عدم توجه دانشگاه ها به پایه های علمی دانشجو ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

عدم توجه دانشگاه ها به پایه های علمی دانشجو

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: اکثر موسسات آموزشی و دانشگاهها بدون توجه به پایه های علمی دانشجو میپذیرند و فقط میخواهند صندلی پر شود.

کد خبر: 971104010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۴ بهمن ۹۷ - ۱:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: اکثر موسسات آموزشی و دانشگاهها بدون توجه به پایه های علمی دانشجو میپذیرند و فقط میخواهند صندلی پر شود.

عدم توجه دانشگاه ها به پایه های علمی دانشجو

عدم توجه دانشگاه ها به پایه های علمی دانشجو

دانشگاهها بدون توجه به پایه های علمی دانشجو میپذیرند

علی اکبر رمضانی ادامه داد: این که بدون اطلاعات و آگاهی کافی مدرک مهندسی صادر و فارغ التحصیل تحویل جامعه میدهیم معضل بزرگی در کشور است.
وی افزود: یکی از پایه های اصلی توسعه، نیروی انسانی است که باید به کیفیت و قابلیتهای نیروی انسانی در کنار کمیت آن توجه ویژه ای گردد.
رمضانی در ادامه به برگزاری آزمون نظام مهندسی در بهمن ماه جاری اشاره کرد و کفت: از قبول شدگان این آزمون مصاحبه حضوری گرفته میشود.
وی همچنین با اشاره به آزمون نظام مهندسی اردی بهشت ماه امسال، بیان داشن: در این آزمون ۱ هزار و ششصد و هشتاد و هشت نفر حاضر بودند که در رشته عمران هفتصد و پنجاه و پنج نفر، رشته معماری ششثد و سی و سه نفر، رشته برق صد و هفتاد و سه نفر، رشته مکانیک پنجاه نفر، نقشه برداری پانزده نفر و رشته شهرسازی سی و دو نفر رقابت کردند.

عدم توجه دانشگاه ها به پایه های علمی دانشجو

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی تصریح کرد: تعداد قبول شدگان در رشته های عمران ۴.۶ درصد، نقشه برداری ۱۳.۳ درصد، شهرسازی ۹.۴ درصد، مکانیک چهار درصد، برق ۳.۴ درصد، معماری ۴.۱ درصد بوده که بطور میانگین ۵.۳۳ درصد در این آزمون قبول شدند.
رمضانی با عنوان این که رقم قبولی در آزمون نظام مهندسی خراسان شمالی رضایت بخش نبود، خاطر نشان کرد: این رقم لزوم توجه به آموزشهای قبل از ورود به حرفه و پایگاههای آموزشی در نظام مهندسی را میرساند تا پس از ورود به حرفه مهندسی دوره هایی بصورت مستمر و موثر داشته باشیم و بحث کارآموزی را جدی تر و بطور موثر برنامه ریزی کنیم.
وی یاد آور شد: شیوه نامه کار آموزی نظام مهندسی در حال گرداوری است که به زودی ابلاغ می گردن.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

خرید اینترنتی کتاب مباحث آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ بهمن ۹۷
552 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0