عمده مشکلات ناشی از رعایت نشدن قانون نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس بیان کرد:

عمده مشکلات ناشی از رعایت نشدن قانون

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس گفت: عمده مشکلات موجود در حوزه ساخت و ساز و توسعه شهری، به علت رعایت نکردن قانون و استفاده نشدن از ظرفیتهای قانونی است.

کد خبر: 970929005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۹ آذر ۹۷ - ۱۰:۴۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی​ کشور،نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس گفت: عمده مشکلات موجود در حوزه ساخت و ساز و توسعه شهری، به علت رعایت نکردن قانون و استفاده نشدن از ظرفیتهای قانونی است.

عمده مشکلات ناشی از رعایت نشدن قانون

عمده مشکلات ناشی از رعایت نشدن قانون

عمده مشکلات ناشی از رعایت نشدن  قانون است

محمدحسین دادخواه ظهر ۴ شنبه بیست و هشتم آذر در جلسه هم اندیشی سازمان نظام مهندسی فارس، شورا و شهرداری شیراز، ادامه داد: اگر تمام قوانین، حتی قوانین ناقص بدرستی اجرا گردد، شاهد کاهش قابل توجه مشکلات خواهیم بود.
وی با عنوان این که او تجربه حضور در سیستم ‌های اداری نظیر شهرداری و کانون کارشناسان و نظام مهندسی را دارد، تصریح کرد: هیئت مدیره جدید سازمان نظام مهندسی بر ضرورت ایجاد تعامل برای رفع شکاف‌ ها بین سازمان، شورا و شهرداری، تاکید دارد.
دادخواه با اشاره به برگزاری نشست هایی با شهردار و معاونان شهرداری شیراز، گفت: هفته آتی نشست هم اندیشی با شورای شهرداران استان فارس برگزار و رسیدن به یک تعامل منطقی دنبال خواهد شد.
وی با تاکید بر این که بسیاری از انتظارات عنوان شده از سازمان نظام مهندسی، جزو اختیارات قانونی این سازمان نیست، تاکید کرد: در گذشته توافق‌های خارج از قانون بین مجموعه های مختلف شکل گرفته و امروز بیش تر مشکلات در همین موضوع است.
چنایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس با عنوان این که نیاز به مرور قوانین و مقرارت مرتبط با تمام مجموعه های مرتبط با ساخت و ساز شهری احساس میشود، یاد آور شد: سازمان نظام مهندسی مسئولیت هر وظیفه‌ای که در حیطه قانون بر عهده داشته باشد را میپذیرد.
وی افزود: شیراز تنها مرکز استانی است که در زمینه خدمات مهندسی ارجاع توسط سازمان نظام مهندسی انجام نمیشود.
دادخواه با بیان این که اگر تخلفی از طرف مهندسان عضو نظام مهندسی فارس رخ داده و تایید گردد، برخورد قانونی و انتظامی انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: مطمئن باشید که اگر وظایف مرتبط با ساخت و ساز به نظام مهندسی سپرده شود، این سازمان اجازه وقوع تخلف را نخواهد داد، پاسخگو هم خواهد بود.
وی ادامه داد: باید پرونده‌های موجود در کمیسیون ماده صد با دقت بررسی و تخلفات احصاء گردد، عنوان کرد: باید مشخص شود که در چند فقره از پرونده‌های کمیسیون صد، سازمان نظام مهندسی ناظر را معرفی کرده است.

عمده مشکلات ناشی از رعایت نشدن قانون

وی عنوان داشت: یک مهندس ناظر قدرت اجرایی ندارد، او طبق قانون تنها میتواند تخلف را گزارش دهد، باید در بررسی پرونده‌های کمیسیون ماده صد دقت کرد که چند مورد مهندس ناظر تخلف را گزارش داده است.
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس با عنوان این که تصمیم به تعطیلی و توقف یک کارگاه ساختمانی، تنها توسط شهرداری امکان پذیر است، افزود: مهندس ناظر نمیتواند کار را در یک کارگاه ساختمانی تعطیل کند.
دادخواه مطرح کرد: گزارش مهندس ناظر هم فقط به شهرداری منعکس می گردد و نظام مهندسی از این گزارشها مطلع نیست که بتواند موضوع را پیگیری کند.
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس گفت: امروز شرایطی فراهم شده تا شورای شهر و شهرداری کار فنی را در حوزه ساخت و سازهای شیراز به جریان بیندازد.
منبع: پیام فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آذر ۹۷
683 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0