دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با استاندار استاندار سیستان و بلوچستان

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با استاندار سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: هیچ سازمان غیر دولتی، به اندازه نظام مهندسی ساختمان موثر نیست

کد خبر: 971018012 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ دی ۹۷ - ۱:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان سیستان  و بلوچستان،استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: هیچ سازمان غیر دولتی، به اندازه نظام مهندسی ساختمان موثر نیست

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با استاندار

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با استاندار

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با استاندار سیستان و بلوچستان

روز شنبه مورخ پانزدهم دی ماه نود و هفت اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با استاندار سیستان و بلوچستان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری دیدار کردند.
ریاست سازمان نطام مهندسی ساختمان استان گفت: نظام مهندسی ساختمان میتواند بازوی فنی مناسبی برای استانداری باشد
🔵در آغاز این دیدار ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، گزارشی از عملکرد سازمان ارائه داد.
نرماشیری ادامه داد: سازمان با دارا بودن نزدیک به پنج هزار هزار عضو که بیش از دو هزار نفر از این اعضا داری پروانه اشتغال بکار مهندسی هستند، میتواند بازوی فنی مناسبی برای استانداری باشد. کمیسیونهای تخصصصی و شوراهای مشورتی سازمان، میتوانند کمکی شایان در مسیر توسعه استان باشند.
🔵وی با اشاره به تفاهم نامه میان استانداری و سازمان حول حضور سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در پروژه های عمرانی دولتی بعنوان عامل چهارم، از استاندار درخواست کرد که شرایط لازم برای اجرایی شدن این تفاهم نامه فراهم گردد.
🔵وی، با اشاره به سانحه ناگوار آتش سوزی یکی از مراکز پیش دبستانی زاهدان، حضور فعال سازمان در تیمهای بازرسی ایمنی از مدارس را نقطه قوتی برای جلوگیری از تکرار این حوادث دانست و آمادگی سازمان را برای ورود به حوزه بازرسی و کنترل فضاهای عمومی اعلام کرد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: متاسفانه یکی از مواردی که موجب افزایش حوادث در فضاهای عمومی و مسکونی میشود مغفول ماندن مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان است که مربوط به قوانین بازرسی و تعمیرات دوره ای ساختمانهاست. در صورت اجرایی شدن این مبحث از بسیاری از حوادث جلوگیری می گردد.
🔵وی در مورد ساخت و سازهای سطح شهر زاهدان افزود: ساخت و سازهای استان سیستان و بلوچستان نسبت به سایر نقاط کشور حتی شهرهای بزرگ از لحاظ سازه ای از مقاومت خوبی برخوردار است و البته ما با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، و تلاشمان اینست که هر روز فاصله خود را با ایده آلها کمتر کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نظام مهندسی ساختمان میتواند در تشکیل اتاق فکر استان همکاری کند
🔴استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به عنوان نقطه نظرات خود حول توسعه شهری و عمرانی زاهدان پرداخت.
🔴نرماشیری تصریح کرد: آن چه که ضروری بنظر می آید ایجاد اعتماد به جامعه مهندسی کشور در بین آحاد جامعه است. نظارت درون سازمانی بر عملکرد مهندسان باید بگونه ای باشد که خدمات مطلوب ارائه گردد. متاسفانه شهر زاهدان حتی در خیابانهایی که پیشانی شهر هستند سیما و منظر شهری و هویت مناسبی ندارد.
ولی مقصر نشان دادن سازمان نظام مهندسی ساختمان اشتباه است. اگر ریشه یابی کنیم، از رییس شورای فنی استان که استاندار است تا حوزه عمرانی استانداری و شهرداری در وضعیت موجود مسئول هستند و در نهایت به نظام مهندسی ساختمان میرسیم.
🔴طراحی شهری مناسب سبب تغییر دید مردم سایر مناطق نسبت به مردم استان می گردد.
حوزه دیگری که نظام مهندسی ساختمان باید به آن توجه داشته باشد، فرهنگسازی است. نظام مهندسی باید در ارائه ایده های فرهنگسازی به دستگاههای اجرایی کمک کند. نظام مهندسی ساختمان باید در فرهنگسازی استفاده از دانش بشری بین مردم پیش قدم باشد.
🔴استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: تغییر فضای استان کار یک نفر نیست. هیچ سازمان غیر دولتی نیز به اندازه نظام مهندسی موثر نیست. ما نیاز به تشکیل اتاق فکر داریم و آمادگی خود را با همکاری با نظام مهندسی در این زمینه اعلام میکنیم. طرح جامع شهری زاهدان نیاز به بازآفرینی دارد تا با شاخصهای بومی بتواند نیاز شهر را برطرف کند، نظام مهندسی میتواند در انسجام بیشتر این طرح کمک کند.
🔴موهبتی با اشاره به چالشهای پیش روی پروژه گازرسانی گفت: باید برای برداشتن موانع اجرایی این پروژه به خصوص در حوزه ساختمانهای مسکونی چاره جویی گردد.
📌نایب ریییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: جذب سرمایه گذاری در حوزه پروژه های عمرانی، یکی از کلیدهای توسعه استان است
🔶مهدی اژدری _ نایب رییس سازمان نیز در ادامه تصریح کرد: جذب سرمایه گذاری در حوزه پروژه های عمرانی، یکی از کلیدهای توسعه استان است. وقتی صنعت ساختمان به حرکت بیاید، میتواند نزدیک به سیصد عنوان شغلی ایجاد کند. صنعت ساختمان میتواند اثر بزرگی بر اشتغالزایی استان داشته باشد.
در حوزه شهری به خصوص بافت فرسوده، نقاط خطرآفرین زیادی داریم که شناسایی و اصلاح آنها به عهده مسئولان شهری است، بازرسی از نقاط فرسوده شهری باید صورت گیرد چرا که بعد از بروز هر حادثه ای متولیان شهری پاسخگویان اصلی هستند. دیدگاههای سازمان در مورد اصلاح بافت فرسوده شهری، میتواند یاری گر شهرداریها باشد.

