گزارش برگزاری جشن سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس برگزاری جشن

گزارش برگزاری جشن سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس

جشن بزرگداشت روز مهندس با حضور اعضای هیات مدیره سازمان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی در محل دفترکار استاندار آذربایجان شرقی و دیدار با مدیریت عالی استان آغاز و با برگزاری جشن، بمدت ۳ روز در محل سالن همایشهای بین المللی تبریز ادامه یافت.

کد خبر: 971211009 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ اسفند ۹۷ - ۴:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان  نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی،جشن بزرگداشت روز مهندس با حضور اعضای هیات مدیره سازمان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی در محل دفترکار استاندار آذربایجان شرقی و دیدار با مدیریت عالی استان آغاز و با برگزاری جشن، بمدت ۳ روز در محل سالن همایشهای بین المللی تبریز ادامه یافت.

گزارش برگزاری جشن سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس

گزارش برگزاری جشن سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس

گزارش برگزاری جشن سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس

در آغاز این دیدار، علی طوماری – ریاست سازمان استان، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد هیات مدیره دوره هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از پورمحمد استاندار آذربایجان شرقی به خاطر اهمیتی که برای جایگاه مهندسین قایل هستند تقدیر و تشکر کرده و گفت: جامعه مهندسی از ارکان توسعه کشور است و ما با توجه به این اهمیت امیدوار هستیم با همکاری مسئولان گام های مهمی را در این راه برداریم.
طوماری، در این دیدار افزود: سعی کلیه مهندسان در طول سالیان گذشته مایه ی آبادانی کشور عزیزمان بوده است.
رییس سازمان استان، در ادامه ضمن اشاره به اهمیت جایگاه مهندسان در جامعه تصریح کرد: بدون تردید، مهندسان سرداران سازندگی کشورمان هستند و کسی نمیتواند منکر این امر باشد.
وی گفت: قطعا نتیجه ی حضور مهندسان در هر جامعه ای توسعه و آبادانی آن جامعه خواهد بود.
علی طوماری ادامه داد: حضور حضرتعالی بعنوان یکی از مدیران جامعه هم‌چنین عضوی از اعضای این خانواده بزرگ مهندسی را غنیمت شمرده و امیدوار هستیم حضورتان منشا خیر و برکت برای جامعه مهندسی استان باشد.
در ادامه برگزاری مراسم های بزرگداشت روز مهندس که در محل سالن همایشهای بین المللی تبریز واقع در شهرک خاوران و بمدت ۳ روز و با حضور تنی چنداز اعضای هیات مدیره و اعضای سازمان برگزار شد، این آیین با سخنان ریاست سازمان شروع شد و با اجرای برنامه های متنوع تفریحی و فرهنگی ادامه یافت.
رئیس سازمان استان، در آغاز این آیین، طی سخنانی ضمن گرامیداشت مقام مهندس و تبریک فرارسیدن این روز گفت: سازمان نظام مهندسی بعنوان یکی از مجموعه های مردم نهاد امروز به خود میبالد که توانسته است در سخت ترین شرایط ضمن انجام وظایف خود یار و یاور هم‌وطنان و مسئولان محترم بوده و قدم های اساسی را در راستای توسعه بردارد.
علی طوماری، هم‌چنین در حاشیه این آیین، در مصاحبه ای کوتاه با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و نام مهندسان شهید، گفت: جامعه مهندسی کشور افتخار دارد که در اکثر بخشها و رشته های مهندسی مهندسین متعهدی را به کشور و انقلاب تقدیم کرده است و در حال حاضر نیز در بسیاری از حوزه ها بصورت تئوریک یا عملیاتی در خدمت جامعه و اهداف نظام مقدس اسلامی ما ست.
رئیس سازمان، با اشاره به اهمیت جایگاه مهندسی در مسیر پیشرفت، تصریح کرد: اگر امروز برخی از ساخته های دست مهندسان را از شهر ها حذف کنیم آن گاه متوجه اهمیت جایگاه مهندسی در زیبایی و پیشرفت جامعه خواهیم بود.

گزارش برگزاری جشن سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس

طوماری ادامه داد: پنجم اسفندماه بمناسبت زاد روز دانشمند فرهیخته و برجسته ایرانی اسلامی، خواجه نصیرالدین طوسی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایشان را یکی از ستارگان روشن دانش در تاریخ پر افتخار ایران برشمردند، به نام روز مهندس نام‌گذاری شده است.
رئیس سازمان خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از سی هزار نفر از مهندسان استان سرافراز آذربایجان شرقی در رشته های ۷ گانه مهندسی و در راستای اجرای قوانین نظام مهندسی و کنترل ساختمان که یکی از مترقی ترین قوانین بعد از انقلاب اسلامی است، مشغول خدمت به جامعه عزیز اسلامی مان هستند.
طوماری یاد آور شد: جامعه مهندسی استان درتلاش است تا ضمن بهره گیری از تجربیات تقریبا بیست و سه ساله اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، قدم های موثری در راستای ارائه مطلوب تر خدمات مهندسی به جامعه، ارتقاء جایگاه مهندسان و کارآمدی سازمان نظام مهندسی ساختمان بردارد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور کلیه ی میهمانان حاضر در آیین بزرگداشت روز مهندس، گفت: تلاش همه مهندسان در طول سالیان گذشته مایه ی آبادانی کشور عزیزمان بوده است.
طوماری در ادامه ضمن اشاره به اهمیت جایگاه مهندسان در جامعه گفت: بدون تردید مهندسان سرداران سازندگی کشورمان هستند و کسی نمیتواند منکر این امر باشد.
رییس سازمان ادامه داد: قطعا نتیجه ی حضور مهندسان در هر جامعه ای توسعه و آبادانی آن جامعه خواهد بود.
وی یاد آور شد: حدود هفتاد درصد شاخص‌های توسعه هر جامعه ای در دست مهندسان است و اگر این بخش جامعه فعال باشد این شاخصها افزایش خواهد یافت و ما مهندسان باید تلاش کنین این موضوع را با مسئولیت پذیری و تلاش خودمان در جوامع نهادینه کنیم.
دومین روز
دومین روز مراسم بزرگداشت روز مهندس، با حضور اعضا و خانواده های آنها و نیز اعضای هیات مدیره سازمان، هم‌چنین برخی از مدیران محلی، شهردار کلانشهر تبریز و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و شهرداران مناطق مختلف و برخی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد.
روز سوم
روز سوم جشن با حضور معاونت هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه یافت. در این آیین ۳ روزه مراسمات مختلف و متنوع فرهنگی و تفریحی برای اعضای شرکت کننده با حضور هنرمندان مطرح کشور برگزار گردید.
این گزارش حاکی است که حضور در آیین جشن روزمهندسی توسط سایر ارگان ها ازجمله حضور و سخنرانی در آیین روز مهندس در دانشگاه رشدیه، حضور در آیین بزرگداشت روز مهندس سازمان نظام مهندسی کشاورزی، حضور در برنامه بزرگداشت روز مهندس در شهرستان بستان آباد، حضور در برنامه سحرلر شبکه سهند از دیگر برنامه های سازمان در هفته بزرگداشت مقام مهندس بود.
خاطر نشان میسازد هم‌زمان با مرکز استان آیین گرامیداشت مشابهی در اکثر شهرها و دفاتر نمایندگی شهرستان های استان نیز با تلاش اعضای هیات اجرایی این دفاتر برگزار شد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اسفند ۹۷
561 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0