حذف نظام مهندسی غیر ممکن است نشست مشترک کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال شورای مرکزی

نشست مشترک کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال شورای مرکزی با هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان

نشست مشترک کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال شورای مرکزی با هیئت مدیره سازمان 5 شنبه مورخ دوم آذر نود و شش در هتل پارس کرمان برگزار شد.

کد خبر: 960904008 تاریخ انتشار: شنبه ۴ آذر ۹۶ - ۹:۱۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمان ،نشست مشترک کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال شورای مرکزی با هیئت مدیره سازمان ۵ شنبه مورخ دوم آذر نود و شش در هتل پارس کرمان برگزار شد.نشست مشترک کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال شورای مرکزی

نشست مشترک کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال شورای مرکزی

نشست مشترک کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال شورای مرکزی

نشست مشترک کمیسیون خدمات مهندسی  و اشتغال شورای مرکزی با هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان

در آغاز نشست اسماعیلیان رئیس سازمان ، ضمن خوش آمدگویی به اعضاء حاضر در نشست، یاد و خاطره جمیع درگذشتگان زلزله کرمانشاه را گرامی داشت، در ادامه با اعلام این که اخیراً سازمان نظام مهندسی مورد بی مهری قرار گرفته و این انتقادات مغرضانه و غیر منصفانه بوده است، گفت: قانون نظام مهندسی که بیش از ۲ دهه از عمران می گذرد و نیاز به بازنگری دارد در کمیسیون عمران مجلس بررسیهای مقدماتی آن صورت گرفته است و سازمان بصورت تشکل حرفه ای طی ۲ دهه کنترل خدمات مهندسی اعضاء خود، ورود پیدا کرده و امروزه با تعداد بیش از ۴۵۰ هزار نفر یکی از بزرگ ترین تشکلهای حرفه ای کشور می باشد و در بخش های بسیاری بار حاکمیت را بدوش می کشد،
وی ادامه داد: امیدوار هستم با اصلاح قانون نظام مهندسی یک بار آنهم برای همیشه فرآیند ساخت و ساز در همه اجزاء و بخشها به کارگزاران حقیقی آنکه مهندسین می باشند واگذار گردد و مسئولیت این عمل از افرادی که آشنا با دانش و آموزه های روز آمد مهندسی و دارای کارنامه ی حرفه ای مشخص می باشند خواسته شود که یقیناٌ این امر در جهت حفظ حقوق بهره برداران خواهد بود.
اسماعیلیان بیان داشت: استان کرمان با داشتن بیست نمایندگی در کل استان به گسترش فرهنگ ساخت و ساز پرداخته است.
اسماعیلیان با اشاره به زلزله بم که ماه دیگر چهاردهمین سالگرد آنرا خواهیم داشت، اظهار داشتند بازسازی بم نمره قبول خوبی را آورد و استان کرمان مدیریت چهارصد نفرمهندس را در این جریان بعهده داشت . استان کرمان در سال نود و یک رتبه برتر مقررات ملی را کسب کرد. در بخش آموزش نیز کارهای مهمی صورت گرفته و در حال حاضر استان کرمان در پنج شهرستان استان مرکز آموزش دارد. در خاتمه وی اظهار امیدواری کرد که این نشست، نشستی کارشناسانه و مفید خواهد بود.
سپس قراوی ریاست کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال شورای مرکزی نظام مهندسی کشور و نماینده مجلس و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اعضاء هیئت مدیره و رئیس سازمان، به زلزله کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: در این واقعه نظام مهندسی بهیچ وجه مقصر نبوده و یکی از نمایندگان مجلس در حق نظام مهندسی ستم کرده است، باید این نکته را متذکر شوم که در ساخت بیمارستان سازمان نظام مهندسی هیچگونه نقشی نداشته و ساخت و سازهایی از این دست مشمول قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نمی باشد.

نشست مشترک کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال شورای مرکزی


قراوی با اشاره به این که درست است به سازمان انتقاداتی وارد می باشد اما این گونه مورد هجمه قراردادن سازمان نظام اصلاً کار صحیحی نیست.
وی به اهداف نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: با توجه به این که سازمان نظام یکی از بزرگ ترین تشکلهای کشور می باشد بایستی دو هدف را مدنظر قرار دهد هدف اول ایجاد اعتماد در مردم و هدف دوم حفظ جایگاه مهندسی سازمان، که جایگاهی خیلی مهم دارد.
وی با اعلام این که فرهنگ سازی در نظام مهندسی خیلی مهم است و نظام بایستی در حیطه ی آموزشی کارهای زیادی انجام دهد و فارغ التحصیلان آموزشهای لازم را ببینند خاطر نشان کرد: متاسفانه در اجرای ساختمان افرادی ورود پیدا کرده اند که تخصص لازم را ندارند، پس بایستی شاخصها ومسیرها مشخص شود و مهندسین در چرخه ساخت و ساز کشور بایستی فعال باشند و اصلاح قانون مسلماً بجایگاه نظام مهندسی کمک خواهد کرد. در خاتمه اعضاء حاضر در نشست به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آذر ۹۶
810 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0