راه‌اندازی سامانه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای برج ‌های تهران  ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خانه تهران

راه‌اندازی سامانه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای برج ‌های تهران 

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خانه تهران بیان کرد: در حال حاضر همه برج ‌های نوساز تهران دارای شناسنامه فنی و ملکی هستند و در این شناسنامه تمامی جزئیات ساختمان و نقشه‌های کلی دیده شده است.

کد خبر: 190813013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ مرداد ۹۸ - ۴:۲۷ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خانه تهران بیان کرد: در حال حاضر همه برج ‌های نوساز تهران دارای شناسنامه فنی و ملکی هستند و در این شناسنامه تمامی جزئیات ساختمان و نقشه‌های کلی دیده شده است.

راه‌اندازی سامانه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای برج ‌های تهران 

راه‌اندازی سامانه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای برج ‌های تهران

راه‌اندازی سامانه شناسنامه فنی  و ملکی ساختمان برای برج ‌های تهران 

محمد طاهری صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی بررسی شناسنامه فنی و ملکی ساختمان با عنوان این که یکی از اهداف تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل کیفیت ساختمان حفظ سرمایه ملی و رعایت مقررات ملی ساختمان از طرف کارفرما و سازنده است، بیان کرد: شأن و جایگاه حقوقی و تقویت کیفیت ساختمان ‌ها در قالب شناسنامه فنی و ملکی ساختمان ایجاد می‌ گردد.

طاهری ادامه داد: شناسنامه فنی و ملکی یک سند ارزشی برای همه ساختمان ‌ها بشمار می‌ رود که قانون‌گذار با تصویب قانون نظام مهندسی آن را الزامی کرد.

وی اظهار داشت: در صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان همه مراحل ساخت و تأییدیه‌های آن از طرف تمامی دستگاه ‌های اجرایی نشان داده می‌ شود؛ در این شناسنامه علاوه بر نقشه‌های ساختمان تضمین کیفیت واحد مسکونی هم از طرف دستگاه‌های بیمه ارائه می ‌گردد و هم‌زمان با بهره‌برداری از واحد مسکونی در اختیار خریدار و مالک ساختمان قرار داده می ‌شود و سایر مراجع هم از جمله شهرداری‌ ها و شورای شهر هم باید در تهیه این شناسنامه همکاری‌ های لازم را انجام دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خانه تهران افزود: در سال‌های گذشته علاوه بر قصور نهادهای مدیریتی در اجرای شناسنامه فنی و ملکی ساختمان سازمان نظام مهندسی هم ضعف‌ های بسیار بزرگی در اجرای این شناسنامه فنی و ملکی داشته است.

به گفته طاهری، در گذشته این شناسنامه با عنوان یک سند ارزشی صادر نمی‌ شد و بعنوان یک کالای مصرفی و سرمایه‌ای شناخته نمی‌شد ولی خوشبختانه در چند ماه اخیر علاوه بر آن که سازمان نظام مهندسی در اجرای آن اقدامات لازم را انجام داده است، سایر نهادها و دستگاه‌ های اجرایی هم همکاری ‌های لازم را انجام داده‌اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خانه تهران افزود: در گذشته صدور شناسنامه فنی و ملکی بصورت دستی و کاغذی بود، ولی هم‌اکنون با راه‌اندازی سامانه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در قالب اداری و مردمی صدور این شناسنامه الزامی شده و در حال حاضر، همه دستگاه‌ های اجرایی موظفند نظرات و تأییدیه‌های خود را در این سامانه وارد کنند.

وی افزود: از زمانی که عملیات ساختمان به پایان می‌ رسد عملیات شناسنامه فنی و ملکی ساختمان هم به پایان می ‌رسد و هم‌زمان با تحویل واحد مسکونی شناسنامه هم ارائه می‌گردد.

راه‌اندازی سامانه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای برج ‌های تهران 

وی هم‌چنین عنوان داشت: یک سامانه الکترونیکی ساختمان شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در قالب اداری است و همه کارکنان و ناظران نظام مهندسی به این دسترسی دارند سامانه دیگری هم راه‌اندازی شده است که همه مردم، نهادها، کارکنان و مالکان می ‌توانند وارد این سامانه شوند و بیمه تضمین کیفیت این سامانه را ملاحظه کنند.

طاهری با اشاره به حادثه پلاسکو، گفت: در حادثه پلاسکو به علت آن که این ساختمان و مجتمع تجاری شناسنامه فنی و ملکی را نداشت نتوانستیم به موقع وارد ساختمان شده و به افراد حادثه دیده امدادرسانی کنیم ولی در حال حاضر همه برج ‌های نوساز تهران دارای شناسنامه فنی و ملکی هستند و در این شناسنامه کلیه جزئیات ساختمان و نقشه‌های کلی دیده شده است.

طاهری خاطر نشان ساخت: ۲ سامانه کاملاً مجزا برای ساختمان‌ های تهران در نظر گرفته شده که خوشبختانه همه دستگاه‌ ها در صدور این شناسنامه‌ها همکاری‌ های لازم را انجام می ‌دهند.

منبع: به‌روزترین‌ها

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ مرداد ۹۸
633 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0