دیدار هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با شهردار کرج دیدار هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

دیدار هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با شهردار کرج

هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز عصر روز 5 شنبه بیست و هفتم مهرماه نود و شش میهمان شهردار کرج در دفتر کار وی بودند.

کد خبر: 960802010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ آبان ۹۶ - ۸:۴۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز ، هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز عصر روز ۵ شنبه بیست و هفتم مهرماه نود و شش میهمان شهردار کرج در دفتر کار وی بودند.دیدار هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با شهردار کرج

دیدار هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با شهردار کرج

دیدار هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با شهردار کرج

دیدار هیات مدیره سازمان نظام مهندسی  ساختمان استان البرز با شهردار کرج

در این دیدار ابتدا مهندس قنبری ضمن تبریک انتخاب دکتر نصیری بعنوان شهردار کلان شهر کرج، ضمن اشاره به این نکته که این نشست برای تبریک انتخاب ایشان بوده است. از شهردار کرج خواست، برگزاری نشست های بیش تر کارشناسی بمنظور بحث و تبادل نظر در مورد موضوعات مشترک بین سازمان و شهرداری، در دستور کار قرار گیرد و قنبری گفت: اکنون در سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز بالغ بر هفده هزار مهندس در هفت رشته عضویت دارند که از این میان حدود ده هزار مهندس دارای پروانه اشتغال هستند.
قنبری با اشاره به اقدامات مشترک و همکاریهای مداوم سازمان و شهرداری کرج، از راه اندازی سامانه مشترک گزارشهای الکترونیک و تاسیس دفتر فنی مشترک دو مجموعه در محل سازمان بمنظور تسهیل در مراحل دریافت پروانه ساخت وجلوگیری از تردد مکرر شهروندان بعنوان دو اقدام مشترک عنوان کرد.
وی با اشاره این نکته که البته مشکلاتی هم در ارایه خدمات مهندسی وجود دارد عنوان کرد: با صراحت میگویم در دفاع از عملکرد سازمان و اعضای آن که اکثریت قریب به اتفاق ایشان با وجدان و سلامت بوظایف قانونی خود عمل میکنند و در مورد موارد تخلف هم شورای انتظامی سازمان با جدیت با متخلفین برخورد میکند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز مشکل ساخت و ساز در متراژهای پایین در سطح استان را یکی از چالشهای سازمان دانست و با اشاره به این که به سبب یکی بودن البرز و تهران در گذشته نزدیک و تازه تاسیس بودن استان و هم چنین مجاورت البرز با پایتخت، اکنون حساسیتها روی البرز زیاد است ادامه داد: دست سازمان نظام مهندسی البرز در ارایه راهکارها بسته است کما این که مصوبات هیات ۴ نفره استان نیز در مواردی توسط دیوان عدالت اداری باطل گردیده است که این امر سبب تشدید مشکلات میشود.
وی از شهردار کرج خواست تا در مورد مسایل مشترک دو مجموعه و تصمیماتی در این حوزه گرفته میشود بمنظور گرفتن تصمیمات بهتر حتما قبلا به اطلاع سازمان برسد و از سازمان برای این گونه موارد استعلام گرفته شود.
در ادامه عضوهای هیات مدیره سازمان ضمن تبریک انتخاب دکتر نصیری به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

