ورود سازمان نظام مهندسی ساختمان برای رفع اشکالات وارده نماینده مردم انزلی بیان داشت؛

ورود سازمان نظام مهندسی ساختمان برای رفع اشکالات وارده

حسن خسته بند _ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که از وزیر راه و شهرسازی حمایت می ‌کند، ادامه داد: پول‌ های زیادی در حوزه نظام مهندسی ساختمان تبادل گردیده که نظارت کافی بر آن نشده است. شاهد بودیم که در بسیاری از پروژه ‌های عمرانی و هم چنین ساختمان عدم نظارت کافی منجر به بروز مشکلات متعددی برای مردم شده است که باید بطور ویژه‌ای به آن ها رسیدگی گردد.

کد خبر: 970728011 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ مهر ۹۷ - ۷:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حسن خسته بند _ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که از وزیر راه و شهرسازی حمایت می ‌کند، ادامه داد: پول‌ های زیادی در حوزه نظام مهندسی ساختمان تبادل گردیده که نظارت کافی بر آن نشده است. شاهد بودیم که در بسیاری از پروژه ‌های عمرانی و هم چنین ساختمان عدم نظارت کافی منجر به بروز مشکلات متعددی برای مردم شده است که باید بطور ویژه‌ای به آن ها رسیدگی گردد.

ورود سازمان نظام مهندسی ساختمان برای رفع اشکالات وارده

ورود سازمان نظام مهندسی ساختمان برای رفع اشکالات وارده

سازمان نظام مهندسی ساختمان برای رفع اشکالات  وارده اقدام کند/ عدم نظارت کافی بر امر ساخت و ساز تبعات مالی و جانی زیادی برای مردم ایجاد کرد

وی در حمایت از وزیر راه و شهرسازی در شروع مبارزه با فساد و هجمه‌ای که علیه وی توسط برخی ایجاد شده است، افزود: بنده حامی آقای آخوندی هستم و معتقد هستم وی در مسئولیتی که به عهده دارد کارنامه موفقی داشته است.

این نماینده مجلس، آغاز مبارزه با فساد را یک اقدام مهم ارزیابی کرد

و در بیان نقطه ‌نظرات خود راجع به ایجاد اصلاحاتی در حوزه نظام مهندسی ساختمان که از طرف وزیر راه و شهرسازی عنوان شده است، تصریح کرد: در بحث ‌های اخیری که در حوزه نظام مهندسی ایجاد شده است می ‌توان اشکالاتی را به سازمان نظام مهندسی ساختمان وارد کرد که امیدوار هستیم که این اشکالات هرچه زودتر حل شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، همچنین در بخشی از نقطه‌نظرات خود، مطرح کرد:

معتقد هستم در شرایط فعلی اعلام این که مالک برای خود ناظر انتخاب کند دارای تبعاتی است.

در عین حال به این امر نیز تاکید دارم که پول‌ های زیادی در حوزه نظام مهندسی ساختمان تبادل گردیده

که نظارت کافی بر آن نشده است. شاهد بودیم که در بسیاری از پروژه‌ های عمرانی و همچنین ساختمان عدم نظارت کافی منجر به بروز مشکلات متعددی برای مردم شده است که باید بطور ویژه‌ای به آن ها رسیدگی گردد.

ورود سازمان نظام مهندسی ساختمان برای رفع اشکالات وارده

خسته بندباید آیین‌ نامه‌ای برای نظارت بر امور ساختمانی تنظیم گردد که در آن امنیت مالی و جانی مردم تامین گردد.

متاسفانه شاهد بودیم که در طی سالیان گذشته، بیش تر ساختمان ‌ها به علت عدم نظارت کافی و هم چنین لرزه‌خیزی ایران و زمین لرزه های متعدد در چند سال اخیر، خسارات فراوانی را بر جان و مال مردم وارد کرد و نگرانی مردم در این مورد کاملا وارد است و باید سعی کنیم تا در جهت کاهش آن ها قدم های موثری برداشته شود.
خسته‌بند با بیان این که باید تضمین لازم به نمایندگان برای رفع بخشی از نگرانی مردم در مورد استحکام ساختمان ‌ها داده شود، یاد آور شد: در مجموع باید تضمین لازم وجود داشته باشد و باید نمایندگان مجلس در این زمینه کاملا اطمینان حاصل کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان باید انجام شود

و این کاری است که مجلس نمی ‌تواند منتظر آن بماند.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي عمران-محاسبات ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ مهر ۹۷
1381 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0