اجباری شدن صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای کلیه ساختمانها عضو هیئت مدیره نظام مهندسی بیان کرد:

اجباری شدن صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای کلیه ساختمانها

بیژن خطیبی بیان کرد: شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای همه واحد‌های که تازه احداث می‌شوند ازجمله واحد‌های زیر پنجاه متر هم اجباری شده است.

کد خبر: 190813005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ مرداد ۹۸ - ۱۲:۱۹ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،بیژن خطیبی بیان کرد: شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای همه واحد‌های که تازه احداث می‌شوند ازجمله واحد‌های زیر پنجاه متر هم اجباری شده است.

اجباری شدن صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای کلیه ساختمانها

اجباری شدن صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای کلیه ساختمانها

صدور شناسنامه فنی و  ملکی ساختمان برای کلیه ساختمانها اجباری گردید

بیژن خطیبی عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان کشور، با عنوان این که سامانه اینترنتی صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در ماه گذشته رونمایی گردید، تصریح کرد: با استفاده از این سامانه کلیه ساختمان ‌هایی که پروانه ساخت دریافت می ‌کنند باید شناسنامه فنی و ملکی را اخذ کنند.

خطیبی ادامه داد: از تیرماه سال جاری، هیچ ساختمان جدیدی بدون شناسنامه فنی و ملکی پایان کار دریافت نمی‌ کند و در این رابطه شهرداری تهران هم همکاری لازم را انجام می ‌دهد.

خطیبی با اشاره به این که در گذشته صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان سلیقه‌ای بود، افزود: شناسنامه فنی و ملکی ساختمان تنها برای واحد‌های بیش از دو هزار متر صادر می‌ شد، ولی هم اکنون برای واحد‌های چهل تا پنجاه متری هم شناسنامه فنی و ملکی ساختمان صادر می‌ گردد.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان کشور عنوان داشت: صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و هم‌چنین مجری ذی‌ صلاح براساس قانون نظام مهندسی و کنترل کیفیت ساختمان ضروری است، ولی در این بین باید شهرداری‌ ها و سایر دستگاه‌ ها همکاری‌ های لازم را انجام دهند.

وی با عنوان این که در حوزه ساخت و ساز با وجود این که جزء قوانین معتبر بشمار می ‌رود مغفول مانده است، خاطر نشان کرد: حضور مهندسان دارای پروانه ترافیک در سال ‌های گذشته از طرف وزارت راه و شهرسازی ابلاغ گردیده، ولی متاسفانه شهرداری‌ ها برای حضور این مهندسان همکاری لازم را انجام نمی‌ دهند.

اجباری شدن صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای کلیه ساختمانها

وی یاد آور شد: شرط صدور پایان کار برای ساختمان وجود شناسنامه فنی و ملکی است تا ما همواره شاهد آن هستیم که پایان کار از وی شهرداری ‌ها صادر می ‌گردد.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان کشور با عنوان این که استفاده از مهندسان با صلاحیت و حرفه‌مند زمینه ساز افزایش کیفیت‌های ساخت و ساز می‌ شود، تصریح کرد: در گذشته متاسفانه ورود ناظران بدون حرفه و بی‌تجربه سبب شده بود که کیفیت واحد‌های مسکونی کاهش یابد، ولی در یکی دو سال اخیر ورود مهندسان ناظر سخت گیرانه‌تر شده و همین موضوع زمینه ساز افزایش کیفیت واحد‌های مسکونی شده است.

وی با اشاره به این که سی و دو نفر اعضای نظام مهندسی کشور چندی پیش توسط وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد، افزود: براساس قانون وزیر راه و شهرسازی از بین شصت و چهار نفر انتخاب شده حق انتخاب سی و دو نفر را داشت که در این بین سلیقه و حق انتخاب وزیر راه و شهر سازی کاملا مشخص است.

منبع: ایران اکونومیست

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ مرداد ۹۸
712 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0