اجباری شدن دریافت نقشه جزییات آسانسور از نظام مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی استان قزوین

اجباری شدن دریافت نقشه جزییات آسانسور از نظام مهندسی

 ریاست سازمان نظام مهندسی استان قزوین بیان کرد: با توجه به مشکلات ناشی از اجرای بیکیفیت آسانسورها، از این پس ساختمانهایی که دارای آسانسور هستند باید نقشه جزئیات اجرای آن را دریافت کنند.

کد خبر: 970126006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ فروردین ۹۷ - ۱۲:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  ریاست سازمان نظام مهندسی استان قزوین بیان کرد: با توجه به مشکلات ناشی از اجرای بیکیفیت آسانسورها، از این پس ساختمانهایی که دارای آسانسور هستند باید نقشه جزئیات اجرای آن را دریافت کنند.

اجباری شدن دریافت نقشه جزییات آسانسور از نظام مهندسی

اجباری شدن دریافت نقشه جزییات آسانسور از نظام مهندسی

دریافت نقشه جزئیات اجرای آسانسور از نظام مهندسی  اجباری گردید

باقر جلوخانی اظهار داشت: با توجه به هماهنگیهای صورت گرفته با نظام مهندسی، ساختمان هایی که زیر زمین دارند حتما باید نقشه‌های تخصصی گودبرداری را با توجه به وضعیت هم جواری ارائه کنند.
جلوخانی گفت: با وجود افزایش تعداد گودبرداری در استان شاهد کاهش سوانح رخ داده در این حوزه بودیم که البته هم چنان اقدامات کنترلی و نظارتی بشدت ادامه دارد.
وی ادامه داد: نداشتن نقشه‌های اجرایی و جزییات نصب آسانسور در ساختمان ‌ها از مشکلات اساسی موجود در این حوزه بود که در مدت اخیر با استفاده از آیین ‌نامه ‌های ساختمانی و ترجمه آیین ‌نامه ‌ای خارجی مرتبط، موضوعات مورد نظر ابلاغ شده و در حال حاضر همه نقشه‌ های ساختمانی که از نظام مهندسی ترخیص می‌ شوند در صورت وجود آسانسور، حاوی نقشه‌ ها و جزییات اجرایی مربوط به آن هستند.

اجباری شدن دریافت نقشه جزییات آسانسور از نظام مهندسی

ریاست سازمان نظام مهندسی استان قزوین خاطرنشان کرد: افزایش ایمنی دیوارهای پیرامونی و نماهای ساختمانی که در زلزله ‌های اخیر خسارات و تلفات زیادی بوجود آورده در دستور کار قرار گرفته و اقدامات موثری در این حوزه در حال انجام است.
وی یاد آور شد: با برگزاری دومین جشنواره ساختمان‌ های برتر استان قزوین، ایجاد نظام تشویق علاوه بر انجام اقدامات کنترلی و بازدارنده برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز در دستور کار راه و شهرسازی استان قرار گرفت و در این راستا این اداره کل بعنوان دبیرخانه دائمی این موضوع در کل کشور از طرف وزارت راه و شهرسازی انتخاب گردید.
منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ فروردین ۹۷
924 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0