جلسه مشترک سازمان هواشناسی و سازمان نظام مهندسی ساختمان رمضانی

جلسه مشترک سازمان هواشناسی و سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

جلسه مشترک سازمان هواشناسی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی با موضوع اطلاع رسانی وضعیت آب و هوا برگزار شد

کد خبر: 980211003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸ - ۹:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،جلسه مشترک سازمان هواشناسی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی با موضوع اطلاع رسانی وضعیت آب و هوا برگزار شد

جلسه مشترک سازمان هواشناسی و سازمان نظام مهندسی ساختمان

جلسه مشترک سازمان هواشناسی و سازمان نظام مهندسی ساختمان

جلسه مشترک سازمان هواشناسی  و سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

جلسه مشترک سازمان هواشناسی استان خراسان شمالی با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با موضوع اطلاع رسانی وضعیت آب و هوا و هشدارهای کارشناسی ساخت و ساز برای مهندسان استان برگزار شد.
ریاست سازمان استان در این جلسه بیان کرد: توجه به مقوله هواشناسی یکی ازموضوعات مهم در پروژه های عمرانی و ساخت و ساز است و باید از ظرفیت و اطلاعات هواشناسی در پروژه ها استفاده گردد.
رمضانی ادامه داد: تصمیم به سمت توسعه شهرها و روستاها، تغییر کاربریها بصورت کلی و اساسی در تصمیمات کمیته های فنی و کمیسیون ماده پنج و مهمتر از همه طراحی معماری به شناخت اقلیم گره خورده است و نقش تعیین کننده ای در طرحهای جامع، تفصیلی و هادی دارد به طوری که آب و هوای یک منطقه در تعیین جهت خیابانها، جهت ساخت، کیفیت استفاده از نورها و انرژیهای خدادای و طبیعی و در نتیجه کیفیت بخشی به تهویه مطبوع در ساخت و سازها به صورت طبیعی به ما کمک میکند.
رییس سازمان استان با اشاره به این که مزایای استفاده و داشتن اطلاعات هواشناسی در مهندسی ساختمان بسیار زیاد است، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این راستا علاقمند است با مجموعه هواشناسی تعامل و همکاری داشته باشد و طرفین در حدود قانون از اطلاعات و ظرفیتهای سازمانی برای کیفیت کار و اهداف سازمانی بهره مند شویم.
وی افزود: هر شخص حقیقی در سازمان دارای یک کارتابل الکترونیکی شخصی است که به صورت آنلاین و همیشه و همه جا قابل دسترسی است که سازمان هواشناسی میتواند با این سامانه ما لینک شود و همه اطلاعات و پیامهای هواشناسی را در اسرع وقت و با کم‌ترین هزینه در اختیار اعضای سازمان قرار دهد.
وی ادامه داد: ما بدنبال جریانی از اطلاعات مورد نیاز برای استفاده در حوزه ساخت و ساز با کمک هواشناسی هستیم تا در مدیریت پروژه ها و کاهش ریسک به مجموعه فنی و مدیریتی حوزه ساختمان کمک کند.
عالی ترین مقام نظارت بر ساخت و ساز در استان تصریح کرد: در حوزه ساخت و ساز هم کمینه و هم پیشینه دما خیلی مهم است زیرا شرایط دمایی و رطوبتی در زمان عملیات ساختمانی مهم است و در بعضی فعالیتها حیاتی است و با اطلاع رسانی به موقع هواشناسی مهندسان ناظر میتوانند تمهیدات لازم را در نظر گیرند.
رمضانی تصریح کرد: فرآیند اجرای توسعه مهندسی بدون در نظر گرفتن وضعیت هواشناسی سخت میشود و وقتی شرایط سخت گردد احتمال خطا افزایش می یابد در همین راستا از طرح تبادل اطلاعات و استفاده از ظرفیتهای سازمانی به نفع جامعه حمایت و همکاری میکنیم و با این طرح وسعت تعاملات و همکاری ما بیش‌تر از پیش می گردد.

جلسه مشترک سازمان هواشناسی و سازمان نظام مهندسی ساختمان

ریاست مرکز تحقیقات سازمان هواشناسی استان خراسان شمالی نیز در این جلسه عنوان کرد: توسعه هواشناسی کاربردی رویکرد بین المللی است تا سرویسها و خدمات هواشناسی را در کلیه حوزه ها کاربردی کنیم.
وی با اشاره به این که سامانه تهک (برنامه توسعه هواشناسی کاربردی) از سال نود و سه راه اندازی گردیده است، گفت: در حال حاضر پیامکهای هواشناسی و اخطارهای جوی به جامعه کشاورزان استان فرستاده میشود و در مرحله بعدی پیمانکاران و مهندسان را در برنامه داریم تا اطلاعات هواشناسی را بصورت مستقیم برای آن ها ارسال کنیم.
وی گفت: در اختیار قرار دادن اطلاعات هواشناسی به پیمانکاران به مدیریت زمان، پروژه و مصالح کمک میکند و در حال حاضر این طرح در اکثر استانها در حال اجرا است و برای اجرایی کردن این طرح در استان خراسان شمالی به کمک و حمایت سازمان نیازمند هستیم.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي عمران-نظارت ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اردیبهشت ۹۸
538 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0