نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند رئیس سابق سازمان نظام مهندسی گفت:

مشارکت پایین در انتخابات نظام مهندسی ناشی از عدم توجه به مباحث نرم‌افزاری است


محمد غرضی اصفهان رئیس سابق سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه مشارکت پایین در انتخابات سازمان نظام مهندسی یکی از نشانه‌های عدم توجه کافی بمباحث نرم‌افزاری است، بیان کرد: مهندسان ایرانی برخلاف مباحث نرم‌افزاری در سخت‌افزار پیشرفت و استعداد قابل توجهی دارند.

کد خبر: 9412 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ اسفند ۹۵ - ۶:۲۶ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،محمد غرضی اصفهان رئیس سابق سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه مشارکت پایین در انتخابات سازمان نظام مهندسی یکی از نشانه‌های عدم توجه کافی بمباحث نرم‌افزاری است، بیان کرد: مهندسان ایرانی برخلاف مباحث نرم‌افزاری در سخت‌افزار پیشرفت و استعداد قابل توجهی دارند.مشارکت پایین در انتخابات ناشی از عدم توجه به مباحث نرم‌افزاری

مشارکت پایین در انتخابات ناشی از عدم توجه به مباحث نرم‌افزاری

سازمان نظام مهندسی ساختمان

مشارکت پایین در انتخابات ناشی از عدم توجه به مباحث نرم‌افزاری

آقای محمد غرضی در چهارمین جشنواره چهره سال صنعت ساختمان که عصر امروز در هتل استقلال برگزار شد باگفتن اینکه کنار رفتن سنت در پی ورود مدرنیته دو ویژگی‌ کاهش هزینه‌ها و رفاه بیش تر را بهمراه داشته است، گفت: مدرنیزم، ابزار مدرنیته بوده و جامعه مهندسی مبدا مدرنیزم در کشور است و همه ابزارهای مدرن از دریچه مهندسان در اختیار مردم قرار میگیرد.

غرضی گفت: کار مهندسی وارد کردن ابزارهای مدرن در جامعه ایران بوده و این ابزارها زمینه رشد وتوسعه کشور را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: باکمال تاسف وقتی این ابزار به سطح جامعه میرسد مشکلاتی را ایجاد میکند چرا که زمینه استفاده هیچکدام از ابزارهای مدرن در جامعه آماده نشده است و این موضوع از نبود آموزشهای لازم نشات میگیرد.

رئیس سابق نظام مهندسی با عنوان خرابی پی در پی ساختمانها در کلان شهرها افزود: باید مراقب بود ابزاهایی که برای کمک بجامعه طراحی شده‌اند بمعضلی برای کشور تبدیل نشوند.

ایشان با بیان اینکه ابزار مدرنیزم را در اختیار داریم اما فرهنگ مدرنیزم را در دست نگرفته‌ایم سیستمهای اجتماعی از عدم توجه به این ۲گانه آسیب‌دیده است. در واقع بسخت‌افزارها خوب رسیدگی شده اما توجه کافی بمباحث نرم‌افزاری صورت نگرفته است. سخت‌افزارها مانند حادثه ساختمان پلاسکو است که بهر حال ممکن است بر اثر بلایای طبیعی دچار مشکلاتی شوند. اما مهم ترین قسمت نرم‌افزار و فرهنگ استفاده از ابزار مدرن است که به آن توجهی نمی‌شود.

آقای غرضی درتوضیح این موضوع با اشاره بحضور هفتاد هزار عضو در سازمان نظام مهندسی عنوان کرد: در انتخابات سالهای گذشته هر فرد میتوانست با هفتصد تا هزار رای بشورای مرکزی راه یافته و این نشان میدهد که مشارکت لازم در این حوزه وجود ندارد و این موضوع از عدم توجه کافی به نرم‌افزارها نشات گرفته است.

وی در پایان یادآور: استعداد مهندسان ما در سخت‌افزار بسیار بالاست ولی ظرفیت آن ها در مباحث نرم‌افزاری بمقدار زیادی ضعیف است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اسفند ۹۵
989 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0