دفاتر محلی برای ساماندهی امور شهری مناطق همدان ریاست کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان

دفاتر محلی برای ساماندهی امور شهری مناطق همدان راه اندازی گردد

ریاست کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان بر لزوم راه اندازی دفاتر محلی برای ساماندهی امور شهری مناطق محلی تاکید کرد و گفت: این دفاتر باید با همکاری اداره راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شهرداری راه اندازی گردد.

کد خبر: 960718015 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶ - ۱۲:۱۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، ریاست کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان بر لزوم راه اندازی دفاتر محلی برای ساماندهی امور شهری مناطق محلی تاکید کرد و گفت: این دفاتر باید با همکاری اداره راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شهرداری راه اندازی گردد.دفاتر محلی برای ساماندهی امور شهری مناطق همدان

دفاتر محلی برای ساماندهی امور شهری مناطق همدان

دفاتر محلی برای ساماندهی امور شهری مناطق همدان

دفاتر محلی برای ساماندهی امور شهری  مناطق همدان راه اندازی گردد

نرگس نوراله زاده در نشت کمیسیون شهرسازی و معماری شورا که با حضور معاونت اجتماعی وقوع جرم دادگستری همدان برگزار گردید، بیان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از مشکلات مدیریت شهری است که باید با رائه راه کارهای مناسب علاوه بر رفع این مشکل از ادامه این روند جلوگیری نمود.
وی با اشاره به این که برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی غیر مسکونی باید شناسایی و معرفی گردند، گفت: بر اساس آمار سال نود و چهار حدود یک چهارم بنگاههای سطح شهرهمدان غیر مجاز بودند که بسیاری از تفکیکیهای غیر مجاز نیز دراین بنگاهها صورت می گیرد.
نوراله زاده ادامه داد: مجمع امور صنفی و اتحادیه بنگاه داران باید ضمن شناسایی بنگاههای غیر مجاز مکلف به برخورد قانونی با این بنگاهها شوند.
او با بیان این که تمامی بنگاهها باید در نوشتن قول نامه ها از شهردری استعلام بگیرند، افزود: آگاهی از وضعیت ملک یا اراضی حق هر شهروندی در زمان خرید است.
وی با بیان این که از هم اکنون باید از بروز مشکلات آتی جلوگیری گردد، افزود: آموزش به بنگاه داران در مورد کاربری های مسکونی و غیرمسکونی از ضروریات است که باید در طول سال انجام گردد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: شهرداری در جلوگیری از ساخت و سازهای و فروش املاک و اراضی غیرمجاز به تنهایی قادر به انجام کارها نیست، گفت: شهردار در امر ساماندهی امور شهری در مناطق محلی شهر نیازمند همکاری سایر سازمانهای مرتبط است.
معاونت اجتماعی وقوع جرم دادگستری همدان هم عنوان کرد: بسیاری از مسائل اجتماعی که در چند دهه اخیر با آن ها روبرو بوده ایم با انباشت آسیبهای اجتماعی بر اثر سیاستهای نامتوازن توسعه در کشور بوده است.
سعید گلستانی با بیان این که بسیاری از دیدگاههای سیاسی مانع دیدن مسائل اجتماعی شده است، گفت: مسائل و مشکلات اجتماعی با دید سیاسی قابل حل نیست و اکثر افراد انتظار دارند در این زمینه تنها دولت وارد شده و مشکلات را حل کند و خود اقدامی انجام ندهند.
وی با اشاره به این که حل معضلات اجتماعی همکاری تلاش همگانی را میطلبد، بیان کرد: حل مشکلات در ابتدا نیازمند ایجاد ساختارها جهت سهولت در انجام امور است.
گلستانی با اشاره بوظایف شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد: در جوامع خارجی هر نوع خدماتی که برای افراد ارائه میشود باید هزینه آن پرداخت گردد این درحالیست که در جامعه ما بعضی از خدمات رایگان ارائه میشود.
وی با بیان این که در خدمات رسانی باید آینده نگر بود، ادامه داد: مسولان و متولیان در توانمند سازی مناطق کم برخوردار باید منافع شهر و شهروندان را در نظر بگیرند.
معاون اجتماعی وقوع جرم دادگستری همدان بوجود بنگاههای غیرمجاز و ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق کم برخوردار شهر اشاره کرد و گفت: اولین گام برای رفع این معضل ایجاد دفاتر محلی در مناطق مختلف محلی شهر است.
گلستانی افزود: هم چنین در این راستا ساماندهی بنگاههای معملات ملکی در حال انجام است، ولی برای ساماندهی کامل ورود و همکاری مجمع امن صنفی و اصناف ضروری است.
وی با تاکید بر گرداوری طرح جامعه شهری گفت: برای رفع معضلات اجتماعی باید با برنامه پیش رفت و در حال حاضر اقدامات به کندی پیش میرود چرا که دیگر دستگاههای اجرایی مرتبط با جدیت وارد نشده اند.

دفاتر محلی برای ساماندهی امور شهری مناطق همدان


نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز افزود: میتوان برای پیش گیری از ساخت و سازهای غیرمجاز از طریق اطلاع رسانی محیطی در مورد نقشه های طرحهای فرادستی با نصب بنر و بیلبوردهای بزرگ در مناطقی که احتمال مستعد این گونه ساخت و سازها وجود دارد اقدام کرد.
علی فتحی نصب دوربینهای کنترل جهت کنترل و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را الزامی دانست و گفت: هم چنین میطلبد از روشهای دیگر اطلاع رسانی از جمله رسانه ها و فضای مجازی در این مورد استفاده کرد.
رئیس کمیسیون نظارت، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان بر تجهیز نقاط مختلف شهر به دوربینهای مدار بسته تاکید کرد و افزود: مقرر گردیده در مناطق سه و چهار و مناطقی که پرتراکم ساخت و سازهای غیرمجاز انجام میشود دوربینهای مداربسته نصب گردد که مجوز این کار در شورای تامین نیز صادر شده است.
سید مسعود عسگریان به کارگیری نیروهای انتظامی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز را اثرگذار دانست و اظهار داشت: همه ی اقدامات در این زمنیه باید طبق اصول صرت گیرد که از جمله ان اقدامات ضابطه مند کردن برخوردهای پلیس ساختمان با همکاری نیروی انتظامی است.
وی ادامه داد: هم چنین به موازات کنترل و نظارت ساخت و سازها باید بصورت اصولی اراضی شهرتعیین تکلیف گردند.
اکبر کاوسی عضو شورای اسلامی شهرهمدان نیز بر نگاه و دید مثبت بمناطق کم برخوردار شهرتاکید کرد و گفت: نحوه برخورد در ساخت و سازهای غیرمجاز خیلی حائز اهمیت است.
منبع : همدان نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی نظارت اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ مهر ۹۶
1034 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0