قانون گریزی، بدترین روش مدیریت در کشور حسین علی حاجی ‌دلیگانی

قانون گریزی، بدترین روش مدیریت در کشور

نماینده مردم شاهین ‌شهر با اشاره به مباحث ایجاد شده در مورد نظارت بر ساخت ‌و سازهای کشور بیان کرد: بدترین شیوه مدیریت در کشور قانون ‌گریزی است.

کد خبر: 970128008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ فروردین ۹۷ - ۱:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، نماینده مردم شاهین ‌شهر با اشاره به مباحث ایجاد شده در مورد نظارت بر ساخت ‌و سازهای کشور بیان کرد: بدترین شیوه مدیریت در کشور قانون ‌گریزی است.

قانون گریزی، بدترین روش مدیریت در کشور

قانون گریزی، بدترین روش مدیریت در کشور

بدترین روش مدیریت در کشور “قانون‌‌ گریزی” است

حسین علی حاجی ‌دلیگانی نماینده شاهین‌ شهر در مجلس شورای اسلامی با عنوان این که در حال حاضر یکی از جدی‌ ترین معضلات کشور، رکود در ساخت‌ و ساز است، ادامه داد: شهرداری‌ ها از اختلاف بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان سوء استفاده کرده و مجوز ساخت و ساز را به آسانی صادر نمی ‌کنند که به بخشی از اقتصاد کشور لطمه زده است.
حاجی دلیگانی با اشاره به این که اختلاف‌ نظرها میان سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی سبب تضعیف این سازمان شده است، افزود: اگر نظر وزیر راه و شهرسازی درست است، بجای صدر بخش نامه نظراتش را بصورت لایحه به مجلس ارائه کند تا برای همیشه ماندگار گردد.
وی به تشریح اختلافات سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی پرداخت و گفت: ۲ دیدگاه وجود دارد. عده‌ ای بر این باورند که تعیین مهندس ناظر با کارفرما باشد و عده ‌ای دیگر بر این باور هستند که تعیین مهندس ناظر با سازمان نظام مهندسی ساختمان است؛ هر دو نظریه موافقان و مخالفان خاص خود را دارد.
وی، خواستار اظهار نظر ریاست جمهوری در این مورد شد و اظهار داشت: علاوه بر این ۲ وزارتخانه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به نوع دیگری اظهار نظر کرده و دستگاه قضا نیز درگیر این قضیه شده است؛ بنابراین بهتر است هرچه سریع تر به این اختلاف نظرها پایان داده شود.
این نماینده مجلس با اشاره به این که اشکالاتی در بحث نظارت وجود دارد، خاطر نشان کرد: وقتی حادثه ‌ای در ساخت و ساز رخ می‌ دهد، یعنی اشکالاتی در بحث نظارت ‌ها وجود دارد ولی نباید با تصمیمات احساسی وضعیت را خراب‌ تر کنیم.

قانون گریزی، بدترین روش مدیریت در کشور

نماینده شاهین ‌شهر در مجلس با اشاره به این که “پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی نیز میتواند منشا رانت و فساد باشد”، ادامه داد: وقتی مهندس ناظر را پیمانکار و شهرداری تعیین کند، امکان زد و بند بین مسئولان شهرداری، پیمانکار، سازنده و ناظر وجود دارد. بنابراین تخریب شهرداری یا نظام مهندسی درست نیست؛ بلکه باید راه کار مناسبی اندیشید.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه، بدترین روش در مدیریت کشور را قانون ‌گریزی و جایگزینی سلیقه دانست و یاد آور شد: اگر جمله‌ ای حق باشد، چه اشکالی دارد که در مجامع قانونی وضع گردد و رسمیت داشته باشد. وقتی بصورت بخش نامه کاری صورت می ‌گیرد، یعنی این اقدام سلیقه‌ ای است و اگر آخوندی از این مسند رود، وزیر بعدی نیز می ‌تواند با سلیقه خود برای نظارت بر ساخت و ساز کشور، تصمیم بگیرد. بنابراین بهتر است اگر نظری هم داریم، آنرا به قانون تبدیل کنیم.

منبع : فانوس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ فروردین ۹۷
777 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0