معاون فنی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی

ساختمان های مشهد در برابر پس لرزه ها مقاومند

معاون فنی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: ساختمان های شهر مشهد در برابر پس لرزهها مقاوم هستند و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر: 10207 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۷ فروردین ۹۶ - ۶:۵۹ ب.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،معاون فنی سازمان نظام مهندسیساختمان خراسان رضویگفت: ساختمان های شهر مشهد در برابر پس لرزهها مقاوم هستند و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.ساختمان های مشهد در برابر پس لرزه ها مقاومند

ساختمان های مشهد در برابر پس لرزه ها مقاومند

ساختمان های مشهد در برابر پس لرزه ها مقاومند

ساختمان های مشهد در برابر پس لرزه ها مقاومند

فرامرز ذوقی روز پنجشنبه د افزود: ایمنی و مقاومت ساختمان های شهر مشهد نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و بیشتر آنها از تکنولوژی های جدید بهره مند شده اند.
وی با بیان اینکه بعد از سال ۱۳۷۴ کنترل در حوزه نظارت ساختمان ها در شهرهای مختلف افزایش یافته است، اظهار کرد: ساختمان هایی که در سال های اخیر ساخته شده و ناظران سازمان نظام مهندسی بر آن نظارت داشته اند در برابر پس لرزه ها مقاوم هستند.
وی با تاکید بر اینکه مردم باید محل زندگی خود بعد از زلزله اصلی مورد بررسی قرار دهند، گفت: شهروندان باید انحراف و تغییر شکل منازل خود را به صورت دقیق بررسی کنند و در صورت مشاهده اینگونه موارد آن را با ناظران سازمان نظام مهندسی در میان بگذارند.


ذوقی افزود: اگر شرایط ساختمان بعد از زمین لرزه اصلی عادی باشد می تواند پس لرزه ها را نیز تحمل کند.
وی اظهار کرد: در روستاها به دلیل شرایط خاصی که وجود دارد و سازه ها بیشتر کاه گلی است باید تدابیر اسکان فراهم گردد.
سازماننظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ۳۳ هزار عضو در هفت رشته ساختمانی دارد.
زلزله ای به قدرت ۶ ریشتر در ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه دیروز (چهارشنبه) در ۲۴ کیلومتری شهر سفید سنگ فریمان رخ داد که تاکنون بیش از ۲۷۰ پس لرزه داشته است.

 

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ فروردین ۹۶
1025 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0