برگزاری نشست بین مدیر شعب بانک مسکن استان یزد و رئیس سازمان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

برگزاری نشست بین مدیر شعب بانک مسکن استان یزد و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

مدیر شعب استان یزد و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در مورد دستورالعمل اجرایی مدیریت حساب سپرده سرمایه گذاری مهندسین ناظر به گفت و گو پرداختند.

کد خبر: 190817008 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ مرداد ۹۸ - ۱۲:۵۷ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیر شعب استان یزد و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در مورد دستورالعمل اجرایی مدیریت حساب سپرده سرمایه گذاری مهندسین ناظر به گفت و گو پرداختند.

برگزاری نشست بین مدیر شعب بانک مسکن استان یزد و رئیس سازمان

برگزاری نشست بین مدیر شعب بانک مسکن استان یزد و رئیس سازمان

برگزاری نشست بین مدیر شعب  بانک مسکن استان یزد و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

در جلسه ای با حضور مدیر شعب استان یزد، ریاست شعبه مرکزی، ریاست دایره ارتباطات و بازاریابی مدیریت و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بهمراه نایب رییس و خزانه دار این سازمان ضمن معرفی خدمات بانک مسکن، راه‌کارهای عملیاتی کردن دستورالعمل اجرایی افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری ویژه مهندسین ناظر و شیوه پرداخت حق الزحمه که مورد توافق ۳ جانبه نمایندگان بانک مسکن، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، ضمن ابراز خرسندی از همکاری با بانک مسکن بیان کرد: رونق تولید در بخش مسکن و توجه به گسترش خدمات مهندسی در صنعت ساختمان، از جمله اهداف مشترک سازمان و بانک مسکن است.

مهدی سالاری، عزم استانی و محلی و انسجام و تعامل دستگاهها و سازمانهای ذی ربط در بخش مسکن را بهترین و سریع‌ترین روش برای حل مسائل و مشکلات در این حوزه دانست و گفت: استفاده از ظرفیتهای ایجاد شده توسط بانک مسکن میتواند سبب ارتقاء کیفیت و کاهش بهای تمام شده مسکن گردد.

سالاری در این مورد بیان کرد: شرایط و قوانین وضع شده توسط بانک مسکن در زمان پرداخت تسهیلات ساخت از جمله نقشه تایید شده توسط نظام مهندسی و الزام به کسب پروانه ساخت صادر گردیده، توسط شهرداری از علل اصلی تولید و ساخت مسکن با کیفیت و ایمن در کشور است.

وی، یکی از بهترین راه‌کارهای تولید مسکن مناسب برای اقشار متوسط جامعه را همکاری انبوه سازان با بانک مسکن و هدایت مشتریان و خریداران به استفاده از تسهیلات این بانک، خصوصا تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم بیان کرد.

وی، ضمن ابراز رضایت از همکاری مالی با بانک مسکن از رییس شعبه مرکزی یزد بعنوان شعبه عامل به دلیل مشاوره و همراهی با سازمان تقدیر و تشکر کرد.

محسن صحراکاری در ادامه بیان کرد: با توجه به همسو بودن رسالت و هدف بانک مسکن و سازمان نظام مهندسی که ساخت مسکن با رعایت اصول کیفی ساختمان است، لذا تعامل با بانک مسکن در اولویت و دارای اهمیت ویژه برای سازمان است.

وی، هدف از برگزاری این جلسه را بهره مندی مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از فرصتها و ظرفیتهای بانک مسکن در حوزه اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن و سرعت بخشیدن به ایجاد رونق در بازار مسکن ذکر کرد.

مدیر شعب استان یزد، در این نشست، ضمن معرفی خدمات متنوع بانک مسکن گفت: بانک مسکن تنها بانک تخصصی دولتی در زمینه مسکن است که میتواند خدمات و تسهیلات متنوعی در این زمینه به کارکنان و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان ارایه دهد و در صورت تنظیم تفاهم نامه، سازمان و اعضای آن میتوانند علاوه بر بهره مندی از انواع حسابهای سپرده ای بانک مسکن، از انواع تسهیلات قابل پرداخت در حوزه مسکن و ساختمان نیز بهره مند گردند.

