سیمای مشهد، نیازمند نگاه معمارانه شهردار مشهد بیان کرد

سیمای مشهد، نیازمند نگاه معمارانه

محمدرضا کلائی، با عنوان این که خریدار آثار معمارانه هستیم، اظهار داشت: سیما و منظر شهر مشهد نیازمند نگاه و هنر معمارانه است.

کد خبر: 980209009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اردیبهشت ۹۸ - ۶:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان  نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی،محمدرضا کلائی، با عنوان این که خریدار آثار معمارانه هستیم، اظهار داشت: سیما و منظر شهر مشهد نیازمند نگاه و هنر معمارانه است.

سیمای مشهد، نیازمند نگاه معمارانه

سیمای مشهد، نیازمند نگاه معمارانه

سیمای مشهد، نیازمند  نگاه معمارانه

وی در گردهمایی بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار که در تالار شهر مشهد برگزار گردید، ادامه داد: یکی از موضوعات جدی که با آن روبرو هستیم، ایجاد حس تعلق مکان برای مردم در شهر مشهد است.
کلایی با عنوان این که ما دوست داشتن شهر مشهد را محور کار خود قرار دادیم، گفت: دلمان می‌ خواهد مشهد برای مردمی که در این شهر ساکن هستند، دوست‌داشتنی باشد و این را کلید توسعه شهر مشهد می‌دانیم.
وی با عنوان این که از هر قدمی برای دوست‌داشتنی‌تر شدن مشهد حمایت می ‌کنیم، گفت: در این موضوع یکی از مهم‌ ترین قدم های ایجاد یک رابطه بین فضاهای موجود و انسان‌ ها است تا مردم هم ارتباط عمیق‌تری با فضا برای ایجاد حس تعلق داشته باشند که در این مسیر معمار نقش بسیار جدی دارد.
شهردار مشهد مطرح کرد: شهر مشهد دارای این ظرفیت است که حس تعلق به آن افزایش یابد و چنین تعلقی باید با هنر معمارانه شکل گیرد و ما در گذشته نیز بناهای ماندگاری همچون مسجد گوهرشاد و حرم مطهر رضوی را داشتیم ولی در دوران معاصر در شهر مشهد تولید و عرضه‌ای نداشتیم که هنر معمارانه آن در سطح عالی متجلی شده باشد.

سیمای مشهد، نیازمند نگاه معمارانه

کلایی با عنوان این که شهرداری مشهد خریدار آثار معمارانه است، خاطر نشان ساخت: سیما و منظر شهر مشهد نیازمند نگاه و هنر معمارانه است و انتظار ما از معماران این است که این پیام ‌ها را جدی بگیرند و محصولات آن ‌ها مبتنی بر رویکردی باشد که در نهایت موجب ارتقا کیفیت معماری و هویت شهر مشهد گردد.
وی، فارغ‌التحصیلان در رشته معماری را فرصتی برای شهر و کشور دانست و افزود: شاید این قشر جوان بتواند هدف ما در این حوزه را محقق کند و طبق همین اساس خریدار اثری معمارانه هستیم و این اقدام هم نیازمند پویش و کمپینی است که شکل خواهد گرفت.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اردیبهشت ۹۸
557 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0