عدم داشتن صلاحیت فنی مجریان ساخت و ساز در استان خوزستان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

عدم داشتن صلاحیت فنی مجریان ساخت و ساز در استان خوزستان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با اشاره به این که اغلب مجریان ساخت و ساز در استان صلاحیت فنی ندارند، اظهار داشت: وقتی میتوان ساختمانی را تضمین کرد که یک مجری تایید شده آن را ساخته باشد.

کد خبر: 970922003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۲ آذر ۹۷ - ۹:۳۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با اشاره به این که اغلب مجریان ساخت و ساز در استان صلاحیت فنی ندارند، اظهار داشت: وقتی میتوان ساختمانی را تضمین کرد که یک مجری تایید شده آن را ساخته باشد.

عدم داشتن صلاحیت فنی مجریان ساخت و ساز در استان خوزستان

عدم داشتن صلاحیت فنی مجریان ساخت و ساز در استان خوزستان

اغلب مجریان ساخت و ساز در استان خوزستان  صلاحیت فنی ندارند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان:

روز ۴شنبه در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان خوزستان که در محل نمایشگاههای بین المللی استان برپا است، بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان یک نهاد غیر انتفاعی است که با داشتن تعداد ده هزار عضو دارای پروانه در ۷ رشته تخصصی عمران، معمرانی، برق، نقشه برداری، مکانیک، ترافیک و شهرسازی از ظرفیت مناسبی برای اجرای پروژه های عمرانی است.

کمال دویده:

با اشاره به پشتوانه فنی و قانونی این سازمان، ادامه داد: با این وجود متاسفانه از تواناییهای موجود تحت عنوان مجریان ذیصلاح در بخش سازندگان مسکن استفاده نشده است.

وی :

با اشاره به کیفیت مناسب در اجرا و ساخت یک ساختمان ضرورت است، تصریح کرد: یکی از عواملی که میتواند چنین محصولی را تضمین کند وجود مجری ذیصلاح است که دارای پروانه قانونی باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان خاطر نشان کرد:

در حال حاضر سرمایه عظیمی از مردم در خرید واحدهای مسکونی، تجاری، اداری و … هزینه می گردد و این درحالی است که اگر ساختمانی از استاندارد لازم برخوردار نباشد مشکلات زیادی را بهمراه خواهد داشت که از جمله این استانداردها رعایت و اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان است.

دویده از آمادگی این سازمان برای فعالیت در این زمینه به شکل حقیقی و حقوقی خبر داد و یاد آور شد: یکی از نهادهایی که میتواند صدور پروانه ساختمانی را منوط به داشتن مجری ذیصلاح کند شهرداری ها هستند که در این راستا سازمان نظام مهندسی برنامه ریزی و رایزنی های لازم را انجام خواهد داد.

عدم داشتن صلاحیت فنی مجریان ساخت و ساز در استان خوزستان

وی با اشاره به اظهارات ریاست جمهوری مبنی بر این که «دیگر بساز و بفروش نمیخواهیم بلکه به توسعه گرها نیاز داریم»، ادامه داد: به طور کلی مشکل این است که متخصصان ساختمان را طراحی میکنند اما متخصصین آن را نمیسازند.
از بین ده هزار مهندس پروانه دار استان تعداد شش هزار نفر آن ها در اهواز و مابقی در دیگر شهرستانهای استان فعالیت میکنند.
لازم به ذکر است،

نمایشگاه صنعت ساختمان از بیستم تا بیست و سوم آذر و از ساعت شانزده تا بیست و دو پذیرای علاقه مندان است.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ آذر ۹۷
1145 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0