بسیاری از ساختمانهای قدیمی تهران بازسازی شده اند یک پژوهشگر اقتصادی مسکن بیان کرد:

بسیاری از ساختمانهای قدیمی تهران بازسازی شده اند

عضو سازمان نظام مهندسی تهران عنوان کرد: هو اینک نود درصد از ساختمانهای کشور با استفاده از مصالح با دوام ساخته میشوند، بطوریکه از این مقدار ساختمان پنجاه و هفت درصد آنها دارای اسکلت هستند.

کد خبر: 961027013 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ دی ۹۶ - ۱:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، عضو سازمان نظام مهندسی تهران عنوان کرد: هو اینک نود درصد از ساختمانهای کشور با استفاده از مصالح با دوام ساخته میشوند، بطوریکه از این مقدار ساختمان پنجاه و هفت درصد آنها دارای اسکلت هستند.بسیاری از ساختمانهای قدیمی تهران بازسازی شده اند

بسیاری از ساختمانهای قدیمی تهران بازسازی شده اند

بسیاری از ساختمانهای قدیمی تهران بازسازی شده اند

بسیاری از ساختمانهای قدیمی تهران  بازسازی شده اند

مهدی سلطان محمدی با اشاره به نوع عملکرد مدیریت بحران در هنگام وقوع بحران، ادامه داد: بزرگنمایی ابعاد بحران در هنگام وقع بحران توجه بسیاری از اقشار جامعه و مسئولین و رسانه های مختلف را به آسیبهای ناشی از بحران معطوف میکند.
محمدی هم چنین گفت: بزرگنمایی ابعاد بحران در کشور همواره در کنار بسیاری از توجهات، موجب ایجاد واکنشهایی نامتعارف و غیر لازم در سطح جامعه می گردد.
وی هم چنین اظهار داشت: ساختمانهایی که حداقل استانداردهای آیین نامه ای را رعایت کنند در حفظ جان ساکنین حداقل توانایی را خواهند داشت، در حالیکه ساختمانهای غیر استاندارد همیشه سبب افزایش سطح آسیبها در هنگام بحران میشوند.
عضو سازمان نظام مهندسی تهران با اشاره به اینکه یازده درصد از ساختمانهای تهران در سال چهل و پنج شمسی با دوام ارزیابی شده اند، خاطر نشان ساخت: با دوام بودن ساختمان لزوما مقاومت آن را در مقابل زلزله اثبات نمیکند، طبق همین اساس میزان ساختمانهای مقاوم در مقابل زمین لرزه  در سال چهل و پنج شاید رقمی کم تر از پنج درصد کل ساختمانهای تهران را شامل گردد.

بسیاری از ساختمانهای قدیمی تهران بازسازی شده اند


وی هم چنین یاد آور شد: در حال حاضر نود درصد از ساختمانهای کشور با استفاده از مصالح با دوام احداث میشوند، بطوری که از این مقدار ساختمان پنجاه و هفت درصد آنها دارای اسکلت هستند.
محمدی با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از ساختمانهای قدیمی تهران بازسازی شده اند، گفت: متاسفانه در برخی از موارد سطح آسیب پذیری ساختمانهای تهران در هنگام وقوع زلزله خیلی بیش تر از آن چیزی عنوان شده است که در حقیقت وجود دارد.
وی هم چنین افرود: ارائه ی آمارهای اغراق آمیز در میزان آسیب پذیری ساختمانهای کشور بیش از اندازه ی معمول در بطن مردم ایجاد دلهره و نگرانی میکند.

منبع : گفتگوی اجتماعی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه تلگرام برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ دی ۹۶
860 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0