صحراکاری، در تشریح «دستور العمل اجرایی مدیریت حساب سپرده سرمایه گذاری مهندسین ناظر» که توسط اداره کل سازمان و روشها تدوین و ابلاغ شده است، عنوان کرد: در اجرای توافقات انجام گرفته با وزارت راه و شهرسازی و با هدف تسهیل در فرآیند پرداخت حق الزحمه نظارت توسط سازنده، سپرده کوتاه مدت خاص ممتاز با عنوان “حساب سپرده سرمایه گذاری ویژه مهندس ناظر” پیش بینی شده است.

وی، هدف از این توافق نامه را مشارکت و نقش آفرینی بهینه مهندسین ناظر در بخش مسکن و ساختمان کشور که با هدف تنوع بخشی به سرمایه گذاری مهندسین ناظر و نقش آفرینی آنها بعنوان فعالین بخش مسکن و ساختمان است، عنوان کرد و ادامه داد: سازمان نظام مهندسی میتواند با همکاری گروه مالی بانک مسکن اقدام به شناسایی پروژه ها و مشارکت در طرحهای سودآور بخش مسکن و ساختمان کشور نماید.

صیدنبی حیدریان در ادامه با اشاره به رویکرد بانک مسکن مبنی بر ساخت حرفه ای و تخصصی مسکن توسط سازندگان صاحب صلاحیت حرفه ای تصریح کرد: سقف تسهیلات قابل پرداخت جهت سازندگان حرفه ای و استفاده کننده از فناوریهای نوین نسبت به سازندگان سنتی افزایش چشم‌گیری داشته است.

حیدریان ادامه داد: طبق همین اساس توسعه روابط و تعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و بانک مسکن میتواند سبب افزایش ساخت و ساز اصولی و ارتقاء کیفیت ساختمان‌ های احداث شده باشد.

حیدریان افزود: این رویکرد ارتقاء کیفیت ساخت و ساز، مدیریت بهینه مصرف انرژی و حمایت از فعالان حرفه ای را به دنبال خواهد داشت. لذا بمنظور تشویق سازندگان حرفه ای در صورت استفاده از تکنولوژی جدید و فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی تسهیلات تا سقف صد و شصت میلیون تومان در مرکز استان و صد و سی میلیون تومان در سایر شهرهای استان افزایش یافته و نرخ سود تسهیلات نیز برای آن ها یک درصد کم‌تر محاسبه خواهد شد.

برگزاری نشست بین مدیر شعب بانک مسکن استان یزد و رئیس سازمان

وی گفت: بانک مسکن نهایت همکاری با انبوه سازان را جهت تامین مالی بخش مسکن داشته و با توجه به وقوع بلایای طبیعی اخیر و آسیب واحدهای مسکونی در این حوادث، ضرورت ایمن سازی و ساخت مسکن با کیفیت مورد توجه و تاکید مدیران ارشد بانک بوده و این موضوع در سیاستهای اعتباری سال جاری نیز کاملا مشهود است.

در ادامه ریاست شعبه مرکزی یزد به معرفی انواع حسابهای ممتاز پرداخت و با تشریح شرایط حساب سپرده سرمایه گذاری ویژه مهندسین ناظر از قبیل حداقل مبلغ جهت افتتاح حساب و تخصیص اوراق و هم‌چنین نرخ سود و درصد تخصیص آن بیان کرد: با توجه به روز شمار بودن تخصیص اوراق تسهیلات به مانده حساب‌های ممتاز، این حسابها نسبت به سایر حسابهای کوتاه مدت دارای جذابیت و سودآوری بیش تری هستند.

محمدحسین حسین زاده هم‌چنین گفت: سازمان‌ها و شرکتهایی که دارای منابع قابل توجه هستند، با هبه اوراق تخصیص یافته به کارکنان و اعضای زیرمجموعه خود میتوانند اقدامات انگیزشی و رفاهی مناسبی را جهت خانه دار شدن آن ها فراهم کنند که این، خدمتی متمایز و بی رقیب توسط بانک مسکن است.

وی در خاتمه با اشاره به برگزاری جلسات مشترکی که با سازمانها و دستگاههای ذی‌ربط و متولی امر مسکن در استان انجام شده است، گفت: بانک مسکن آمادگی برگزاری جلسات بیش تر با مسوولین دستگاهها و سازمانهای مرتبط با مسکن و ساختمان استان جهت تسهیل و تسریع در امور ساخت و ساز را دارد.

منبع: هیبنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ مرداد ۹۸
560 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0