صدور جواز تاسیس دو مجتمع گاوداری صنعتی در خراسان شمالی ریاست سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان خراسان شمالي

صدور جواز تاسیس دو مجتمع گاوداری صنعتی در خراسان شمالی

ریاست سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان خراسان شمالي بیان کرد: این سازمان برای راه اندازی یک مجتمع گاوداری 5 هزار راسی و یک مجتمع گاو شیری هزار راسی در استان جواز تاسیس صادر کرد.

کد خبر: 191024007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ آبان ۹۸ - ۲:۱۸ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی  کشور،ریاست سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان خراسان شمالي بیان کرد: این سازمان برای راه اندازی یک مجتمع گاوداری ۵ هزار راسی و یک مجتمع گاو شیری هزار راسی در استان جواز تاسیس صادر کرد.

صدور جواز تاسیس دو مجتمع گاوداری صنعتی در خراسان شمالی

صدور جواز تاسیس دو مجتمع گاوداری صنعتی در خراسان شمالی

صدور جواز تاسیس دو مجتمع  گاوداری صنعتی در خراسان شمالی/برپایی نماشگاه کشاورزی در آبان ماه

حسن نامجو، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در حوزه دامپروری شامل نگه‌داری و پرورش گوسفند داشتی، گاو شیری، گوساله پرواری، مرغ گوشتی از سال هشتاد و چهار تا به حال، پانصد و نود و یک پروانه بهره برداری را صادر کرده که منجر به ایجاد واحد و تولید شده است.

وی ادامه داد: این سازمان چهارصد و پنجاه و پنج پروانه بهره برداری جدید در حوزه دامپروری یاد شده را صادر کرده که سرمایه گذاران آن در نوبت دریافت تسهیلات بانکی برای ایجاد واحد دامپروری در شاخه‌های یاد شده، هستند.

نامجو گفت: این سازمان هم‌چنین برای ساخت یک مجتمع گاو شیری هزار راسی در شهرستان شیروان با سرمایه گذاری شرکت شهرک‌ های کشاورزی موافقت اصولی را صادر کرده بود که سرمایه گذار برای راه اندازی این واحد پروانه تاسیس این واحد را تقاضا کرد که این سازمان نیز مجوز آن را صادر کرد.

وی اظهار داشت: این واحد که با سرمایه گذاری پنجاه میلیارد تومان توسط سرمایه گذار یاد شده، ایجاد خواهد شد برای هشتاد نفر بصورت مستقیم و برای صد و سی نفر نیز بصورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی خواهد کرد.

نامجو تصریح کرد: این واحد سالانه نه تن گوشت قرمز تولید خواهد کرد.

نامجو به صدور موافقت اصولی برای احداث مجتمع گاوداری ۵ هزار راسی در شیروان برای شرکت شستا نیز اشاره کرد و افزود: برای این واحد تولیدی نیز پروانه تاسیس صادر شده است که با راه اندازی آن روزانه صد و پنجاه تن شیر و سالانه دو هزار و پانصد تن گوشت قرمز تولید خواهد شد.

صدور جواز تاسیس دو مجتمع گاوداری صنعتی در خراسان شمالی

وی اظهار داشت: با سرمایه گذاری دویست و پنجاه میلیارد تومانی برای راه اندازی این واحد تولیدی برای چهارصد نفر بصورت مستقیم و برای هفتصد نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی خواهد شد.

وی، هم‌چنین از صدور موافقت اصولی برای ایجاد واحد جوجه کشی صد هزار قطعه‌ای در شهرستان مانه و سملقان نیز خبر داد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی، از برپایی نمایشگاه کشاورزی در محل نمایشگاه دائمی شهر بجنورد واقع در تخته ارکان در بیست و یکم تا بیست و چهارم آبان ماه امسال با حضور فعالان حوزه کشاورزی در صد و هفت غرفه خبر داد.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه دسات آورد‌های فنی و مهندسی حوزه آبیاری ‌های نوین، صنایع تبدیلی و تکمیلی، گلخانه‌ای و دامپروری عرضه می ‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ آبان ۹۸
1112 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0