دیدار هیات رئیسه نظام مهندسی ساختمان استان مازندران و انجمن کارگران ساختمانی دیدار هیات رئیسه سازمان و انجمن کارگران ساختمانی

دیدار هیات رئیسه نظام مهندسی ساختمان استان مازندران و انجمن کارگران ساختمانی

در دیدار هیات رئیسه نظام مهندسی ساختمان استان مازندران و انجمن کارگران ساختمانی عنوان گردید

کد خبر: 970903017 تاریخ انتشار: شنبه ۳ آذر ۹۷ - ۳:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،در دیدار هیات رئیسه نظام مهندسی ساختمان استان مازندران و انجمن کارگران ساختمانی عنوان گردید

دیدار هیات رئیسه نظام مهندسی ساختمان استان مازندران و انجمن کارگران ساختمانی

دیدار هیات رئیسه نظام مهندسی ساختمان استان مازندران و انجمن کارگران ساختمانی

دیدار هیات رئیسه نظام مهندسی  ساختمان استان مازندران و انجمن کارگران ساختمانی

تأکید بر تأثیر آموزش و کاهش حوادث کار

در دیدار هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران و انجمن صنفی کارگران ساختمانی بر تاثیر آموزش در کاهش حوادث ناشی از کار تاکید گردید.

هیات مدیره انجمن کارگران ساختمانی مازندران با هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان مازندران دیدار و گفتگو کردند.

نظام مهندسی به آموزش کارگران کمک کند

ریاست انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران در این دیدارضمن تبریک به هیأت رئیسه جدید سازمان، تلاش انجمن صنفی کارگران ساختمانی با همکاری سازمان، سعی جهت اقداماتی است که منجر به کاهش حوادث کار گردد.
سید هادی ساداتی با تاکید بر برگزاری دوره های آموزش مقدماتی ایمنی، گفت: حوادث کار اغلب برای کارگرانی اتفاق می افتد که دوره های آموزش را طی نکرده اند.
ساداتی با عنوان این که امیدواراست سازمان نظام مهندسی در مورد بحث ایمنی، رایزنی هایی با مراجع مختلف صدور پروانه داشته باشد، ادامه داد: هم چنین کارگاههای آموزش ایمنی کار برای پیمانکاران هم برگزار گردد.
ریاست انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران تاکید کرد: انتظار ما اینست در صورت امکان سازمان نظام مهندسی ساختمان، برای آموزش کارگران، یاریگر ما باشد. این آموزش ها اطلاعات و آیین نامه هایی را دارد که همه این اطلاعات از وزارت کار ارسال گردیده و با ظرفیت استانی و با کمک نظام مهندسی باشد.
تداوم بیمه مسئولیت را پیگیری میکنیم
در ادامه این جلسه، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران افزود: معتقد هستیم هر آموزشی صورت گیرد حتی جان ۱ نفر را نجات دهیم و این نجات بخشی چه دربخش مهندسی، کارگری و ایمنی کارگاه، باشد صرف نظر از وظیفه سازمانی برای ایمنی، بمنزله نجات یک امت است.
فرشیدرضا حقیقی با عنوان این که هزینه های زیادی از طریق بیمه مسئولیت مدنی پرداخت شده است و مازندران از جمله استانهای خیلی موفق در موضوع بیمه مسئولیت بوده است.
حقیقی ادامه داد: امیدوار هستیم بتوانیم با آموزش و مهارت، به نقطه ای برسیم که کاهش حوادث به حداقل تقلیل یابد.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران گفت: هزینه در زمینه آموزش و فرهنگ سازی، سرمایه ای خواهد بود که به جامعه کارگری و مهندسی برمیگردد و بازخورد آن را در کاهش حوادث کار شاهد خواهیم بود.

دیدار هیات رئیسه نظام مهندسی ساختمان استان مازندران و انجمن کارگران ساختمانی

وی تصریح کرد: بدنبال آن هستیم از ظرفیت و تجربه انجمن صنفی کارگری نهایت استفاده را داشته و با تشکیل کارگروهی زمینه همکاری متقابل را در جهت حمایت از این انجمن و کارگران ساختمانی را فراهم کنیم.
تاکید بر تعامل جامعه مهندسی و کارگری
نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران هم در سخنانی ادامه داد: مجموعه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در دوره های مختلف، بر تعامل جامعه مهندسی و کارگری تاکید داشته و هیچ خدشه ای به این رویکرد وارد نشده است.
علی نیا تصریح کرد: در سازمان نظام مهندسی محدودیتهایی داریم اما اراده ما بر ادامه همکاریهای طرفین است و تغییر دستورالعملها در اختیار سازمان نیست.
علی نیا با عنوان این که جامعه کارگران ساختمانی، بیمه مسئولیت را شاهکار و معجزه میداند، خاطر نشان ساخت: انجمن صنفی کارگران ساختمانی، مجموعه قوی است و بسیاری از دستگاهها درک خوبی از این انجمن صنفی دارند.
وی با اشاره به این که در بیمه مسئولیت چندین سال پوشش بیمه ای داریم، یاد آور شد: اگرچه محدودیتهای قانونی در تخصیص بودجه غیراز حوزه مهندسی داریم ولی در بحث بیمه میتوانیم ورود داشته باشیم.
رابطه آموزش با حوادث ناشی از کار
در ادامه عضو هیات مدیره انجمن کارگران ساختمانی مازندران در این جلسه، بیان داشت: نشست هایی که با حضور طرفین بوده، منجر به تصمیمگیری هایی میشود که کاهش حوادث ساختمانی را به دنبال دارد.
پورچالی با اشاره به کاهش ساخت و ساز در استان، گفت: سرعت بخشیدن بیش از اندازه به ساخت و ساز، کاهش کیفیت را منجر شده و موجب افزایش حوادث ساختمانی می گردد.
پورچالی با اشاره به این که بیمه کارگران ساختمانی، منوط به گذراندن دوره های مهارتی و دریافت کارت مهارت از سازمان فنی و حرفه ای است، خاطر نشان کرد: طبق این اساس، سیستم سامانه برای کارگران تنظیم می گردد.
وی یاد آور شد: به آموزش اعتقاد ویژه داریم ضمن این که تجهیزات ایمنی هم در کارگاههای ساختمانی باید برای
کارگران فراهم باشد تا شاهد کاهش حوادث ناشی از کار باشیم.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام سازمان مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ آذر ۹۷
901 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0