عدم وجود داده و نقشه از ساختمانهای مهم تهران معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بیان کرد:

عدم وجود داده و نقشه از ساختمانهای مهم تهران

صفا صبوری دیلمی اظهار داشت: هیچ نقشه‌ای از ساختمان ‌های مهم و حیاتی تهران نداریم تا در زمان بحران عملکرد خوبی داشته باشیم.

کد خبر: 190715007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ تیر ۹۸ - ۴:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، صفا صبوری دیلمی اظهار داشت: هیچ نقشه‌ای از ساختمان ‌های مهم و حیاتی تهران نداریم تا در زمان بحران عملکرد خوبی داشته باشیم.

عدم وجود داده و نقشه از ساختمانهای مهم تهران

عدم وجود داده و نقشه از ساختمانهای مهم تهران

داده و نقشه‌ای از ساختمانهای  مهم تهران نداریم

وی در نشست هم اندیشی شناسنامه فنی و ملکی ساختمان که در سازمان نظام مهندسی شهر تهران برگزار گردید، افزود: اواخر سال نود و شش ساختمان برق حرارتی در خیابان ولیعصر آتش گرفت و ما برای این که بدانیم آتش را چگونه خاموش کنیم مجبور شدیم چند نفر از مهندسانمان را وارد ساختمان کردیم.

‌وی تصریح کرد: هیچ چیزی به نام شناسنامه فنی در آن ساختمان وجود نداشت و این در حالی است که یک سینما در هر دو ساعت پانصد نفر انسان حضور دارند در حالیکه شناسنامه فنی ندارند.

طاهری ادامه داد: در بحث بحران نمی‌ دانیم که اکشن پلن ما برای بحران‌های رخ داده چه باید باشد و هیچ نمایی از ساختمان نداریم.

وی گفت: یک بخش کار این است که بگوییم ساختمانهای مسکونی شناسنامه فنی بگیرند ولی سایر ساختمان ‌ها مثل بیمارستان‌ها و مراکز دولتی و تفریحی تکلیفشان چیست؟

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: لازم است دستگاه‌ های مسؤول ورود کرده و در یک همکاری چند جانبه برای ساختمان‌ های دولتی هم فکری کرد تا اگر فردا یک بحران رخ داد بدانیم چگونه وارد حل آن بحران گردد.

عدم وجود داده و نقشه از ساختمانهای مهم تهران

صبوری گفت: اگر سختگیرانه نسبت به ساختمان ‌های دارای اهمیت بالا ورود پیدا کنیم سایر مردم هم نسبت به داشتن شناسنامه فنی ساختمان‌ های مسکونی حساس می‌شوند.

وی یاد آور شد: داده ما از یک مرکز آموزش سربازی یا پادگان چیست که اگر خدای نکرده فردا یک حریق رخ داد بدانیم لوله‌ های آب در کجاست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: می‌شود یک کار مشترک تعریف کرد تا با اندک پولی اطلاعات مهمی که برای ورود به بحران‌های حوزه تهران وجود دارد فکری کرد و نمایی کلی از آن داشت.

منبع: اعتماد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ تیر ۹۸
534 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0