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با استاندار

📌عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: استاندار محترم بعنوان راس هرم مدیریتی استان انتظار میرود تا توجه ویژه به موضوعات شهری را در الویتهای خود قرار دهد
✅مهدی شایان _ عضو هیات مدیره سازمان و عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز وضعیت مدیریت شهری زاهدان را فاجعه بار خواند و گفت: فضای شهری ما به هیچ عنوان نماینده شایستگیهای مردم زاهدان نیست. متاسفانه شهرداران و شوراهای شهر نتوانسته اند سرمایه اجتماعی حاصل از صندوقهای رای را به توسعه شهری تبدیل کنند و بنظر میرسد مدیریت شهری دچار فرسایش و کاهش اعتماد به نفس برای ایجاد تغییرات موثر شده است.
وی در ادامه نشست اظهار داشت: از شخص استاندار محترم بعنوان راس هرم مدیریتی استان انتظار میرود تا توجه ویژه به موضوعات شهری را در الویتهای خود قرار دهد.
✅شایان افزود: نیروهای نخبه و متخصصان بومی استان در حوزه معماری و شهرسازی توانسته اند در عرصه ملی و حتی بین المللی بدرخشند ولی پرسش این جاست که چرا در استان حضور آنها چشم گیر نیست.
✅وی در خاتمه گفت: میتوان گفت حلقه مفقوده نیروهای نخبه استان و حوزه های شهری، استانداری است و امیدوار هستیم این موضوع در برنامه های آتی استانداری مورد توجه قرار گیرد.
♦️ریگی _ دیگر عضو هیات مدیره نیز با اشاره به پروژه گازرسانی شهر زاهدان از ضرورت تعامل شهرداریها با نظام مهندسی ساختمان در حوزه مسائل گازرسانی صحبت کرد و گفت: در زاهدان همکاری خوبی در این زمینه شکل گرفته است ولی در شهرستانها باید هماهنگی بیش تری بین سازمان و شهرداریها باشد.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با استفاده از تجربیات سایر استانها تلاش کرده است نظارت بر پروژه گازرسانی منازل در شهر زاهدان را به بهترین شکل انجام دهد و در صورت عملیاتی شدن مبحث بیست و دوم میتوان با نظارتهای دوره ای از بروز بسیاری سوانح جلوگیری کرد.
🌱در خاتمه این نشست، نرماشیری با اهدای لوح سپاس، با حضور استاندار از تلاشهای باقر کرد _ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و یکی از پیشکسوتان سازمان نظام مهندسی ساختمان، به پاس سالها تلاش در زمینه پیشرفت عمرانی استان تقدیر کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ دی ۹۷
630 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0