دیدار هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با شهردار کرج


غفاری نایب رییس اول سازمان با اشاره به بعضی مشکل های شهر از دیدگاه شهرسازی ، ترافیک و مبحث مهم پدافند غیر عامل ابراز امیدواری کرد در دوره جدید مدیریت شهری توجه ویژه ای به اصلاح وضعیت شهر و بهره گیری از ظرفیت متخصصین رشته های مختلف معطوف گردد.
کاتب نایب رییس دوم سازمان هم ضمن تبریک به دکتر نصیری گفت: برای شما آرزوی موفقیت میکنم چرا که موفقیت شهر کرج وابسته بموفقیت شماست.
کاتب با تشکر از همکاریهای معاونت معماری و شهرسازی شهرداری کرج، توجه ویژه به مباحث تخصصی شهرسازی را یکی از راهکارهای نجات شهر از وضعیت موجود دانست .
مشکل املاک قول نامه ای و تبعات ادامه وضعیت این گونه املاک، استفاده از متخصصین شهرداری برای دوره های آموزشی مهندسین، تاکید و توجه به جلوگیری از حوادث ناشی از استفاده از گاز خانگی و مرگ خاموش و توجه بظرفیت واحد کنترل و ترویج سازمان از دیگر مسایلی بود که توسط هیات مدیره و مدیران سازمان مورد تاکید قرار گرفت.
در ادامه احمدی پرگو معاونت معماری و شهرسازی شهرداری کرج با اشاره به تعامل خوب شهرداری و نظام مهندسی در گذشته، بر ادامه همکاریها و موافقت شهردار با حضور روسای گروه های تخصصی سازمان در کمیسیونهای تخصصی شهرداری تاکید کرد.
احمدی با برشمردن برخی موارد اقدامات مشترک دو مجموعه عنوان کرد: بدون شک برای بهبود کیفیت ساخت و ساز باید همکاریهای بیش تر و نزدیکتری شکل بگیرد.
در ادامه مجربی دبیر شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور نیز در سخنانی با تبریک انتخاب شهردار، آرزو کرد شهر بتواند از تجارب و تخصص دکتر نصیری حداکثر استفاده را ببرد.
مجربی با اشاره به قدمت تشکلهای مهندسی در البرز، از تعامل مثبت شهرداری کرج و نظام مهندسی بعنوان رتبه اول این گونه تعاملات در کشور عنوان کرد.
وی متخصصان عضو سازمان را بازوی کمکی شهرداری، شورا و حتی استانداری دانست .
نصیری شهردار کرج هم ضمن ابراز خوشوقتی از دیدار با متخصصین و دقت و دغدغه ایشان در مورد مسایل شهر، حضور ایشان را سبب قوت قلب و تسکین دانست و ابراز کرد: از نگاه من شهرداری و نظام مهندسی یک مجموعه هستند و باید شهروندان این دو مجموعه را یکی ببینند.
نصیری افزود: شهر و شهرداری کرج با همه استعداد های موجود، لایق وضعیت کنونی نیست و نزدیک شدن مجموعه های ارزشمندی همچون نظام مهندسی به شهرداری با مسوولیتهای مشترک آن قدر برای شهر مفید است که نباید اجازه داد موانع کوچک موجب هدر دادن فرصتها گردد.
شهردار کرج با اشاره به این که نباید فقط به توان شهرداری اکتفا کرد اظهار داشت: بنده همواره بدنبال ایجاد همکاری با مجموعه های پرتوان بوده ام بنابراین ما باید به نحوی سیاستگذاری کنیم که بتوانیم الگوی مناسب ساخت و ساز را در شهر نهادینه کنیم.
وی وضعیت موجود شهر را مایه تاسف خواند و گفت: هیچ متخصصی نمیتواند دغدغه شهرش را نداشته باشد بعد باید همه گونه امکانات برای به میدان آوردن توان متخصصان فراهم گردد.
نصیری خاطر نشان ساخت: نظام مهندسی در کمیسیونهای زیرساختی شهر حضور جدی داشته باشد.و تاکید کرد حتما همه گونه همکاری و همراهی خواهیم کرد چرا که از هم جدا نیستیم و این قابل قبول نیست که با این همه نیروهای جوان، با انگیزه و با علم و دانش نتوانیم جهتدهی و بهره مندی مناسب از آن ها داشته باشیم.
وی با تاکید بر مشکلات و رکود اقتصادی یاد آور شد: برای مردم قابل قبول نیست که مسوولان بهبود کیفیت زیست شهری نتوانند حداقل شاخصهای زندگی شهری را ارتقا بدهند.
نصیری ابراز امیدواری کرد با همکاری متخصصین بتوان در میان مردم اعتماد سازی نمود.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی نظارت اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ آبان ۹۶
1577 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0