عدم وجود آمار و اطلاعات دقيق در بخشهاي مختلف از جمله بخش کشاورزي ریاست سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی بیان کرد:

عدم وجود آمار و اطلاعات دقيق در بخشهاي مختلف از جمله بخش کشاورزي

عدم وجود آمار و اطلاعات دقيق در بخشهاي مختلف از جمله بخش کشاورزي، نظام برنامه ريزي کشور را مختل ميسازد.

کد خبر: 190813006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ مرداد ۹۸ - ۱۲:۲۷ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عدم وجود آمار و اطلاعات دقيق در بخشهاي مختلف از جمله بخش کشاورزي، نظام برنامه ريزي کشور را مختل ميسازد.

عدم وجود آمار و اطلاعات دقيق در بخشهاي مختلف از جمله بخش کشاورزي

عدم وجود آمار و اطلاعات دقيق در بخشهاي مختلف از جمله بخش کشاورزي

عدم وجود آمار و اطلاعات  دقيق در بخشهاي مختلف از جمله بخش کشاورزي

عدم وجود آمار و اطلاعات دقيق در بخشهاي مختلف از جمله بخش کشاورزي، نظام برنامه ريزي کشور را مختل ميسازد

ریاست سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: عدم وجود آمار و اطلاعات دقیق در بخشهای مختلف از جمله بخش کشاورزی، نظام برنامه ریزی کشور را مختل میسازد.

اکبر فتحی در نشستی که با حضور احمدعلی کیخا، ریاست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، ریاست بانک کشاورزی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت، مدیرعامل شرکت خدمات خدمات حمایتی استان، مدیرکل دامپزشکی و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، ریاست سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی، بنیاد ملی گندم کاران، مدیرکل امور عشایر استان، ریاست مرکز بیوتکنولوژی کشاورزی استان آذربایجان شرقی و جمعی از همکاران و معاونین و مدیران ستادی سازمان جهادکشاورزی استان در محل اتاق جلسه سازمان برگزار گردید، ضمن بیان این مطلب گفت: متاسفانه آمار و اطلاعات بخش کشاورزی و نظام برنامه ریزی کشور که هر ۵ سال از طریق سازمانهای متولی ارائه می گردد تا به حال نتوانسته اطلاعات دقیقی از بخش کشاورزی ارائه دهد تا بتوان از این آمار و اطلاعات در برنامه ریزیهای کلان کشور و استان استفاده مطلوب کرد.

فتحی خطاب به کیخا، ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد تا بطور آزمایشی یک سال تهیه سرشماری عمومی بخش کشاورزی کشور بعهده وزارت جهادکشاورزی و کارشناسان نظام پهنه بندی اراضی زراعی گذاشته شود تا اطلاعات کشاورزان و بهره برداران کشاورزی بصورت دقیق و متقن تهیه و گرداوری گردد.

وی تصریح کرد: بنده معتقد هستم از این راه میتوانیم اطلاعات و آمار بخش کشاورزی را استخراج و طبق آن برنامه ریزیهای خود را عملیاتی کنیم.

وی اظهار داشت: ما آفات عمومی و خصوصی را داریم، در آفات عمومی مبارزه و پیش‌گیری برعهده دولت است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: لازم است در این مورد نیز بازنگری بعمل آید چنان‌که کرم خراط بعنوان آفت خصوصی مطرح می گردد و به طور طبیعی باید باغدار با هزینه خود مبارزه با آن را آغاز کند، در حال حاضر این آفت در سطح کشور به یک آفت عمومی تبدیل شده و باغداران نیز بطور جدی با این آفت مبارزه نمیکنند.

فتحی گفت: از طریق کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی میتوان اعتباری در این راستا تخصیص داد و با اقدامات و پی‌گیری های علمی و اصولی از تبدیل آن به یک بحران کلان در سطح کشور جلوگیری نمود.

عدم وجود آمار و اطلاعات دقيق در بخشهاي مختلف از جمله بخش کشاورزي

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به این که ۱۱ هزار هکتار از باغات گردو در سطح استان توسط کرم خراط تهدید و در حال از بین رفتن است، خاطر نشان ساخت: بایستی مبارزه با این آفت بطور جد عملیاتی گردد.

وی با یادآوری این موضوع که مرحله اول اعتبارات صندوق توسعه ملی برای احیاء اراضی حاشیه رودخانه ارس در شهریور ماه امسال به پایان خواهد رسید، ادامه داد: با به کارگیری مرحله دوم اعتبارات صندوق توسعه ملی میتوان ۳۰ هزار هکتار از اراضی حاشیه ارس را با استفاده از ظرفیت رودخانه مرزی ارس احیا و به شبکه های نوین آبیاری تجهیز کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: خوشبختانه جهشی در توسعه شهرک‌های گلخانه ای استان اتفاق افتاده است، اما اعتباراتی که از محل بند الف تبصره هجده قانون بودجه به این امر اختصاص داده شده است کافی نبوده و محدود است.

وی افزود: کل اعتبارات تخصیص یافته به توسعه شهرک‌های گلخانه ای در سطح کشور ۳ هزار میلیارد تومان است و این در شرایطی است که تنها استان آذربایجان شرقی ۳ هزار میلیارد تومان در این راستا طرح ارائه کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ مرداد ۹۸
710 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0