برگزاری نشست کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر نشست کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر

برگزاری نشست کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی استان

نشست کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی استان برگزار شد

کد خبر: 970925014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ آذر ۹۷ - ۴:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی​ کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان،نشست کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی استان برگزار شد

برگزاری نشست کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر

برگزاری نشست کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر

برگزاری نشست کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی استان

مورخ نوزدهم آذر ماه نود و هفت، هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با حضور در محل دبیرخانه شورای اسلامی شهر اصفهان در نشست کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان شرکت کردند.
در آغاز این نشست، خانم طغیانی _ ریاست کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض خوش آمد به هیات رئیسه سازمان، انتخاب هیات مدیره جدید را تبریک و آرزوی موفقیت کرد.
وی با اشاره به چشم انداز نظام مهندسی، نقش این سازمان را در مدیریت شهری غیر قابل انکار دانست و گفت: نظام مهندسی ارتباط تنگاتنگی با مدیریت شهری دارد، فضای شهری ماحصلی از کالبد تک تک ساختمانها و ساخت و سازها است. رویکرد سازمان میبایست طبق رعایت اصول فنی و حل مشکلات مردم باشد تا سبب افزایش سطح رضایتمندی مردم گردد.
طغیانی، نقش مهندسان شهرساز را در شکل گیری شهر بسیار حیاتی ذکر کرد و خواستار برگزاری نشست های مشترک جهت اعتماد سازی و برطرف نمودن مشکلات فی مابین شد.
معین _ ریاست شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر نقش موثر نظام مهندسی در ایجاد محیط شهری مناسب برای شهروندان، اظهار داشت: در اصفهان تقریبا ساختمانی بدون تخلف در ساخت و ساز نداریم، و این همکاری هر چه بیش تر نظام مهندسی و شهرداری را می طلبد.
وی با اشاره به رعایت نشدن قوانین در ساخت نما و منظر ساختمانها و استفاده از مصالح غیر استاندارد نقش سازمان را در رعایت مقررات ملی ساختمان و ایمن سازی شهر خیلی مهم دانست.
علیرضا نصر _ نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این مطلب که تصویر سازمان نظام مهندسی ساختمان باید فنی و تخصصی باشد، تصریح کرد: زیبنده این سازمان و اعضای آن نیست که مسائل اقتصادی بر روی آن تاثیر گذار باشد، و این سبب سرگردانی و نارضایتی مردم خواهد شد.
حسینی نیا _ معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با عنوان این که جایگاه نظام مهندسی و توانمندیهای آن در امور فنی و تخصصی بر کسی پوشیده نیست، افزود: متاسفانه تعاملات مابین شهرداری و سازمان چشم گیر و سازنده نبوده است و میبایست برای توسعه و گسترش تعامل ۲ ارگان تلاش بیش تری صورت گیرد.
حسینی نیا با اشاره به راه اندازی سیستم مکانیزه “سرای ۸” و خدمات ویژه آن برای اعضای سازمان در حوزه های مختلف از جمله تسریع صدور پروانه، استفاده از این سیستم را سبب رضایتمندی مهندسان و مالکان دانست و از استفاده آن در نظام مهندسی در آینده نزدیک خبر داد.
عسکری _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز با تشکر از اعضای محترم شورای شهر اصفهان و بیان نقطه نظراتش، افزود: با توجه به سوابقی که در سازمان دارم هیچ گاه این نظام مهندسی و شهرداری را از هم جدا ندانسته ام و همه از یک خانواده هستیم. هرگاه تعامل و همکاری بین این ۲ ارگان شکل گرفته نتیجه آن رضایت و رفاه مردم بوده است.
رئیس سازمان با عنوان این موضوع که گاهی اوقات کارها دچار دوگانگی و موازی کاری می شود، تصریح کرد: ما از پیوند نرم افزار شهرداری به سازمان و استفاده از قابلیت های خوب آن استقبال میکنیم.

برگزاری نشست کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر

وی، مغفول ماندن برخی اقدامات مشترک را سبب ضرر شهروندان دانست و افزود: باید همکاری مشترکی صورت پذیر تا برخی طرحهای مغفول مانده مانند مجری ذی صلاح هر چه سریع تر عملیاتی گردد. در بررسیهای کارشناسی انجام شده در مناطق زلزله زده اخیر، مشخص شد بیش ترین آسیب را ساختمان های داشته اند که فاقد مهندس ناظر و مجری بوده اند.
عمادی _ نائب رئیس سازمان با تاکید بر امر آموزش و تاثیر آن در ارتقا سطح علمی مهندسان، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با توجه به اساتید مجربی که سازمان در اختیار دارد، واحد آموزش سازمان بسیار فعال و پویا عمل کرده است و سازمان با تلاش عسکری پیگیر آموزش مباحث انرژی و اجرایی شدن آن ها است.
محجوب _ نائب رئیس سازمان با بیان این مطلب که در هیات مدیره جدید عزم بر اجرایی شدن کنترل نقشه های معماری در سازمان است، یاد آور شد: اجرای این طرح سبب رفع مشکلات نقشه های ترسیمی، رعایت هر چه بیش تر و دقیق تر ضوابط طراحی طبق مقررات ملی ساختمان، تهیه جزئیات اجرایی ساخت و ساز که در مجموع باعث ساخت و سازهای ایمن و رضایت مردم خواهد شد.
شفیعی _ خزانه دار سازمان خواستار همراهی و همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری با سازمان جهت حل مشکلات و رسیدن به تعامل شد.
وی، کنترل نقشه ها را برای رشته های ۴ گانه الزامی و آن را از مسائل اساسی بر شمرد. و آن را سبب تسریع در استقرار شهرسازی موزون و داشتن شهری پویا عنوان کرد. وی از مسئولان شهرسازی درخواست نمودند برون سپاری کارهای مختلف شهرداری را سر لوحه کار خود قرار دهند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی عمران (اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آذر ۹۷
734 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0