جلسه هم انديشي مديركل راه وشهرسازي استان گیلان با اعضاي هيأت مديره جلسه هم انديشي

جلسه هم انديشي مديركل راه وشهرسازي استان گیلان با اعضاي هيأت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان

در جلسه هم انديشي مديركل راه وشهرسازي استان گیلان با اعضاي هيأت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان راه كارهاي لازم براي بهبود فرايندهاي اين سازمان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

کد خبر: 190925014 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ مهر ۹۸ - ۷:۰۵ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در جلسه هم انديشي مديركل راه وشهرسازي استان گیلان با اعضاي هيأت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان راه كارهاي لازم براي بهبود فرايندهاي اين سازمان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

جلسه هم انديشي مديركل راه وشهرسازي استان گیلان با اعضاي هيأت مديره

جلسه هم انديشي مديركل راه وشهرسازي استان گیلان با اعضاي هيأت مديره

جلسه هم انديشي مديركل  راه وشهرسازي استان گیلان با اعضاي هيأت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان

این جلسه كه در سازمان نظام مهندسی استان برگزار گردید، طرفين راه كارهاي لازم براي بهبود فرايندهاي سازمان نظام مهندسي استان مورد بحث و بررسي قرار دادند.

ماکان پدرام، مديركل راه وشهرسازي استان در اين نشست با اشاره به نقش مهم و تأثيرگذار سازمان نظام مهندسي بیان کرد: رعايت مقررات ملي ساختمان و بهبود نظارت مهندسين در فرايندهاي ساخت و ساز خیلی با اهميت بوده و ميبايست در اين زمينه تعامل و همكاري بين اداره كل راه وشهرسازي، سازمان نظام مهندسي، شهرداري در راستاي ارتقاء كيفيت خدمات مهندسي و جلوگيري از ساخت و سازهاي غير قانوني بيش از گذشته افزايش يابد.

پدرام با عنوان این که شانزده دفتر نمایندگی جهت تشکیل امورات مهندسی ساختمان در استان فعال است، عنوان داشت: سازمان نظام مهندسی با بیست و دو هزار نفر عضو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تشکیلات در بخش صنعت ساختمان فعالیت دارد.

وی، شکوفایی اقتصاداستان را در رونق صنعت ساختمان دانست و گفت: گردش مالی و اشتغال‌زایی این حوزه در استان  بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان تصریح کرد: در سال نود و شش، ۳ میلیون وسیصد هزار متر مربع ساخت و ساز در استان انجام شده این در حالی است که در مدت مشابه آن در سال نود و هفت، ۴ میلیون و پانصد هزار متر مربع ساخت و ساز صورت گرفت و شاهد رشد مطلوب در این عرصه بودیم ولی در ۶ ماهه نخست سال‌جاری بالغ بر ۱ میلیون و هفتصد هزار متر مربع ساخت و ساز صورت گرفته که اندکی کاهش را نشان میدهد.

جلسه هم انديشي مديركل راه وشهرسازي استان گیلان با اعضاي هيأت مديره

وی با عنوان این که رعایت ضوابط شهرسازی از نظر سیما و منظر شهری و از نظر سازه ای باید به جد از اولویتهای اعضاء نظام مهندسی باشد، گفت: استفاده از تخصص بومی به ویژه در بخش شهرسازی و تهیه نقشه های تفصیلی در شهرهای گیلان با همکاری متخصصین در نظام مهندسی می‌تواند شاهد تغییرات مثبت در شهرهای گیلان باشیم و با توجه به این که سه هزار واحد برای طرح اقدام ملی مسکن در گیلان برنامه ریزی گردیده است، مجموعه نظام مهندسی با نقش اثر گذار در صنعت ساختمان، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مهر ۹۸
746 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0