جلسه اعضای هیات مدیره تشکلهای غیردولتی صنعت ساختمان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

جلسه اعضای هیات مدیره تشکلهای غیردولتی صنعت ساختمان

جلسه اعضای هیات مدیره تشکلهای غیردولتی صنعت ساختمان با حضور استاندار، مدیر شعب بانک مسکن استان یزد، دبیر انجمن صنفی انبوه سازان و دبیر انجمن صنفی پیمانکاران ساختمان به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار گردید.

کد خبر: 980131008 تاریخ انتشار: شنبه ۳۱ فروردین ۹۸ - ۲:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،جلسه اعضای هیات مدیره تشکلهای غیردولتی صنعت ساختمان با حضور استاندار، مدیر شعب بانک مسکن استان یزد، دبیر انجمن صنفی انبوه سازان و دبیر انجمن صنفی پیمانکاران ساختمان به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار گردید.

جلسه اعضای هیات مدیره تشکلهای غیردولتی صنعت ساختمان

جلسه اعضای هیات مدیره تشکلهای غیردولتی صنعت ساختمان

جلسه اعضای هیات مدیره تشکلهای غیردولتی صنعت ساختمان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در این جلسه هم اندیشی، رکود صنعت ساختمان را فرصتی برای بهبود کیفیت آن و راهکار برون رفت از رکود را توجه به اشتغالزایی و ارزش افزوده آن در بخش مسکن دانست و افزود: رونق تولید در بخش مسکن و توجه به صنعت ساختمان و گسترش خدمات مهندسی، ارزش افزوده گسترده ای را از طریق استفاده از ظرفیت ‌های خدمات پیمانکاری و طراحی و انبوه سازی ایجاد خواهد کرد.
استاندار یزد در این جلسه به تقویت بعد نظارتی سازمان نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و گفت: توجه افزون‌تر به کیفی سازی و آمادگی مقابله با انواع حوادث طبیعی، با استفاده از فضای روانی ایجاد شده در جامعه بعد از سیل اخیر باید مورد توجه قرار گیرد.
در این جلسه، صادقیان، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به دیدگاههای جدید وزارت راه و شهرسازی برای رونق مسکن، بیان کرد: اخیراً طرح مسکن اجتماعی در قالب ستادهای بازآفرینی شهری در بافتهای فرسوده و ناکارآمد عنوان گردیده و آیین‌نامه‌های اجرایی آن نیز گرداوری و ابلاغ گردیده که قرار است در استان یزد نیز این طرح در قالب مشارکتی با اجرای پروژه های بازآفرینی شهری پی‌گیری گردد.
مدیر شعب استان یزد، بعنوان یکی از سخنرانان در این گردهمایی، با تاکید بر اهمیت مسکن و ساختمان در کشور و تاثیر قابل ملاحظه آن بر سایر بخشهای اقتصادی، تصریح کرد: اتکای بخش مسکن به سرمایه گذاری بخش خصوصی و تامین عمده مواد و مصالح مصرفی از محل تولیدات داخلی را از مزایای این بخش مهم اقتصادی عنوان کرد.
صیدنبی حیدریان، در ادامه به معرفی خدمات ویژه این بانک در حوزه رونق بخش مسکن، بویژه در بافت فرسوده پرداخت.
حیدریان با اشاره به عاملیت صندوق پس انداز مسکن یکم ادامه داد: پایین بودن نرخ و طولانی بودن مدت بازپرداخت تسهیلات پرداختی از محل این حساب نقش مهمی در افزایش قدرت خرید اقشار متوسط و کم درآمد جامعه جهت خرید واحدهای مسکونی ایفا می کند.
وی گفت: شرایط استفاده از صندوق پس انداز مسکن یکم جهت متقاضیانی که قبلا از تسهیلات مسکن استفاده کرده اند، در بافت فرسوده فراهم شده است.
مدیر شعب استان یزد، کاهش نرخ تسهیلات از محل اوراق تسهیلات مسکن در بافت فرسوده به ۱۶% و هم‌چنین افزایش مدت بازپرداخت این تسهیلات در بافت فرسوده از دوازده سال به پانزده سال را از دیگر سیاستهای تشویقی این بانک در راستای بازآفرینی بافت فرسوده معرفی کرد.
وی گفت: افزایش سقف تسهیلات ساخت برای انبوه سازان و مجتمع سازان که از فناوریهای نوین استفاده می کنند و کاهش ۱% نرخ سود برای این گروه از سازندگان و رعایت الزامات و استانداردهای لازم در ساخت و ساز از جمله تصمیماتی است که منجر به تولید مسکن با کیفیت می گردد.

جلسه اعضای هیات مدیره تشکلهای غیردولتی صنعت ساختمان

مدیریت شعب استان یزد در ادامه افزود: بانک مسکن با داشتن کارکنان باتجربه و دارای دانش کافی در زمینه مسکن و ساختمان آماده همکاری با انبوه سازان و سازندگان حرفه ای مسکن و ساختمان و تشکلهای غیردولتی صنعت ساختمان در چارچوب سیاستهای اعتباری این بانک است.
در ادامه ریاست انجمن صنفی انبوه سازان استان یزد گفت: عزم استانی و محلی و انسجام و تعامل دستگاهها و سازمانهای ذی‌ربط در بخش مسکن میتواند بهترین و سریع ترین روش برای حل مسائل و مشکلات در این حوزه باشد.
وی یکی از بهترین راه‌کارهای تولید مسکن مناسب برای اقشار متوسط جامعه را همکاری انبوه سازان با بانک مسکن و هدایت مشتریان و خریداران به استفاده از تسهیلات بانک مسکن، خصوصا تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم این بانک عنوان کرد.
وی در خاتمه افزود: استفاده از ظرفیتهای ایجاد شده توسط بانک مسکن سبب ارتقاء کیفیت و کاهش بهای تمام شده مسکن خواهد شد.
در ادامه این جلسه، علوی راد، کارشناس حوزه اقتصاد و مسکن اظهار داشت: توجه به صنعت ساختمان در شرایط تحریم میتواند کشور را در شرایط خاص نجات دهد.
وی، کاهش پروانه های ساختمانی را یکی از معضلات ساخت و ساز ذکر کرد و گفت: خروج از مسیر قانونی ساخت و ساز سبب کاهش کیفیت ساختمان، عدم امکان استفاده از تسهیلات مسکن و آسیب پذیری ساختمان در مقابل حوادث و بلایای طبیعی خواهد شد.
منبع: هیبنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ فروردین ۹۸
537 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0