دو هزار وهفتصد دانش آموخته کشاورزی در نظام مهندسی ساختمان استان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مهندسین نقشه بردار، ظرفیت بالقوه نظام مهندسی استان خراسان شمالی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در نشست با مدیر کل و مدیران شهرستانی ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی بیان داشت:مهندسین نقشه بردار، ظرفیت بالقوه نظام مهندسی استان خراسان شمالی هستند.

کد خبر: 961015004 تاریخ انتشار: جمعه ۱۵ دی ۹۶ - ۸:۳۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در نشست با مدیر کل و مدیران شهرستانی ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی بیان داشت:مهندسین نقشه بردار، ظرفیت بالقوه نظام مهندسی استان خراسان شمالی هستند.مهندسین نقشه بردار، ظرفیت بالقوه نظام مهندسی استان خراسان شمالی

مهندسین نقشه بردار، ظرفیت بالقوه نظام مهندسی استان خراسان شمالی

مهندسین نقشه بردار، ظرفیت بالقوه نظام مهندسی استان خراسان شمالی

مهندسین نقشه بردار، ظرفیت بالقوه نظام مهندسی استان  خراسان شمالی

دوره آموزشی مهندسین نقشه بردار فعال در حوزه تفکیک آپارتمان با حضور مهندسین نقشه بردار در دفاتر نمایندگی و مدیران شهرستانی ثبت اسناد، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی و مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان برگزار گردید.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در ادامه دوره آموزشی و نشست بررسی روند بهینه سازی امور تفکیک آپارتمان با اشاره به اینکه مهندسین نقشه بردار استان دارای ظرفیتهای متعددی هستند، ادامه داد: استان دارای چهل مهندس نقشه بردار و هجده مهندس پروانه دار است، با اینکه به علت نوپا بودن استان بیش تر مهندسین دارای مدارک حرفه ای درجه سه هستند ولی مهندسین نقشه بردار استان دارای ظرفیتهای متعددی هستند و همکاریهای مناسبی هم با سازمان داشته اند.
«علی کبر رمضانی» با اعلام اینکه باید از توانمندی و ظرفیت مهندسین باید به خوب بهره برد، افزود: از نظر بضاعت نیروی انسانی نظام مهندسی ساختمان استان از جمله استانهایی است که تعداد مهندسین دارای پروانه آن متناسب با حداقل نیاز استان است.
رمضانی، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه در سال هشتاد و نه میان سازمان ثبت و نظام مهندسی کشور، تصریح کرد: با اینکه در ابتدا اجرای تفاهم نامه با فراز و فرودهایی همراه بود ولی در نهایت بخوبی اجرایی شد و رضایت مردم را تأمین کرد در این مسیر با گذشت زمان هر روز نیازمند تسریع پاسخ دهی و سعه صدر بیش تر هستیم.
وی تاکید کرد: به فراخور زمان حساسیت قوانین و دقت اجرای امور افزایش می یابد، لذا نهادهای متولی در حوزه ساخت باید سعی کنند با روشهای مدبرانه تری جایگاه سازمانی و اداری خود در امر پاسخگویی را انجام دهند.
رمضانی با اعلام اینکه سه هزار و ششصد و چهل و یک پرونده به متراژ دو میلیون و صد و بیست و سه هزار و هفتصد و یازده متر مربع تفکیک عرصه در توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شده است، خاطر نشان ساخت: چهار دوره آموزشی در این رابطه برگزار گردیده است که دوره های مورد نظر نیز با هماهنگی اداره کل ثبت استان انجام شده است.

مهندسین نقشه بردار، ظرفیت بالقوه نظام مهندسی استان خراسان شمالی

رمضانی در بخشی از اظهارات خود با ارائه پیشنهادی در مورد مشخص شدن رابطان ثبت برای ارتباط با دستگاهها، افزود: این امر سبب عملکرد بهتر و کسب دانش نسبت به تاریخچه مراجعات بدستگاه مورد نظر توسط رابطان میشود.
رئیس سازمان با اشاره به تعامل سازنده بین سازمان نظام مهندسی و اداره ثبت اسناد و املاک استان ادامه داد: مردم باید از تعاملات میان سازمانها منتفع گردند و برگزاری نشست ها در حالیکه تأثیری بر فعالیتهای روزانه نهادها نداشته باشد مفید نخواهد بود.
مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی هم در این نشست اظهار داشت: هدف از هم اندیشی حل مشکلات و ارائه راه حلهای مفید در جهت رفاه و خدمات بهتر است، هدف از انقلاب ارائه خدمات به مردم است.
«اسدی» با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم نامه اداره ثبت با سازمان نظام مهندسی ساختمان در جهت گره گشایی از مشکلات مردم است، تصریح کرد: برون سپاری در ثبت سابقه ای دیرینه دارد و به علت خدمات دهی بهتر انجام شده است.
این مقام مسئول با عنوان اینکه در برون سپاریها فقط باید منافع عمومی در نظر گرفته شود، خاطر نشان کرد: بخشی از وظایف ما به مهندسین نقشه کشی سپرده شده است و آنها هم با توجه به جایگاهی که در جامعه دارند باید خدماتی را به مردم ارائه کنند.
وی با اعلام اینکه دستگاهها زمانی موفق هستند که از ظرفیتهای اجتماعی استفاده کنند، مطرح کرد: زمانی میتوان گفت توسعه اجتماعی داشته ایم که بتوانیم سرمایه انسانی را جذب کنیم و بزرگترین سرمایه اجتماعی ما جلب اعتماد مردم است.
اسدی گفت: با انعقاد این تفاهم نامه ها دیگر آزمون و خظا وجود ندارد و باید الان به نتیجه گیری نهایی رسید لذا هدف از برگزاری این نشست هم آسیب شناسی در اجرای فرآیندهاست.
مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی، عدم تطبیق سند با وضع موجود را از مشکلات موجود ذکر و تصریح کرد: مردم باید به سمت صدور سندهای تک برگی سوق داده شوند تا خطاها کم تر گردد.
اسدی یاد آور شد: بدنبال تامین رضایت عمومی جامعه و ارائه برنامه برای گرداوری فرایندها هستیم و میخواهیم سامانه ای بین این دو نهاد راه اندازی کنیم تا تمام درخواستها در سامانه رصد گردد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ دی ۹۶
856 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0