کسب رتبه برتر رعایت مقررات ملی ساختمان توسط استان کرمان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان

کسب رتبه برتر رعایت مقررات ملی ساختمان توسط استان کرمان

به گفته ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان، این استان سال گذشته موفق به اخذ رتبه برتر رعایت مقررات ملی ساختمان کشور گردید که نظر به زلزله خیزی مناطق مختلف استان این موفقیت میتواند در بالا بردن ضریب مقاومت و استحکام سازه ها موثر باشد.

کد خبر: 190802002 تاریخ انتشار: جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ - ۱:۴۴ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،به گفته ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان، این استان سال گذشته موفق به اخذ رتبه برتر رعایت مقررات ملی ساختمان کشور گردید که نظر به زلزله خیزی مناطق مختلف استان این موفقیت میتواند در بالا بردن ضریب مقاومت و استحکام سازه ها موثر باشد.

کسب رتبه برتر رعایت مقررات ملی ساختمان توسط استان کرمان

کسب رتبه برتر رعایت مقررات ملی ساختمان توسط استان کرمان

استان کرمان رتبه برتر رعایت  مقررات ملی ساختمان را کسب نمود

علی‌رضا گلستانی شامگاه پنج‌شنبه در حاشیه افتتاح اولین مرکز پژوهشی بتن تازه و سخت شده در کشور در نظام مهندسی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان، در سال قبل با توجه به بررسیهای وزارت راه و شهرسازی رتبه برتر کشور در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان را کسب نمود.

گلستانی با اشاره به این که این سازمان در استان کرمان سیزده هزار عضو دارد، تصریح کرد: کسب رتبه برتر ناشی از این است که مهندسان ما وظایف خود را بخوبی انجام میدهند.

وی ادامه داد: در سطح استان کرمان باتوجه به وجود حساسیتهایی از جمله بحث زلزله خیز بودن این استان و رخدادن زلزله های بم، زرند و گلباف؛ سبب شد مردم در ساخت و سازهای خود حساسیت بیش تری داشته باشند و بهتر انجام دهند.

گلستانی خاطر نشان ساخت: استانداردهای ما در احداث بنا مباحث بیست و دو گانه مقررات ملی ساختمان است که وضعیت رعایتی این مباحث در هر شهری با بازدیدهای میدانی رصد می گردد و این مباحث هم‌چنین توسط وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور در کلیه استانها کنترل می گردد و استان کرمان در نود درصد شاخصها از جمله شاخصهای بتن و سیمان، مصالح و بالای نود درصد استانداردها رعایت شده است.

کسب رتبه برتر رعایت مقررات ملی ساختمان توسط استان کرمان

وی یاد آور شد: هم‌چنین در استان کرمان در حوزه محصولات صنعت و ساختمان مثل سیمان به وضعیتی رسیدیم که از کیفیت خوب برخوردار است و مازاد تولید را داریم و سه کارخانه این استان محصولات مازاد خود را به خارج از استان ارسال می کنند.

وی ادامه داد: سیمان ماهان، سیمان ممتازان و سیمان کرمان ۳ کارخانه تولید سیمان در سطح استان هستند که محصولات با کیفیت را تولید میکنند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان کرمان، در ادامه فعالیتهای سازمان به بحث نحوه  ارتباط مالک با ناظر اشاره کرد و اظهار داشت: ارتباط مالی مالک و ناظر از حیث  قانون باید قطع گردد برای این که نمیشود فردی کسی را ناظر بر عملکرد خود انتخاب کند و بر آن اساس پرداخت مالی هم داشته باشد امیدوار هستیم که این مساله نیز حل و این ارتباط قطع گردد و ناظر از طریق سازمان معرفی گردد.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مرداد ۹۸
598 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0