بحث شفاف سازی در حوزه شخصیت نظام مهندسی با بهره وري از آن چه که مهندسان ميسازند و مردم از آن استفاده ميكنند، بحثهای کارشناسی برای گرداوری این اصلاحیه داریم.

گردهمایی نقش مهندسی مکانیک در مدیریت آب و انرژی


رجبی بیان داشت : امروز ما را متهم به امضا فروشی در فضای ساختگی می ‌کنند، این افراد نا آگاه هستند و می ‌دانند که زحمات و خدمات ارزشمند چهارصد و پنجاه هزار مهندس را بی ارزش میکنند.
رجبی خطاب به جامعه مهندسان عنوان کرد: ارتقای کیفی که در ساخت و سازها در شهرها اتفاق می افتد بنا شده بر زحمات شما بوده است، ما یک جامعه هستیم در مقیاس انسانی و مثل همه در حال زندگی هستیم.
رجبی گفت: امروزه می ‌گویند مهندسان دارند میسازند، چرا ما نسازیم، مگر شما فني و مهندس هستید . مگر میشود یک مهندس کار پزشک را انجام دهد ، نبايد در حرفه مهندسان دخالت كرد.
وی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی هم اینک سی و پنج هزار مهندس را در استان مدیریت می‌ کند و جزو جامعه فرهيخته و روشفكر به شمار مي آيد.
به گفته وی مهندسان اجرای مقرارت ملی ساختمان را طبق کیفیت ایمنی و ساخت و ساز در جامعه بعهده دارند.
رجبی به نقش مهندسان مکانیک در حوزه مدیریت و کیفیت تأسیسات شهری اشاره کرد و بیان کرد: نقش مهندسین مکانیک میتواند در صرفه جوی مصرف انرژی و مدیریت بهره وری آب اثرگذار است.
رجبی در مورد بحران آب کشور ابراز کرد: بحران آب کشور جدی است، آب شیره جان انسان‌ هاست که نیازمند حکمرانی در حوزه مدیریت آب و نگاه نظام مهندسی است.
رجبی مطرح کرد: باید چاه‌ های غیرمجاز توسط حاکمیت بسته شود و در چاههای مجاز کنتور بگذاريم و مراقب از هدر رفتن آب باشیم.
وی گفت: ما نیازمند برخورد قاطع با کسانیکه بجامعه لطمه میزنند، هستیم.
رجبی در خاتمه خاطر نشان کرد: چهارصد و پنجاه هشت هزار مهندس در هفت رشته ساختمانی داریم و با این جمعیت فنی و متخصص ایران را میسازیم.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه تلگرام برق ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ آبان ۹۶
1270 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0