گردهمایی مسایل حقوقی در مهندسی عمران و معماری گردهمایی مسایل حقوقی در مهندسی عمران و معماری

گردهمایی « مسایل حقوقی در مهندسی عمران و معماری » برگزار گردید

گردهمایی مسایل حقوقی در مهندسی عمران و معماری روز پنج شنبه سیزدهم مهرماه امسال با عنوان حقوق مهندسی در حوزه ساخت و ساز شهری با شرکت دویست و پنجاه نفر از مهندسین رشته های عمران و معماری در هتل پردیسان از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی و با تلاش گروههای تخصصی عمران و معماری برگزار گردید.

کد خبر: 960713011 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۳ مهر ۹۶ - ۵:۵۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ، گردهمایی مسایل حقوقی در مهندسی عمران و معماری روز پنج شنبه سیزدهم مهرماه امسال با عنوان حقوق مهندسی در حوزه ساخت و ساز شهری با شرکت دویست و پنجاه نفر از مهندسین رشته های عمران و معماری در هتل پردیسان از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی و با تلاش گروههای تخصصی عمران و معماری برگزار گردید.گردهمایی مسایل حقوقی در مهندسی عمران و معماری

گردهمایی مسایل حقوقی در مهندسی عمران و معماری

گردهمایی مسایل حقوقی در مهندسی عمران و معماری

گردهمایی « مسایل حقوقی در مهندسی عمران  و معماری » برگزار گردید

در این گردهمایی یک روزه دکتر حمید کاظمی معاون پذیرش و آموزش سازمان ضمن خیر مقدم به حاضران آشنایی با مسایل حقوقی و روشنگریهای حول قوانین و مقررات ملی ساختمان را مهم دانست و از مهندسان خواست توجه ویژه ای به حقوق مهندسی داشته باشند.
پس از آن مهندس کامیار میررضوی پژوهش گر و مدرس مباحث حقوقی مهندسی در حوزه ساخت و ساز شهری بعنوان سخنران گردهمایی، مسئولیتهای حقوقی، مدنی، کیفری، جنایی و شورای انتظامی را برای مهندسان ناظر توضیح داد.
میر رضوی بیان کرد: یک مهندس بدون دانش حقوقی در حوادث ساختمانی دچار مشکلات فراوان خواهد شد و گاها در محاکم قضایی و یا شورای انتظامی به زندان، جریمه و حتی تا لغو پروانه اشتغال محکوم می گردد.
میر رضوی که رئیس انجمن حقوق مهندسی ایران است، گفت: در مورد این مبحث، مهندسان ناظر و مجری باید بگونه ای اعمال کنند، که در هنگام احداث ساختمان، گودبرداری در همسایگی آن هیچگونه حوادث جانی و مالی ناشی از عدم رعایت اصول و موارد فنی و ایمنی اتفاق نیفتد.

گردهمایی مسایل حقوقی در مهندسی عمران و معماری


میر رضوی ادامه داد: در غیر اینصورت از آن جایی که مهندسان ناظر، طراح و مجری متعهد بمسئولیت در ساخت و ساز هستند در صورت وقوع حادثه ای در پروژه بایستی خسارت پرداخت کنند.
وی، بهترین راهکار برای تبرئه شدن یک مهندس در هنگام بروز حادثه جانی و مالی در محاکم قضایی ارایه به موقع گزارشها، مکاتبات، دستور کارها به مالک، مجری، طراح، ناظر، پیمان کاران دانست و تصریح کرد: در ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی تمام این موارد اشاره شده است.
وی، نسبت به بازگویی برخی پرونده های محاکمه مهندسان بالاخص ناظرین اشاره کرد .
قابل ذکر است: شرکت کنندگان در این گردهمایی آموزشی از امتیاز تمدید در رشته های عمران و معماری برخوردار خواهد بود.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ مهر ۹۶
1084 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0