عدم تراکم فروشی در شیراز شهردار منطقه یک شیراز بیان کرد:

عدم تراکم فروشی در شیراز

شهردار منطقه یک شیراز با قبول وجود آشفتگی بصری در این کلانشهر و با تاکید بر این که شهرداری به سهم خود برای ساماندهی این وضعیت ورود کرده است، رفع کامل اختشاشات بصری را نیازمند گرداوری قوانین دانست.

کد خبر: 971003004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ دی ۹۷ - ۱۱:۰۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی​ کشور،شهردار منطقه یک شیراز با قبول وجود آشفتگی بصری در این کلانشهر و با تاکید بر این که شهرداری به سهم خود برای ساماندهی این وضعیت ورود کرده است، رفع کامل اختشاشات بصری را نیازمند گرداوری قوانین دانست.

عدم تراکم فروشی در شیراز

عدم تراکم فروشی در شیراز

عدم تراکم فروشی  در شیراز

حمیدرضا اسماعیلی در نشست مشترک اعضای نظام مهندسی فارس و شورای شهرداران شیراز، ادامه داد: در بسیاری از کشورها، به علت اعمال مدیریت واحد شهری، شهرداری و شهرداران بر کلیه امور شهری نظارت و کنترل دارند.
وی گفت: در برخی کشورها نظیر انگلستان، شهرداری نظارت و مدیریت کاملی بر مسائل ساخت و ساز حتی نمای ساختمانهای شخصی دارد، تصیح کرد: علیرغم وجود همه مشکلات قانونی و اجرایی، میتوان تجارب سایر کشورها را گرفت و بومی سازی و اجرایی کرد.
اسماعیلی با عنوان این که شهرداران و مهندسان شهرساز هم از شهروندان همین شهرها بوده و از زیبایی بصری شهر لذت میبرند، اظهار داشت: شهرداری هیچ زمانی معبری را در اختیار سازندگان ساختمان قرار نمیدهد بلکه متناسب با نوع کار، با هدف ایمنی تردد عابران، محدوده‌ای را بعنوان کارگاهی مشخص میکند.
شهردار منطقه یک شیراز افزود: در موارد زیادی، تخلفاتی نظیر مسدود کردن معبر و ریختن مصالح یا زباله های ساختمانی، منجر به صدور اخطار و جریمه شده است، اظهار داشت: باید امیدوار بود که در ساختمان سازی نیز به سمتی حرکت کنیم که با استفاده از مصالح جدید و بسته بندی و استفاده از روشهای مدرن، شاهد کم شدن مشکلات کارگاههای ساختمان سازی برای شهروندان باشیم.
وی تاکید کرد: شهرداری شیراز تلاش خود را به تسهیل و تسریع ساخت و سازها معطوف کرده است، سازندگان و دست اندرکاران صنعت ساختمان هم باید برای حرکت به سمت اجرای اقدامات نو در این عرصه سعی کنند.

عدم تراکم فروشی در شیراز

وی با عنوان این که شصت درصد ساخت و سازها در شیراز توسط افراد و به شکل خصوصی انجام می گردد و چهل درصد را انبوه سازان انجام میدهند، خاطر نشان کرد: این ۴۰ درصد قادر هستند که فرهنگ ساخت و ساز را در شیراز تغییر دهند.
وی با عنوان این که شهرداری در ایران بیش تر یک دستگاه هماهنگ کننده است تا مدیریت کننده شهر، یاد آور شد: هر روز بخشی از اختیارات شهرداری کم شده و دستگاه جدیدی متولی کار میشود؛ زمانی حتی صدور پروانه کسب هم توسط شهرداری انجام میشد ولی پس از راه اندازی اتحادیه ها، شهرداریها در این کار دخیل نیستند بهمین علت میبینیم در یک میدان پرتردد مجوز نانوایی صادر گردیده و منجر به مشکلات فراوانی میشود.
وی یاد آور شد: خوشبختانه اخیرا با صدور رایی از طرف دیوان، اتحادیه های صنفی موظف شده اند که برای صدور پروانه کسب، حتما از شهرداری استعلام داشته باشند.
شهردار منطقه یک شیراز خاطرنشان کرد: خوشبختانه شیراز جزو معدود شهرهایی است که تراکم فروشی یا تراکم شناور ندارد؛ در شیراز تراکها در هر پلاک کاملا مشخص شده است.
وی ضرورت هماهنگی بیش تر بین شهرداری و نظام مهندسی را با هدف اشراف کامل تر مهندسان بر ضوابط و قوانین ساخت و ساز جدید شهری و ممانعت از بروز مشکلات ناشی از آن یک الزام دانست و بر تداوم نشست ها مشترک تاکید کرد.

منبع: پیام فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ دی ۹۷
714 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0