طنین‌ تعامل و احترام سید مازیار حسینی

قانونی بودن فعالیت ریاست نظام مهندسی

رئیس، هیئت رئیسه و اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تا تیر نود و هشت به فعالیت خود ادامه میدهند.

کد خبر: 971111009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۱ بهمن ۹۷ - ۱۲:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رئیس، هیئت رئیسه و اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تا تیر نود و هشت به فعالیت خود ادامه میدهند.

قانونی بودن فعالیت ریاست نظام مهندسی

قانونی بودن فعالیت ریاست نظام مهندسی

مردم از ما مسکن می‌خواهند/فعالیت  ریاست نظام مهندسی قانونی است

سید مازیار حسینی در حاشیه آزمون ورود به حرفه مهندسان بیان داشت: امروز آزمون مقررات ملی ساختمان و تعیین صلاحیت مهندسان ورود به حرفه صنعت ساختمان بعنوان بزرگ ترین آزمون تخصصی کشور برگزار می‌گردد.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: این آزمون در هفت رشته شهرسازی، معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، ترافیک و نقشه برداری برگزار می‌ گردد و صلاحیت داوطلبان سنجیده می‌ شود. هم چنین در کنار این آزمون ورود به حرفه مهندسان، آزمون تعیین صلاحیت کاردانهای فنی در شش رشته و تعیین صلاحیت معماران تجربی برگزار می‌گردد تا حلقه فعالان صنعت ساخت و ساز کامل گردد.
وی با عنوان این که آزمون ورود به حرفه مهندسی سالی ۲ بار در سراسر کشور برگزار می‌ گردد، ادامه داد: آزمون امروز دومین مرحله از آزمونهای ورود به حرفه مهندسان در امسال است که نسبت به آزمون نخست هشت درصد از نظر تعداد داوطلبان افزایش داشته و صد و چهل و پنج هزار و نهصد و هشتاد نفر داوطلب، خود را در معرض این آزمون قرار داده اند. هشتاد درصد داوطلبان را آقایان و بیست درصد را خانم ها تشکیل میدهند.
حسینی با تاکید بر این که سئوالات شخصی سازی شده است، اظهار داشت: با تنوع سازی که در نوع طراحی پرسش های ایجاد شده امکان تقلب را به صفر رسانده ایم. آزمون بصورت جزوه باز برگزار می ‌گردد چون هدف ما از برگزاری آزمون، سنجش صلاحیت مهندسان است نه حفظیات آن ها؛ چون مهندس باید استنتاج کرده و قرار نیست مقررات ساخت و ساز را حفظ کند.
وی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت سامانه اسکان و املاک کشور گفت: تا به حال در مدت کوتاهی که در معاونت مسکن و ساختمان بوده ام به مطالعه کارهایی که باید انجام گردد و اولویت بندی کنیم پرداخته ام. نظر وزیر راه و شهرسازی این است که معاون مسکن و ساختمان بعنوان معاون هماهنگ کننده دستگاه ها و سایر معاونتهای حوزه مسکن فعالیت کنند که در این حوزه، شرکت بازآفرینی شهری، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید و بانک عامل بخش مسکن دیده شده است و قرار است من میان این دستگاه ها هماهنگی ایجاد کنم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: آن چه برای مردم اهمیت دارد تولید مسکن است و اسم شرکتها و معاونتها اهمیتی ندارد. زمانی این اسامی دارای اهمیت می‌ شود که به تولید محصول منجر گردد. در آینده ای نه چندان دور قصد داریم این مسائل را ساماندهی کنیم.
حسینی در مورد این که چه تاریخی سامانه به نتیجه میرسد، ادامه داد: هیچ موقع از من نمیتوانید تاریخ دریافت کنید. باید ببینیم هدف از این سامانه چیست و به چه دردی میخورد ولی در آینده زمان قابل قبولی برای تعیین تاریخ تکمیل سامانه املاک اعلام خواهد شد. من به این موضوع اشراف ندارم.

قانونی بودن فعالیت ریاست نظام مهندسی

وی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، تصریح کرد: قرار است شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان تا زمان مقرر قانونی آن که تیر ماه سال آینده است با همین هیئت رئیسه کنونی و با همین اعضای شورای مرکزی بکار خود ادامه دهد
حسینی خاطر نشان کرد: تعیین رئیس جدید برای شورای مرکزی نظام مهندسی کشور یک فرایند زمان‌بر است و حکم نهایی را باید ریاست جمهوری صادر کند. بنابراین عملا هیئت رئیسه کنونی تا پایان دوره ۳ ساله خود به کار خود ادامه خواهد داد ولی ما به دنبال رفع اشکالات نظام مهندسی هستیم و تا به حال جلسات متعددی با رئیس و هیئت رئیسه کنونی و برخی روسای اسبق نظام مهندسی برگزار کرده ایم.
وی با عنوان این که نظام مهندسی با داشتن پانصد هزار مهندس، بازوی اجرایی دولت در بخش ساخت و ساز محسوب می‌ گردد، گفت: این سازمان خالی از اشکال نیست ولی از طرف دیگر هم نمیتوان گفت که مملو از اشکال است. حرفه مهندسی حرفه شریفی است و باید مشکلات پالایش گردد. اگر جایی فساد سیستماتیک وجود دارد بدون تردید با تمام قوا به آن جا ورود خواهیم کرد. نه من و نه هیچکس دیگر طرفدار فساد نیستیم.

قانونی بودن فعالیت ریاست نظام مهندسی

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی در مورد قانونی یا غیرقانونی بودن ادامه فعالیت فرج الله رجبی بعنوان ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی گفت: قانون به وزیر راه و شهرسازی اختیاراتی در خصوص نظام مهندسی داده است. وزیر قبلی حکم به غیر قانونی بودن ادامه فعالیت وی داده بود و وزیر جدید طبق همین اختیارات قانونی، ادامه فعالیت رجبی را قانونی اعلام کرده است. بنابراین اشخاص و افراد مهم نیست بلکه مهم اختیارات قانونی است که قانونگذار به وزیر داده است.
حسینی در پاسخ به سوالی در مورد تغییرات در مدیران کل تابعه این معاونت از جمله اداره کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن، اظهار داشت: تغییرات همیشه وجود دارد ولی من در حال حاضر هیچ صحبتی در مورد این موضوع نخواهم کرد. آن چه سبب موفقیت می‌ شود تیم خوب است.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: وزیر راه و شهرسازی بعد از صدور حکم معاونت مسکن برای من حکم هماهنگ کننده معاونتهای مسکن و همچنین تفویض کامل اختیار مجامع این شرکتها را نیز صادر نموده است. بعبارتی دیگر در آینده نزدیک ۲ معاون هماهنگ کننده در وزارت راه و شهرسازی ایجاد می ‌گردد که یکی در حوزه حمل و نقل و دیگری در حوزه مسکن و شهرسازی خواهد بود. مسکن مهر نیز بعنوان زیرمجموعه این معاون هماهنگ کننده فعالیت خواهد کرد.

منبع: بولتن نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ بهمن ۹۷
560 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0