کمبود فضاهای شهری مناسب در شیراز رئیس سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد:

کمبود فضاهای شهری مناسب در شیراز

فرج‌الله رجبی اعتقاد دارد که امروز نبود فضای گفت و گو در کشور رنج برده‌ایم بهمین علت تبدیل بسیاری از راه‌کارهای ارائه گردیده در زمینه‌های مختلف به مسائلی امنیتی بوده است.

کد خبر: 980214001 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۸ - ۹:۱۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرج‌الله رجبی اعتقاد دارد که امروز نبود فضای گفت و گو در کشور رنج برده‌ایم بهمین علت تبدیل بسیاری از راه‌کارهای ارائه گردیده در زمینه‌های مختلف به مسائلی امنیتی بوده است.

کمبود فضاهای شهری مناسب در شیراز

کمبود فضاهای شهری مناسب در شیراز

کمبود فضاهای شهری  مناسب در شیراز

‌نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، شامگاه جمعه سیزدهم اردیبهشت در آیین اختتامیه پنجمین کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی، با عنوان این که رویداد قوام الدین موجب معرفی معماری در قالب یک رفتار موثر شده است، ادامه داد: معماری در واقع نوآوری، خلاقیت و ابداع و داشتن نگاهی ویژه به اطراف و تجسم آن نیازها و مسائلی است که دیگران شاید نمی ‌بینند یا نمی ‌دانند، است.
وی با بیان این که امروز به برگزاری رویداد قوام الدین در شیراز، مباهات می‌ کند، افزود: امروز به باور همه صاحب نظران در شیراز، از فقدان فضاهای شهری مناسب رنج میبریم، فضایی که شهروندان از هر سطح و سنخی با هم مواجه شده و فارغ از تمام مسائل گفتگو داشته باشند.
وی افزود: در یک هفته‌ای که کارگاه مسابقه قوام الدین در شیراز اجرایی گردیده بود، شاهد ایجاد یک فضای شهری بودیم که امکان رویارویی چهره به چهره بین تمام افراد و انجام گفتگو فراهم گردید.
وی اظهار داشت: اگر قرار است رویدادی نظیر قوام الدین به یک جریان تبدیل شده و منجر به ایجاد فضاهای مناسب شهری برای گفتگو گردد، باید از شیراز شروع شده و تسری یابد.
وی با تاکید بر این که نباید به آنچه انجام شد، راضی بود، تصریح کرد: ما البته نمی‌ دانیم در سال‌ های آینده شهردار شیراز کیست و چه مواجهه‌ای با این کارگاه مسابقه دارد، بنابراین تبدیل آن به یک رویداد و تسری آن به سایر نقاط استان فارس و در نهایت ایران، یک ضرورت محسوب می گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، یکی از مشکلات امروز را نبود فضای گفتگو دانست و با تاکید بر این که علت تبدیل بسیاری از فعالیت‌ ها و راه‌کارهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به مسائل امنیتی، همین موضوع است، گفت: باید رویداد قوام الدین را به عنوان ایجاد کننده یک فضای گفتگو، نگاه داشته و تقویت کرد.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای گفتگو را از مبحث معماری که نسبت به مسائل سیاسی و زیست محیطی و اجتماعی، کم دردسرتر است، شروع کرده ایم و حالا باید بدنبال جایی باشیم که به شکل برنامه ریزی شده و هفتگی با طیب خاطر به گفتگو بپردازیم.
رجبی با عنوان این که آن چه بزرگان و سیاسیون قادر به انجام آن نبوده اند، در رویداد قوام الدین و از قاعده جامعه آغاز شده است، مطرح کرد: امروز در همه زمینه‌ها و در عالم سیاست، اقتصاد، ورزش و … دهان ‌هایی باز می ‌شود که صلاحیت ندارند، ولی در یک حوزه تخصصی نظیر معماری، امکان باز شدن همه دهان‌ ها وجود ندارد.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: سیل سعدی آمد و رفت، اقداماتی هم انجام شد، ولی نباید بگذاریم که سعدی فراموش گردد، می ‌توان با یک کار بایسته و دسته جمعی و اشتراک مساعی، کاری شایسته انجام داد.

کمبود فضاهای شهری مناسب در شیراز

رجبی، از شهردار شیراز درخواست کرد که مبلغی را برای این امر اختصاص دهد تا در یک دوره زمانی مشخص، اقداماتی در راستای ایجاد فضای مناسب برای فراموش نشدن سعدی و نیازهای آن انجام داد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: سیلی آمد و بنیان خیلی ‌ها را کند و رفت، کاری نداریم که ظرف مدت بیست و چهار ساعت نشستیم صورت‌جلسه ای را تهیه و چند نفر را فارغ از این که تقصیری داشته باشند یا نه، مقصر دانستیم و بلند شدیم.
وی با عنوان این که در فرهنگ دینی ما مسلمانان بر پنهان ماندن اقدامات خوب و نیک تاکید شده است، افزود: در فرهنگ غالب شده این موضوع مد نظر است که هنگام رخدادی مانند سیل باید چکمه بپوشیم و کاپشن به تن کرده و چند عکس بگیریم و در فضای مجازی منتشر کنیم و بگوییم ما هستیم!!
رجبی بیان کرد: به نظر من امروز باید نشان داد که ما در سیل هستیم، زمانی که باید مشکلات را سر و سامان داد و راه‌کاری برای حل مسائل یافت، زمانی که به گفتگو نیاز داریم.
نماینده مردم شیراز در مجلس، هم‌چنین بشدت از این که در رویداد تخصصی قوام الدین، سازمان ‌ها، نهادها و تشکل‌ هایی نظیر دانشکده معماری، سازمان نظام مهندسی و بخش معماری اداره کل راه و شهرسازی، حضور نداشتند، گلایه کرد.
رجبی افزود: یکی از دوستان نظام مهندسی فارس می‌ گفت رأی گیری کردیم، رأی نیاورد!؟ باید بدانیم که نخستین مأموریت نظام مهندسی، اعتلای معماری است.
وی، خطاب با غائبان بزرگ این رویداد افزود: باید از تنگ نظری و کوتاه بینی، پرهیز کرد و متوجه بود که عنصر اصلی این جریان، جوانان بعنوان منابع قوی و مطمئن و پایدار هستند، منابعی که تمام نمی‌ شود، من و شما باشیم یا نباشیم، رویداد قوام الدین برگزار خواهد شد.
غیبت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس بعنوان متولی اصلی مبحث معماری، در رویداد قوام الدین و همچنین همراهی نکردن دانشکده معماری شیراز، بعنوان بخش علمی و تأثیرگذار این جریان، انتقادهای بسیاری را متوجه این ۲ بخش کرده است.

منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ اردیبهشت ۹۸
533 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0