بازدیدمعاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری از سازمان خسرو ارتقایی

بازدید معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

خسرو ارتقایی روز 1 شنبه بیست و ششم آذر ماه نود و شش ضمن بازدید از واحد های مختلف در باره مسایل مرتبط با ساخت و ساز در استان با هیات مدیره سازمان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کد خبر: 960929013 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶ - ۴:۴۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز، خسرو ارتقایی روز ۱ شنبه بیست و ششم آذر ماه نود و شش ضمن بازدید از واحد های مختلف در باره مسایل مرتبط با ساخت و ساز در استان با هیات مدیره سازمان به بحث و تبادل نظر پرداختند.بازدیدمعاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری از سازمان

بازدیدمعاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری از سازمان

بازدیدمعاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری از سازمان

بازدید معاونت هماهنگی امور عمرانی  استانداری از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

در جریان این بازدید در آغاز گزارشی اجمالی از اقدامات سازمان در ۲ سال گذشته به اطلاع معاون استاندار رسید.
سهرابلو نایب رییس اول، شیفته و قنبری خزانه دار سازمان هم در مورد مصوبات هیات چهار نفره و موضوعات مربوط به آن نکاتی را مطرح کردند و با مهندس ارتقایی به تبادل نظر پرداختند.
هم چنین در ادامه ضمن تقدیم کتابچه گزارش بازدید هیات کارشناسی سازمان از مناطق زلزله زده کرمانشاه به ارتقایی، سهرابلو نتایج فنی بازدید بویژه موضوع عدم اجرای وال پستها که دلیل بیش ترین خسارات و حجم تخریب را در زلزله اخیر به خود اختصاص داده بود را برای وی توضیح داد .
بازدید از واحدهای سازمان بخش دیگر بازدید ارتقایی از سازمان نظام مهندسی بود که با حضور در واحدهای مختلف با وظایف و خدمات هر واحد آشنا گردیدند.
در بازدید از واحد انفورماتیک سهرابلو با اشاره به پیشرو بودن سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در مورد ارایه خدمات غیر حضوری و در مسیر تحقق دولت الکترونیک یک پارچه سازی ثبت کار در سراسر دفاتر نمایندگی سازمان در سطح استان بصورت الکترونیک، را جدید ترین سعی سازمان در این مسیر عنوان و با تاکید بر ضرورت همکاری ادارات استان با این امر، از معاونت استاندار برای تحقق کامل آن تقاضای حمایت کرد که با وعده مساعدت ارتقایی همراه گردید.
معاونت استاندار البرز سپس از شورای انتظامی سازمان بازدید کرد و در این بخش ضمن اطلاع از آمار پرونده ها و احکام صادره، در مورد مشکلات ناشی از عدم اجرای نقشه های مصوب و مشکلات ناشی از عدم کارایی سیستم پلیس ساختمان بمنظور جلوگیری از عملیات ساختمانی خلاف قانون با کارشناسهای سازمان تبادل نظر کرد. در ادامه با پیشنهاد ارتقایی مقرر گردید در این باره نشستی با شهردار کرج برگزار گردد.

بازدید از واحد روابط عمومی و ستاد دایمی ساختمان برتر بخش دیگر بازدید این روز بود که در طی آن معاونت استاندار با ماموریتهای هربخش و اقدامات انجام شده در مورد گرداوری شیوه نامه ساختمان برتر آشنا گردید.

بازدیدمعاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری از سازمان

در واحد کنترل و ترویج مقررات ملی ساختمان، رنجبر، ضمن پاسخ به پرسشهای ارتقایی، در مورد مشکلات ناشی از دو نقشه ای بودن ساختمان ها بعنوان مهمترین معضل ساخت و ساز استان، توضیحاتی را ارایه داد.
غفاری ریاست سازمان، در خلال بازدید از این بخش، پیشنهاد راه اندازی “نهضت اجرای وال پست و تیغه چینی اصولی” در سطح استان و هم چنین ایجاد کمیسیون توافقات ( ماده پنج) بمنظور جلوگیری از ساخت دو نقشه ای، مشابه آن چه که در تهران در حال حاضر اجرا می گردد را بعنوان تنها راه حل این معضل مطرح کرد که هر دوی این پیشنهادات مورد استقبال معاونت استاندار قرار گرفت.
بازدید از واحد عضویت و اطلاع از تعداد عضوهای حقیقی و حقوقی سازمان و سپس بازدید از واحد خدمات مهندسی و واحد شناسنامه فنی ملکی و ارایه توضیح در مورد اطلاعات مندرج در شناسنامه ، نحوه صدور آن و ضرورت اهمیت یافتن شناسنامه فنی ملکی در خرید و فروش ساختمان، دیگر بخش بازدید معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز بود.
در ادامه غفاری، ضمن ارایه گزارشی از روند ساخت و ساز های قول نامه ای در استان، طبق تجربیات به دست آمده راهکارهای امکان پذیر برای کنترل و نظارت بیش تر بر ساخت و ساز در این نوع املاک را که عملا نه شهرداری و نه سازمان نمیتوانند نظارتی بر آن ها داشته باشند، ارایه کرد که مقرر گردید در نشست های مشترک با شهرداری و استانداری جهت اجرایی گردیدن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
منبع: سازمان نظام مهندسیساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آذر ۹۶
1203 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0