جلسه کمیسیون روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها و مسائل پیش رو جلسه کمیسیون روسای سازمانه

جلسه کمیسیون روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها و مسائل پیش رو

جلسه کمیسیون روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها روز 4 شنبه یازدهم اردیبهشت در شیراز برگزار گردید.

کد خبر: 980212009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۸ - ۱۰:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،جلسه کمیسیون روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها روز ۴ شنبه یازدهم اردیبهشت در شیراز برگزار گردید.

جلسه کمیسیون روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها و مسائل پیش رو

جلسه کمیسیون روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها و مسائل پیش رو

جلسه کمیسیون روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها و مسائل پیش رو برگزار شد

در شروع این جلسه، بهادری، دبیر اجرایی شورای مرکزی از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس که میزبانی این نشست را به عهده گرفته است تشکر کرد و به بیان دغدغه های خود در باره تعرفه خدمات مهندسی که در نشست آینده شورای مرکزی مطرح می گردد، پرداخت.
بهادری، هم‌چنین از روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها خواست با توجه به اینکه مرحله نام نویسی داوطلبان عضویت در دوره جدید شورای مرکزی شروع شده است، در مورد نحوه ثبت نام اعضای هیئت مدیره سازمانهای استانها اطلاع رسانی کنند و نامه ای را که در این زمینه از طرف شورای مرکزی به استانها فرستاده شده است، تشریح کنند.
نشست روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها با حضور رجبی، ریاست شورای مرکزی ادامه یافت و در آن ۳ موضوع اصلی بیان شد که اولین آن ها بررسی نحوه اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان بعنوان بحث روز جامعه مهندسین عضو سازمان بود.
در این زمینه روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان نظرات خود را بیان داشتند و مقرر شد این نظرات جمع بندی و به مجلس شورای اسلامی منعکس گردد.
در همین ارتباط، رجبی، ریاست شورای مرکزی به بیان دیدگاه‌های خود و تشریح تاریخچه این اصلاحات پرداخت و به پرسش های برخی از روسای سازمانها در این ارتباط پاسخ داد.
در پایان، مقرر گردید در نشست دیگری موضوع دقیق‌تر بررسی شود و جمع‌بندی نظرات اصلاحی انجام گیرد.
روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها بر این نکته تاکید کردند که چون آنها و اعضای هیئت مدیره از نزدیک با مشکلات روبرو هستند، مشکلات را دسته بندی کرده و بصورت مدون، آنچه را که مورد نیاز جامعه مهندسین عضو سازمان است منعکس می کنند.
به گفته حاضران خلا هایی در قانون فعلی وجود دارد که بایستی در این اصلاحیه بیان و جمع بندی مطالب مطرح شده به مجلس شورای اسلامی منعکس شود.
بحث در مورد تعرفه سال نود و هشت خدمات مهندسی، موضوع بعدی جلسه روسای کمیسیون سازمانها بود که چون تا به حال ابلاغیه ای از طرف وزارتخانه اخذ نشده، چارچوب پیشنهادی برای تعرفه سال نود و هشت، با توجه به ابلاغ فهرست بهای سال جدید جمع بندی و به صحن شورای مرکزی ارائه خواهد شد تا این شورا با جمع‌بندی نظرات، آن را برای ابلاغ به وزارت راه و شهرسازی ارسال می کند.

جلسه کمیسیون روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها و مسائل پیش رو

مقومی، دبیر کمیسیون روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها، از طرح اصلاح نظارت، بعنوان سومین موضوع عنوان شده در کمیسیون روسای سازمانها یاد کرد و افزود: کلیات نظام نامه ارجاع در جلسه مطرح و مقرر گردید با توجه به ابلاغیه ای که روز ۴ شنبه از طرف وزارت راه و شهرسازی صادر گردیده است موضوع دقیق‌تر بررسی و نظرات منعکس شود.
به گفته مقومی، در این ابلاغیه اصل ارجاع تایید شده اما هنوز جزئیات آن برای روسای سازمان‌ ها مسجل نیست.
در نشست روز ۴شنبه کمیسیون روسا، سیستم ارجاع نظارت پویا از استان فارس به رویت حاضران گذارده شد. نرم افزاری که به کمک آن ناظر گزارشات خود را شخصاً از محل بازدید ساختمان، برای شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان ارسال می کند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته تضمینی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اردیبهشت ۹۸
751 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0